• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

افتتاح ۳۷ پروژه ورزشی در مدارس فارس

  • کد خبر : 76234
  • 26 مهر 1402 - 20:27
افتتاح ۳۷ پروژه ورزشی در مدارس فارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس از افتتاح ۳۷ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در سطح مدارس استان خبر داد.

محمد خلیل عسکری امروز، ۲۶ مهرماه در آیین استانی بهره‌برداری از ۳۷ پروژه ورزشی استان در محل افتتاح چهار زمین چمن ورزشی در ورزشگاه بعثت شیراز گفت: در راستای سند تحول و سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم، توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: از اول انقلاب اسلامی تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۲۵۶ پروژه در آموزش و پرورش استان فارس وجود داشت اما به همت دولت انقلابی سیزدهم بود از ابتدای شروع کار این دولت تاکنون ۱۴۰ پروژه ورزشی در آموزش و پرورش فارس افتتاح شده است.

عسکری با بیان اینکه اضافه شدن این تعداد پروژه باعث شده تا سرانه ورزشی استان از ۲۲ صدم به ۲۹ صدم متر برسد، اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه‌ها را بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی یادآور شد: ۳۴ باب چمن مصنوعی با مساحت ۲۷۲۰۰ متر مربع با اعتبارات ۱۱۰ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال، سالن ورزشی جویم و سالن بدنسازی مجموعه ورزشی حمزه شیراز با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و استخر روباز مجموعه ورزشی شهید حمزه با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های ورزشی بود که امروز به بهره برداری رسید.

عسکری با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان فارس توانستند در رقابت‌های ورزشی تابستان مقام‌های برتر کشوری را به دست آوردند، تصریح کرد: در مجموعه ورزشی بعثت که چهار زمین چمن با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. همزمان ۴ گروه از دانش‌آموزان می‌توانند در این زمین چمن بازی کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، از همه ظرفیت‌های مناطق برای توسعه و رشد ورزش دانش‌آموزی استان استفاده خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار « ورزش، تندرستی، ایران قوی» از ۲۶ مهرماه آغاز و تا ۲ آبان‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76234

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.