• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس؛

پیشگامی واقفان فارس در رفع نیازهای جامعه

  • کد خبر : 74608
  • 16 مهر 1402 - 16:27
پیشگامی واقفان فارس در رفع نیازهای جامعه
مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس با اشاره به سابقه وقف در این استان، گفت: در هر عرصه‌ای که کمبود و نیاز مردم احساس شد، واقفان استان فارس به میدان آمدند و اکنون بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه در شهر صدرا در حال ساخت است.

به گزارش سحاب پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی امروز، ۱۶ مهر در همایش یاوران وقف استان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وقف، گفت: نیک‌اندیشان با وقف اموال خود جاودانه هستند و نام نیک آن‌ها می‌درخشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس با اشاره به اینکه پاداش واقفان و نیک اندیشان در قرآن کریم بیان شده است، گفت: یک ششم موقوفات کل کشور به تعداد ۲۴ هزار موقوفه در استان فارس قرار دارد و ۳۲ اداره و دفتر نمایندگی اوقاف در شهرستان‌های استان نظارت بر این موقوفات را برعهده دارند.

وی ادامه داد: فارس دارای یک هشتم بقاع متبرکه کشور به تعداد یک هزار و ۴۰۸ بقعه است و  برخی از موقوفات در استان همانند حاج خلیل زالی وسعتی به اندازه چند استان کشور دارد که اگر هیئت امنای موقوفات نباشد، اداره آن به سختی خواهد بود.

موسوی با تاکید بر اینکه۷۰۰ سال پیش اولین وقف‌نامه حدودا در شهر کازرون تحریر شد، تصریح کرد: از سالیان گذشته تاکنون وقف در فارس جاری بوده و مردم دیار فارس مردم سخاوتمندی هستند. همچنین در دوره صفویه ساخت مساجد و بقاع متبرکه رشد خوبی داشته و در دوره قاجاریه مراکز بهداشتی و درمانی نظیر بیمارستان نمازی به جهت نیازمند مردم آن زمان به درمان ایجاد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس ادامه داد: مرحوم نمازی در زمانی به این نتجه می رسد که در شهر شیراز مشکل پزشکی حادث شده از این‌رو با خرید باغی به وسعت ۱۲ هکتار، بیمارستان فعلی را احداث می کند.

وی با بیان اینکه خیران با وقف موقوفات دررفع نیازهای جامعه پیشگام بودند، تصریح کرد: در هر عرصه ای که کمبود و نیاز مردم احساس شد، واقفان به میدان آمدند و اکنون بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه در شهر صدرا در حال ساخت است.

موسوی با تشریح جزئیات پروژه پرورشگاهی، تاکید کرد: این مجتمع پرورشگاهی، درمانی، تفریحی در نوع خود بی نظیر است که فاز اول آن ۶۰  درصد با اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان توسعه و رشد دارد و امیدواریم ظرف ۴ سال آینده مردم فارس از این ظرفیت موقوفه استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس با تاکید بر اینکه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از موقوفه حاج خلیل زالی در ساخت مجتمع پرورشگاهی هزینه خواهد شد، به دیگر برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: از محل اجرای نیات واقف موقوفات فارس هرساله مواکبی در ایام اربعین غیر از دیگر مناسبت ها خدمت‌رسانی کردند بنابراین در سال گذشته از محل نیات واقف ۷۷ میلیارد تومان در این مواکب هزینه شده است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: با دستور نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه درمانگاه اوقاف فارس در شهر نجف برای ارائه خدمات درمانی برپا شد که با حضور پزشکان متبحر شهرستان مرودشت روزانه ۷۰۰ زائر ویزیت شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74608

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.