• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

بیش از ۱۴ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند

  • کد خبر : 75953
  • 26 مهر 1402 - 2:11
بیش از ۱۴ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیش از ۱۴ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند، نسبت به افزایش روند مبتلایان به دیابت هشدار داد.

به گزارش سحاب پرس، عباس رضاییان‌زاده امروز، ۲۵ مهرماه در نشست سیاستگذاران دیابت در شیراز با اشاره به افزایش نگران‌کننده شیوع دیابت و پیش دیابت در کشور و استان، بر اهمیت غربالگری افراد برای تشخیص زودهنگام دیابت نیز تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۴ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند، افزود: افزایش موارد مبتلا به دیابت و پیش دیابت به نحوی است که بسیاری از کارشناسان آن را سونامی دیابت نامیده‌اند.

رضائیان‌زاده با اشاره به افزایش سن جمعیت کشور، از هزینه‌های هنگفت مرتبط با بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن بر اقتصاد سلامت خبر داد و و دستیابی به اهداف مورد نظر را نیازمند تلاش و مشارکت همه جانبه سازمان‌های مرتبط و معاونت‌های مختلف دانشگاه دانست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: اگر اقدامات مداخله‌ای و برنامه‌های غربالگری لازم را در زمان مناسب انجام ندهیم، با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفری از مبتلایان به این بیماری در آینده نزدیک مواجه خواهیم شد.

فریبا مرادی نیز در این نشست ضمن ارائه میزان شاخص‌های غربالگری و مراقبت بیماران مبتلا به دیابت در کشور و استان، به چالش‌های مربوط به اجرای بسته خدمتی بیماران دیابتی همچون تامین تجهیزات اشاره کرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط اجرایی در سطح استان و دیگر معاونت‌های دانشگاه، دسترسی به اهداف پیشگیری و کنترل دیابت فراهم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75953

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.