• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

فرزندخواندگی ۲۸ کودک نیازمند درمان در فارس

  • کد خبر : 76593
  • 01 آبان 1402 - 16:30
فرزندخواندگی ۲۸ کودک نیازمند درمان در فارس
مدیرکل بهزیستی استان فارس از واگذاری سرپرستی تعداد ۲۸ کودک نیازمند درمان به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در این استان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، دومین همایش تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر با نیازهای ویژه امروز، اول آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استان فارس در شیراز برگزار شد.

محمدرضا هوشیار در این همایش با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی این امر خداپسندانه بیان کرد: خانواده‌های پذیرای فرزند با نیاز ویژه با کرامت و بزرگ منشی با خدا معامله کرده‌اند و با انتخاب فرزندان دارای معلولیت و بیماری برای فرزندخواندگی با جدیت به دنبال برطرف کردن مشکلات این بچه‌ها هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: تعداد قابل توجهی از فرزندانی که در طول سال به دلیل بی‌سرپرستی و بد سرپرستی در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان و نوجوانان پذیرش می‌شوند به دلایل متعدد دچار معلولیت‌ها و بیماری‌های مادرزادی یا ژنتیکی هستند و به همین دلیل شانس ورود آن‌ها در خانواده جایگزین نسبت به دیگر کودکان کمتر است که لازم است در این خصوص آگاه سازی و فرهنگ سازی انجام شود.

به گفته وی، بسیاری از این کودکان در صورت حضور در کانون گرم خانواده می‌توانند محدودیت‌های ناشی از مشکلات جسمی و روانی را بهبود ببخشند، همان‌طور که همیشه بیان شده، معلولیت محدودیت نیست و امکان رشد توانایی‌ها و پتانسیل‌های این کودکان در خانواده فراهم خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی فارس عمده مشکلات این فرزندان را ناهنجاری‌های مادر زادی، معلولیت جسمی و ذهنی و بیماری‌های صعب العلاج عنوان کرد.

در ادامه این همایش با ایجاد فضای همدلی و صمیمیت خانواده ها به بیان مطالبات، چالش‌ها و خاطرات خود پرداختند و تجلیل از خانوادهای فرزندپذیردارای فرزند نیازمند درمان و با نیاز ویژه با اهدای لوح و هدیه انجام شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76593

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.