• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
پروژه تکریم مشتری در بانک مهربانی‌ها کلید خورد؛

سبک زندگی ایرانی-اسلامی با بانکداری قرض‌الحسنه ترویج می‌شود

  • کد خبر : 74674
  • 17 مهر 1402 - 7:24
سبک زندگی ایرانی-اسلامی با بانکداری قرض‌الحسنه ترویج می‌شود
مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تأکید کرد: این بانک در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با طرح‌های متنوع به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با هدف تکریم مشتریان و در روز مشتری که برای نخستین بار به ابتکار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گرامی داشته شد، نشست هم‌اندیشی با مشتریان ارزنده بانک با حضور دکتر «روح‌اله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک و «بهزاد شمس‌الدینی» مدیر شعب بانک در استان فارس و جمعی از مشتریان ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس، برگزار شد. این نشست با هدف ارائه بهتر خدمات بانکی به مشتریان برگزار و دغدغه‌ها و انتظارات مشتریان مطرح شد.
قرض‌الحسنه معامله با پروردگار متعال است
در این نشست دکتر «روح‌اله قاسمیان» رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه اجر اخروی و دنیوی به همراه دارد، اظهار داشت: چشم‌انداز این مجموعه بانک برای ۳سال آینده افزایش منابع به میزان ۱۰۰۰همت است.
وی بیان کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله‌ العالی)، تلاش‌های دولت سیزدهم و سلحشوری‌های رزمندگان مقاومت اسلامی به عنوان یکی از قدرت‌های مطرح جهانی نقش‌آفرینی می‌کند.
«قاسمیان» با اشاره به اینکه در آستانه شانزدهمین سالگرد تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار داریم، بیان کرد: این بانک توانمند با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه شکل گرفت و طی ۱۶سال تلاش توانسته جایگاه ارزنده‌ای در شبکه بانکی کشور به خود اختصاص دهد.
«قاسمیان» تعداد مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را بالغ بر ۱۵ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: سرمایه اولیه تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معادل ۱۵هزار میلیارد ریال بود و درحال حاضر با ۱۰۰هزار میلیارد ریال سرمایه، در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت بسیار مؤثری در سطح جامعه دارد.
ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در شئونات زندگی اجتماعی
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از اهداف کلان این بانک را گسترش فرهنگ غنی قرض‌الحسنه در شئونات زندگی اجتماعی برشمرد و بیان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا کنون بیش از ۱۶میلیون فقره وام به مشتریان پرداخت کرده است.
«قاسمیان» با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با طرح‌های متنوع به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی است، گفت: روزانه ۱۰هزار مشتری به صورت آنلاین وارد درگاه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌شوند و روزانه حدود ۱۰هزار فقره وام به مشتریان پرداخت می‌شود که تفاوت معناداری با بانک‌های تجاری دارد.
وی با قدردانی از تلاش‌های کارکنان بانک، از آن‌ها به عنوان سرمایه اصلی بانک، یاد کرد و افزود: پروردگار متعال سفارش مؤکدی بر خدمت‌رسانی به جامعه دارد و بسیاری از کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از صبح اول وقت تا ساعت‌ها پس از پایان ساعت اداری مشغول خدمت‌رسانی هستند.
«قاسمیان» با اشاره به برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای جذب مشتریان، گفت: امیداوریم تا ۵ سال آینده ۴۰ میلیون مشتری جذب بانکداری قرض‌الحسنه شود و در این راستا، طی ۱۸ماه گذشته بیش از ۳میلیون نفر به مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیوسته‌اند.
مشاور مدیرعامل بانک با بیان اینکه مشتریان می‌توانند از سهام خود برای ضمانت وام استفاده کنند، گفت: در راستای پاسخگویی به مطالبات مشتریان، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بدون ضامن و با اعتبارسنجی در دستور کار بانک قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی پلتفرم Q-Bnak برای اولین‌بار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: مشتریان می‌توانند با کسب امتیازات لازم به صورت آنلاین از وام فوری ۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
رشد ۳ برابری منابع در دولت سیزدهم
«قاسمیان» با اشاره به اینکه طی ۲۰ ماه گذشته رشد ۳برابری منابع را تجربه کردیم، بیان کرد: افزایش منابع بانک از ۷۰همت به ۲۲۰همت اقدام ارزنده‌ای بود که در دولت سیزدهم محقق شد. همچنین بانک قرض‎الحسنه مهر ایران در حوزه تراکنش‌ها جزو ۱۰ بانک برتر کشور به شمار می‌رود.
