• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

تکمیل پروژه محوطه‌سازی تخت جمشید نیازمند تزریق بودجه است

  • کد خبر : 74895
  • 19 مهر 1402 - 21:03
تکمیل پروژه محوطه‌سازی تخت جمشید نیازمند تزریق بودجه است
نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به فارس، در خصوص آخرین وضعیت تکمیل محوطه‌سازی تخت جمشید، اتمام این کار را نیازمند تزریق بودجه دانست.

میثم آسوپا در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل محوطه‌سازی تخت جمشید تصریح کرد: امروز صبح جلسه‌ای در خصوص تکمیل محوطه‌سازی تخت جمشید در شیراز برگزار شد که بخشی از این پروژه انجام شده است اما برای تکمیل آن نیاز به بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از حضور اینجانب در استان فارس پاسخگویی به مشکلات مردم و رفع آن‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، گفت: مسائل و مشکلات در دو قالت تقسیم می‌شود قالب اول درون وزارتخانه است یعنی مشکلاتی که افراد متناسب با ستاد و بخش‌های دیگر وزارتخانه دارند با کمک معاونین و مشورت افرادی که در استان هستند و تیم ستادی موضوع  حل می‌شود و در قالب دوم موضوعات خارج از وزارتخانه و مشکلات بین دستگاهی است که ما با دستگاه‌های هم عرض خود ارتباط گرفته و راه حل مورد نظر را پیدا می‌کنیم و به افرادی که دارای مشکل هستند، اطلاع می‌دهیم و موضوع را مرتفع می‌کنیم.

آسوپا تصریح کرد: بیشترین درخواست‌ها و مشکلات مردم در استان فارس که بیان شده است، مرتبط به حوزه میراث و گردشگری است که در حوزه میراث عمده‌ترین مشکل طرح تفصیلی و بافت بوده است و در حوزه گردشگری بیشترین مشکلات مرتبط با دستگاه‌های دیگر همچون شهرداری و جهاد کشاورزی است که کار هایی را همانند تغییر کاربری و اقداماتی که باید در کمیسیون ماده ۵ انجام دهند تا مشکلات مردم حل شود که  بحمد الهی امروز روز موفقی در ارتباط با دستگاه‌ها و حل و بررسی مشکلات بوده است.

وی در پاسخ به اینکه امروز در حوزه میراث فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی همکاری کمتری با درخواست‌کنندگان واحدهای گردشگری حتی اقامتگاه‌ها دارند، چرا در استان فارس که یک قطب گردشگری است این اتفاق می‌افتد، افزود: همکاری کم دستگاه‌ها با میراث فرهنگی این استان محرز است.

آسوپا با اشاره به مشکلات مطرح شده در دیدار مردمی که در آستانه سفر ریاست جمهوری به شیراز و  در قالب میز خدمت داشته است، اظهار کرد: متاسفانه مشکلاتی که در این بازه مطرح شد ۸ الی ۹ مورد بود که برای رفع آن مجبور به مکاتبه رسمی با دستگاه‌های دیگر شدیم، در صورتی که در سفرهای دیگر استان‌ها چنین مشکلاتی مطرح نبود.

به گفته نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اساس دولت این است که مجوز های اقامتگاه‌های بوم گردی سریعا صادر شود و این اتفاق در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به جد دنبال شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نامه و استعلام‌ها پاسخ داده می‌شود.

آسوپا در پایان ابراز امیدواری کرد: در سفر پیش‌رو هیئت دولت به استان فارس بودجه مناسبی به پروژه‌های گردشگری استان تخصیص یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74895

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.