• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
وزیر نفت؛

از سرمایه‌گذاری در زمینه زنجیره ارزش پتروشیمی غفلت شده است

  • کد خبر : 75430
  • 21 مهر 1402 - 14:15
از سرمایه‌گذاری در زمینه زنجیره ارزش پتروشیمی غفلت شده است
وزیر نفت گفت: متأسفانه طی دو دهه اخیر در زمینه سرمایه‌گذاری در زمینه زنجیره ارزش پتروشیمی به‌ویژه متانول غفلت شده است، در حالی که این نوع سرمایه‌گذاری کم‌ریسک و پر بازده است.

به گزارش سحاب پرس، جواد اوجی امروز، ۲۱ مهرماه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی پتروشیمی سیگلو که در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس انجام شد، با بیان اینکه امروزه شاهد کلنگ‌زنی پروژه‌ای در زنجیره تکمیلی متانول در کشور هستیم که باعث خرسندی بسیار است، گفت: طی سال‌های اخیر توسعه زنجیره متانول در کشور بسیار کم اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم کشور در زمینه احداث واحدهای متانولی تصریح کرد: عمده تولید ده‌ها مجتمع متانولی کشور به خارج از کشور صادر می‌شود، با توجه به کاهش قیمت جهانی این محصول، بسیاری از واحدهای تولیدی در این زمینه شاید با زیان هم روبه‌رو شوند، از این رو باید به فکر توسعه زنجیره تکمیلی این محصول باشیم.

وزیر نفت تأکید کرد: بنده از آغاز عملیات اجرایی این طرح این پتروشیمی با توجه به توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی بسیار خوشحالم و امیدوارم دیگر سرمایه‌گذاران کشور مانند سرمایه‌گذار این طرح هوش و ذکاوت داشته باشند تا در طرح‌های سودده سرمایه‌گذاری کنند.

اوجی با تأکید بر اینکه در زمینه تأمین زیرساخت و خوراک چتر حمایتی خود را روی سر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز می‌کنیم، اظهار کرد: متأسفانه طی دو دهه اخیر از سرمایه‌گذاری در زمینه زنجیره ارزش پتروشیمی غفلت شده است، این نوع سرمایه‌گذاری کم ریسک و پر بازده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75430

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.