وی در زمینه موفقیت‌های بین‌المللی، خاطرنشان ساخت: بنابر گزارش نشریه تخصصی بنکر در سال ۲۰۲۳، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمره ۱۰۰۰ بانک برتر دنیا قرار گرفت و در حوزه بازگشت سرمایه به عنوان پنجمین بانک برتر منطقه غرب آسیا معرفی شد و پیش از این نیز عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام را به خود اختصاص داد.
«قاسمیان» اظهار داشت: کمترین میزان معوقات بانکی با ۰.۳۸درصد متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است و خوش‌حسابی مشتریان باعث شده در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سالانه بیش از ۳ میلیون فقره وام پرداخت شود.
وی از اعتماد مردم به بانکداری قرض‌الحسنه به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند یاد کرد و گفت: با ارائه طرح‌های کارشناسی در پی به صفر رساندن کارمزد وام‌های خرد هستیم و با دریافت مجوز از بانک مرکزی درصدد آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای این فرآیند هستیم.
تلاش برای افزایش سقف وام تا ۲ میلیارد تومان
«قاسمیان» از اتخاذ راهکارهای تأمین مالی قرض‌الحسنه برای پشتیبانی از جامعه خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم، با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، سقف پرداخت وام‌ها در بخش اشخاص حقیقی از ۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان و در حوزه اشخاص حقوقی تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و به دنبال ارتقای آن هستیم.
وی از استقبال گسترده از طرح مهریار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: در قالب این طرح به بیش از ۵۰۰هزار کارمند در بخش‌های دولتی و خصوصی در حدود ۲۰۰۰ مجموعه ارائه خدمات می‌کنیم و این استقبال سبب شد تا طرح «مهریارپلاس» را با هم‌افزایی بیشتر در دستور کار قرار دهیم.
«روز مشتری» فرصتی برای هم‌اندیشی
رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک، از مدیریت شعب استان فارس به عنوان یکی از بازوان پرتوان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کشور یاد کرد و گفت: موفقیت‌‎های استان فارس در زمینه افزایش منابع و خدمت‌رسانی مطلوب به مشتریان سبب شد تا در «روز مشتری» برای اولین بار میزبان مشتریان ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این استان پهناور باشیم.
وی افزود: یکی از اهداف اصلی در تعریف «روز مشتری» ایجاد فرصتی برای هم‌اندیشی و شنیدن نظرات مشتریان است. پیشنهادات ارزنده مشتریان در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی ستاد مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد و نتیجه‌گیری اجرایی می‌شود.
مشتریان بانک سفیران فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه هستند
در ادامه نشست «بهزاد شمس‌الدینی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس نیز عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) را رمز پیشرفت و تعالی کشور در همه حوزه‌ها دانست و اظهار داشت: موفقیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرتو اعتماد و حمایت‌های مشتریان و تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان این مجموعه میسر شده است.
وی با اشاره به اینکه استان فارس رتبه اول جذب منابع در کل کشور را به خود اختصاص داده، افزود: در سال ۱۳۹۹ میزان منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس ۱۰هزار میلیارد ریال بود که در حال حاضر با رشد ۹ برابری به حدود ۹۰هزار میلیارد ریال رسیده است.
مدیر شعب بانک در استان فارس، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس برای ۲سال متوالی رتبه اول برنامه عملیاتی در کل کشور را به خود اختصاص داده است.
«شمس‌الدینی» موفقیت‌های ارزنده را محصول اعتماد و نگاه مثبت مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ارزیابی کرد و گفت: تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران زمینه‌ساز این موفقیت‌های بزرگ شده و عملکرد آن‌ها شایسته تقدیر است.
