• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

اخبار پلیس فارس – ۴ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 746
  • 05 فروردین 1399 - 5:29
اخبار پلیس فارس – ۴ فروردین ۹۹

دستگیری سارقین موبایل قاپ با ۶۰ فقره سرقت در شیراز فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارقین سابقه دار موبایل قاپ و کشف ۶۰ فقره سرقت از آنها در شیراز خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه در […]

دستگیری سارقین موبایل قاپ با ۶۰ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارقین سابقه دار موبایل قاپ و کشف ۶۰ فقره سرقت از آنها در شیراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه در خیابان در حین صحبت کردن با گوشی موبایل بودیم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت دو ترکه گوشی موبایل را از دستمان قاپید و متواری شدند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تقویت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس و اقدامات فنی، ۲ نفر از سارقان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

سردار “حبیبی” اظهار کرد: پس از انتقال سارقین به پلیس آگاهی و در مواجه با ادله و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۶۰ فقره موبایل قاپی در شیراز اقرار کردند. 

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: سارقان پس از سرقت گوشی، اموال مسروقه را به یکی از دوستانشان در یکی از محدوده‌های شهر می‌فروختند که تیمی از پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات موفق، وی را در مخفیگاهش نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان باید حتی الامکان  از عبور و مرور در مکان‌های خلوت به ویژه در ساعات پایانی شب خودداری و در زمان صحبت با موبایل، مواظب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن آن در جیب پشت شلوار خودداری کنند.

تهیه و توزیع ۶ میلیارد اقلام بهداشتی در بین یگانهای انتظامی

فرمانده انتظامی استان از تهیه و توزیع ۶ میلیارد ریال انواع اقلام و تجهیزات بهداشتی در بین یگان های انتظامی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” رهام بخش حبیبی” در تشریح این خبر گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، فرماندهی انتظامی استان علاوه بر انجام فعالیت‌های انتظامی، اجتماعی  و آموزشی، اقدام به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در بین یگان های تابعه کرده است.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه این اقلام شامل ۵۸ هزار عدد ماسک، ۱۳ هزار و ۴۰۰  لیتر صابون مایع، ۷ هزار و  150 لیتر محلول ضد عفونی کننده، ۹ هزار و ۸۰۰ بسته پک بهداشتی ، یک هزار و ۳۳۳ بسته دستکش، ۳۱ دستگاه سمپاش برقی تب سنج می باشد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش ارزش اقلام بهداشتی موصوف، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندهی انتظامی استان فارس، اظهار داشت: به دلیل نیاز مبرم مردم و کارکنان به ماسک، این فرماندهی اقدام به راه اندازی کارگاه ماسک کرده که تولیدات آن در اختیار مردم و پرسنل قرار می گیرد.

بازدید فرمانده انتظامی استان از یگان‌های انتظامی شهرستان کازرون

فرمانده انتظامی استان به همراه هئیت همراه از یگان‌های انتظامی شهرستان کازرون بازدید کردند.

به گزازرش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام‌بخش حبیبی” در این بازدید‌ها، ضمن تبریک سال نو به تمامی پرسنل زحمت‌کش و حافظان نظم و امنیت، گفت: آنچه در نزد خداوند متعال و در حریم پاسداری از خون شهدا ارزشمند است نماد خدمت رسانی به مردم می‌باشد.

پلمپ ۴۰ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمپ ۴۰ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از تعدادی واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اجرای این طرح ۴۰ واحد صنفی از جمله نانوایی، فست فودی، کبابی، آریشگاه و کافی شاپ به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

وی با اشاره به احتکار اقلام بهداشتی توسط برخی اصناف گفت: نیروی انتظامی به صورت قاطع و قانونی با افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد می‌‎کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصا موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام درمانی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح کنترل تردد در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از تشدید کنترل تردد با هدف پیشگیری از بیماری ویروس کرونا توسط پلیس خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: اجرای طرح کنترل و محدودیت تردد با هدف پیشگیری از بیماری ویروس کرونا در ایست‌و بازرسی‌ها با همکاری بیسج، شبکه بهداشت و  هلال احمر در حال انجام است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: درخواست پلیس از شهروندان این است که همکاری لازم را داشته باشند و از ترددهای غیرضروری به جهت پیشگیری از شیوع بیماری خودداری کنند.

