• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی؛

جهاددانشگاهی دنبال پر کردن خلأهای عرصه فرهنگ و رسانه است

  • کد خبر : 76769
  • 02 آبان 1402 - 12:04
جهاددانشگاهی دنبال پر کردن خلأهای عرصه فرهنگ و رسانه است
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد گفت: جهاددانشگاهی تلاش کرده در عرصه‌های مختلف فرهنگ و رسانه خلأهای موجود را پر کند.

به گزارش سحاب پرس، علیرضا کلانتر مهرجردی امروز، دوم آبان‌ماه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی ادبی «باران» همزمان با سالروز نخستین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه جهاددانشگاهی تلاش کرده در عرصه‌های مختلف فرهنگ و رسانه خلأهای موجود را پر کند، ابراز امیدواری کرد: به همت همه دوستان در همه عرصه‌ها، هم جهاد دانشگاهی همه اصحاب علمی که در این جلسه حضور دارند، تلاش‌های کافی و وافی را شاهد باشیم که ان‌شاءالله هر روز به خودباوری و استقلال ایران در همه حوزه‌ها نزدیک شویم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن تقدیر و تشکر از جمیع همکارانش در جهاد دانشگاهی استان فارس که زحمت وافری را در حوزه فرهنگی متحمل شده‌اند، گفت: جهاد دانشگاهی همیشه تلاش کرده در راستای تحقق مقصود مقام معظم رهبری در حد توان حضور داشته باشد و تلاش کند که با همراهی سایر حوزه‌های فرهنگی استان گام‌های مهمی را در این جهت بردارد.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی، حامی دانشگاه اسلامی است. دانشگاهی که نظام دغدغه‌هایش بر اساس نظام دغدغه‌های اجتماع طراحی شده باشد و اگر در حوزه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، حتماً این برنامه‌ها با نگاهی هوشمندانه به وضعیت جاری در اجتماع باشد.

کلانتر مهرجردی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر دو حوادث غزه و حرم شاهچراغ(ع) ناشی از جریان تروریسم استکبار جهانی است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد آن‌ها راهی هم جز این ندارند، چون اگر فضای آرامش در منطقه فراهم شود، شاهد رشد جریان مقاومت خواهند بود و این برای آمریکا و صهیونیسم خوشایند نیست.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: این برنامه‌ها فقط در یک کشور خاص طراحی نشده است و شاهد هستیم که در همه کشورهای اسلامی، فعالیت‌های تروریستی آن‌ها علیه مردم بی‌گناه جریان دارد. در کشور خودمان و در همین حرم شاهچراغ(ع) هم جمعی از هموطنانمان را به همین دلیل از دست داده‌ایم بنابراین امروز وظیفه اخلاقی و انسانی ما این است که به تبیین اخبار و ابعاد گوناگون این تروریسم خشن و غده سرطانی دنیا بپردازیم.

کلانتری مهرجردی با اشاره نقش مهم و حیاتی فرهنگ و رسانه در این موضوع، گفت:در وادی هنر، بحث شعر و ادب جایگاه ویژه‌ای دارد و برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند مبتنی بر رویکرد تبیینی باشد که مورد انتظار مقام معظم رهبری است. از همین‌رو شاهد برگزاری ششمین جشنواره شهود قدسی و چهارمین جشنواره ملی دانشجویی شعر باران هستیم.  این رویداد را باید متناسب با اقتضائات مسائل روز جامعه خودمان طراحی و برنامه‌ریزی کنیم و امسال نیز این برنامه با تاثیر از سالگرد شهادت شهدای شاهچراغ(ع) طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اتصال شهدای شاهچراغ(ع) به بحث مفهوم عاشورا برای ما بار سنگینی در حوزه فرهنگ و هنر فراهم می‌کند و باید به آن توجه لازم را داشته باشیم، افزود: جایگاه حوزه فرهنگ و رسانه در این امر بسیار مهم و کلیدی است، بنابراین باید پیمان ببندیم که با مجموعه عوامل و ابزاری که در اختیار داریم، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهاد تبیین گام‌های استوار برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76769

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.