وی از مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان سفیران فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه یاد کرد و افزود: امیدواریم کیفیت ارائه خدمات به مشتریان سیر صعودی را طی کند و شاهد افزایش رضایت‌مندی مشتریان باشیم.
حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از صنایع خرد و کلان
«سهراب شرفی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این نشست، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه گام‌های پرتوانی برداشته است.
وی با تقدیر از گنجاندن «روز مشتری» در تقویم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: ارائه وام بانک‌های تجاری با نرخ ۳۰درصد برای بسیاری از صنایع و به ویژه واحدهای کوچک تولیدی کمرشکن است، اما با بانکداری قرض‌الحسنه می‌توان در این حوزه گام‌های مؤثری برداشت.
«شرفی» با قدردانی از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه حمایت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی که دچار مشکلات عدیده اقتصادی هستند، اظهار داشت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در پویایی کشور نقش مهمی دارد.
وی گفت: همواره دغدغه فعالان اقتصادی، مسئله معیشت مردم بوده و به گواه تاریخ بسیاری از زیرساخت‌ها در حوزه‌های آموزش، درمان، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و سالمندان به همت آن‌ها ایجاد شده است.
«شرفی» خواستار سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر به حوزه تبلیغات شد و بیان کرد: برخی از فعالان اقتصادی هنوز با طیف گسترده خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آشنا نیستند و باید در این حوزه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.
وی خواستار تعمیم «سفرکارت» به حوزه بین‌الملل شد و اظهار داشت: بسیاری از توریست‌های سلامت که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران و به‌ویژه شیراز می‌آیند، با مشکل انتقال پول نقد مواجه می‌شوند و سیستم بانکی می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد.
پیشنهاد ارائه کارت انرژی
در ادامه نشست «علی مولودیان» قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق شیراز، پیشنهاد طرح «کارت انرژی» برای افراد حقوقی و حقیقی را مطرح کرد و افزود: این طرح می‌تواند در حوزه فروش انشعاب و پرداخت بهای برق مصرفی مزایای قابل توجهی داشته باشد.
وی با قدردانی از کارکنان سخت‌کوش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: استفاده از طرح «مهریار» مزایای دوچندانی دارد و بر همین اساس حقوق کارکنان شرکت توزیع نیروی برق شیراز از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.
همکاری آموزش و پرورش با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
«مجید زارعی» معاون پژوهش، پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز از عملکرد مطلوب کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قدردانی کرد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه فرهنگیان با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کمتر از ۲۴ ساعت برطرف شده، اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش استان فارس با بیش از ۶۰هزار پرسنل فرهنگی، حدود یک میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد.
«زارعی» گفت: حساب پوشاک و سرویس مدارس شهر شیراز با تراکنش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتقل شده و با توجه به گستردگی خانواده بزرگ آموزش و پرورش، لازم است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طرحی نو برای پاسخگویی به نیازهای این قشر طراحی کند.
گشایش‌های اقتصادی با قرض‌الحسنه
در ادامه نشست «امیررضا دوران» مدیر منابع انسانی و عضو هیأت مدیره شرکت نفت‌ وگاز زاگرس جنوبی از نگرش قرض‌الحسنه به عنوان رویکردی مؤثر در راستای گشایش‌های اقتصادی یاد کرد.
وی از همکاری منظم این مجموعه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: با توجه به مزایای طرح «مهریار» از این طرح برای پرداخت حقوق بخشی از کارکنان پیمانکاری شرکت زاگرس جنوبی استفاده شد و در صورت کسب مجوزهای لازم، بخشی از حقوق کارکنان رسمی هم از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه پرداخت شود.
بهره‌مندی کارکنان شهرداری داراب از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
«ابوالحسن جاویدی» شهردار داراب با آسیب‌شناسی برخی از چالش‌های پیش ‌رو نیز اظهار داشت: کارکنان مدیریت شهری در قبال همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مزایای خوبی بهره‌مند شدند، اما در حوزه تبیین برخورداری سازمان از طرح‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هنوز اطلاع‌رسانی مطلوبی انجام نشده است.