فرمانده انتظامی کازرون از همشهریان عزیز و کسانی که بنا به ضرورت از این شهرستان قصد عبور دارند درخواست کرد از اسکان و برپایی چادر در مکان‌های تفریحی، پارک‌ها و اماکن مذهبی جدا خودداری کنند که در غیر این صورت پلیس با آنان برخورد قانونی می‌کند.

فوت مادر و دختر ۸ ساله بر اثر برق گرفتگی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از فوت مادر ۳۲ و دختر ۸ ساله‌اش بر اثر برق گرفتگی در “شهرک طالقانی” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع برق گرفتگی منجر به فوت در “شهرک طالقانی” این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “رستمی” تصریح کرد: با حضور ماموران و برابر نظریه اولیه کارشناسان اورژانس، مشخص گردید که متوفیان به دلیل اتصال در پریز برق، دچار برق گرفتگی شده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مصدومین سریعا به بیمارستان منتقل شدند، گفت: متاسفانه مادر ۳۲ ساله و دختر ۸ ساله به دلیل شدت جراحات ناشی از برق گرفتگی فوت کرد‌اند.

افزایش ۲۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۵۶۰ کیلو انواع مواد مخدر طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان کشفیات ۲۴۸ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

سرهنگ “محمد نیک بخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه مواد مخدر سرمنشا هر جرمی است، گفت: مقاومت و پیشگیری در این زمینه باید ساماندهی شود و مبارزه با عناصر توزیع این پدیده شوم یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس این شهرستان است.

سرهنگ “نیک‌بخت” با بیان اینکه طی یک سال گذشته، ۵۶۰ کیلو انواع مواد مخدر از قاچاقچیان در این شهرستان کشف که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: در این خصوص ۱۴۴ نفر متهم دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شده‌اند.

طغیان رودخانه جان یک نفر را گرفت

فرمانده انتظامی لارستان از فوت یک نفر بر اثر طغیان رودخانه پس از بارندگی روز گذشته در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “داود امجدی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت بر اثر طغپان رودخانه، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه انتظامی “کاریان” برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی حدودا ۵۰  ساله با خودرو پژو ۲۰۶ که از شیراز به سمت روستای کاریان درحرکت بوده با توجه به طغیان رودخانه و موج شدید آب، خودرو وی درون رودخانه سقوط می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه راننده به دلیل غرق شدگی فوت و جسد وی تحویل پزشک قانونی می‌شود، از عموم شهروندان درخواست کرد با هوشیاری، مراقب سیلاب‌ رودخانه‌های فصلی باشند و از تردد در کنار رودخانه، سد و تفرجگاه‌ها جدا بپرهیزند و به توصیه‌های پلیس و هواشناسی توجه کنند تا بتوانیم از بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری جلوگیری کنیم.

دستگیری سارقین سابقه دار و کشف ۵ فقره سرقت خودرو/تقدیر ویژه از عملکرد مامورین

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار با ۵ فقره سرقت خودرو خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ خودرو در روزهای اول سال نو در برخی از مناطق شهر شیراز، تیم ویژه ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری “۳۲ گلشن” شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، موفق شدند ۲ نفر از سارقین که با یک دستگاه خودرو  پراید مسزوقه در حال پرسنه‌زنی در یکی از محلات بودند را شناسایی کنند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی موفق شدند در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کنند، گفت: متهمین در تحقیقات فنی پلیس به ۵ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقین از افراد مجرم و سابقه داری هستند که حدود ۵۰ روز قبل از زندان آزاد شده‌اند، گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند. 

کلاهبرداری با ترفند دریافت سهام عدالت

رئیس پلیس فتا استان گفت: کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف پلیدشان، اقدام به ارسال لینک ثبت‌نام دریافت سهام عدالت می‌کنند.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: بعد از اعلام خبر واریز ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه به خانوارهای فاقد درآمد ثابت، کلاهبرداران اقدام به ارسال لینک ثبت نام دریافت سبد کالا در شبکه های اجتماعی کرده‌اند.

سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: برای دریافت این کمک هزینه نیازی به ثبت نام نیست و اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ملی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=746

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.