• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

ثبت اختراع حسگر اندازه‌گیری دقیق قند خون در جهرم

  • کد خبر : 76503
  • 29 مهر 1402 - 20:22
ثبت اختراع حسگر اندازه‌گیری دقیق قند خون در جهرم
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ثبت اختراع حسگر اندازه‌گیری دقیق قند خون توسط مخترعان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، امیر عبدلی، امروز، ۲۹ مهرماه از ثبت اختراع حسگر اندازه‌گیری دقیق قند خون توسط مخترعان این دانشگاه خبر داد و گفت: سید ابراهیم موسوی‌فرد، عضو هیئت علمی گروه بیوشیمی و مدیر اداره تعالی فرهنگی دانشگاه به همراه دو تن از دانشجویان این دانشگاه، احمدرضا کریم‌زاده و علی مردانه، موفق به ثبت اختراع ملی تحت عنوان «حسگر غیر آنزیمی گلوکز بر پایه نانوآرایه‌های سولفید کبالت و مس مشتق شده از شبکه‌های آلی فلزی» شدند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این اختراع که در زمینه مهندسی پزشکی بوده و واجد خصوصیات مافوق است، موفق به ثبت ملی به شماره ۱۰۹۷۷۳ در اداره ثبت اختراعات با حمایت صندوق پژوهشگران و فناوران کشور شد.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت کشورمان مبتلا به دیابت هستند و بیش از ۴۰ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشورمان یا دیابتی هستند یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

عبدلی تصریح کرد: افراد مبتلا به پیش‌دیابت گرچه قند خون بالایی دارند، اما هنوز علائم دیابت را از خود بروز نداده‌اند.

به گفته وی، اندازه‌گیری دقیق قند خون مهمترین فاکتور برای غربالگری بیماری دیابت است و به طور معمول توسط دستگاه‌های گلوکومتر خانگی انجام می‌شود اما هزینه بالا، عدم پایداری در تغییرات دمایی و رطوبتی و نیز حساسیت پایین‌تر نسبت به نتایج آزمایشگاه از معایب این دستگاه‌ها است. از این‌رو اختراع حسگری دقیق، پایدار و ارزان بدون نیاز به آنزیم‌های گران قیمت به کار رفته در گلوکومترهای تجاری اهمیت بسیار زیادی در حوزه کنترل دیابت کشور دارد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76503

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.