وی مهم‌ترین وظیفه شهرداری‌ها را خدمت‌رسانی به شهروندان دانست و گفت: باید دید بانک‌ها می‌توانند برای تجهیز امکانات و گسترش زیرساخت‌های شهری چه وام‌هایی ارائه کنند.
«جاویدی» خواستار مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پروژه‌های مشارکتی سرمایه‌گذاری شد و افزود: شهرداری‌ها در این حوزه از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند و امیدواریم همکاری مدونی در این حوزه شکل گیرد.
ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با تولید محتوا
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره موارد مطرح شده، گفت: در حوزه توسعه کسب‌‍وکار، طرح «سفرکارت» برای رونق سفرهای زیارتی و سیاحتی تدوین شده و به دنبال ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر در حوزه‌های بهداشت و درمان هستیم. با طرح «مهریار‌پلاس» نیز به دنبال حمایت از صنایع کوچک هستیم و به زودی مصوبه آن ابلاغ خواهد شد.
«قاسمیان» درباره شیوه تبلیغات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزود: رویکرد تبلیغاتی بانک به صورت هدفمند و با مدیریت بهینه منابع صورت می‌گیرد. به همین دلیل به دنبال ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با تولید محتوا در افکار عمومی جامعه هستیم.
وی از هم‌افزایی با دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به توریست‌های سلامت خبر داد و افزود: بانک در حال بررسی طرح‌هایی است تا بتواند به اتباع کشورهای خارجی خدمت ارائه دهد.
خدمت‌رسانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مناطق محروم
«قاسمیان» گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در روستاهای محروم استان هرمزگان به مددجویان وام اعطا کرد که با سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، درآمد پایدار و مناسبی را برای اقشار کم‌برخوردار جامعه ایجاد کند.
راه‌اندازی زنگ قرض‌الحسنه در مدارس
«قاسمیان» اظهار داشت: به دنبال اجرایی‌سازی طرح زنگ قرض‌الحسنه در مدارس هستیم. این طرح در ۵ مدرسه کمتر برخوردار در هر استان اجرا می‌شود. با اتخاذ این راهکار قرار است کارت بانکی برای دانش‌آموزان ۷ تا ۱۵ ساله صادر ‌شود و فرهنگ غنی قرض‌الحسنه در مدارس گسترش یابد.
وی از رایزنی با وزیر آموزش و پرورش به منظور گنجاندن مفاهیم قرض‌الحسنه در کتب درسی گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقاء سواد مالی خانواده با استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان است.
«قاسمیان» از حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از دانش‌آموزان محروم و کم‌تر برخوردار، خبر داد و افزود: در قالب یک طرح ملی در آغاز سال تحصیلی، کمک‌های نقدی و نوشت‌افزار در اختیار این گروه از دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، خاطرنشان ساخت: بر اساس مجوز وزارت اقتصاد، پرداخت حقوق شرکت‌های دولتی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت می‌گیرد و در حال حاضر برخی از ارکان زیرمجموعه وزارت نفت هم در این زمینه همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به مزایای طرح «مهریارپلاس» گفت: پرداخت حقوق کارکنان سازمان‌ها و ادارات از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، پیامدهای مثبت زیادی برای مدیریت و کارکنان مجموعه در پی خواهد داشت و آن‌ها می‌توانند از مزایای بیمه عمر و وام‌های قرض‌الحسنه این بانک بهره‌مند شوند.
«قاسمیان» از تلاش برای کسب مجوزهای لازم برای ارائه ضمانت‌های بانکی، خبر داد و افزود: دریافت مجوز فعالیت‌های ارزی می‌تواند برای کسب‌وکارهای کلان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی مؤثر باشد و امیدواریم این مجوز نیز برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صادر شود.
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: در حوزه پروژه‌های مشارکتی سرمایه‌گذاری با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم، اما در حوزه‌هایی نظیر فروش موتورسیکلت‌های برقی با شهرداری‌های اصفهان و مشهد تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده است.
در پایان این مراسم به پاس تکریم مشتریان، تندیس سفیر قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به همه مشتریان اهدا شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74674

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.