• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

سند جامع محرومیت‌زدایی شیراز رونمایی شد

  • کد خبر : 74162
  • 09 مهر 1402 - 22:31
سند جامع محرومیت‌زدایی شیراز رونمایی شد
در کنار تفاهم‌نامه مشترک محرومیت‌زدایی شیراز،‌ از سند جامع محرومیت‌زدایی این کلان‌شهر رونمایی شد.

به گزارش سحاب پرس، آیین انعقاد تفاهم‌نامه مشترک محرومیت‌زدایی شیراز همراه با رونمایی از سند جامع محرومیت‌زدایی این کلان شهر عصر امروز، ۹ مهرماه در ۱۲۹ مین صحن علنی شورای شهر شیراز برگزار شد.

این آیین با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز، جانشین سپاه فجر فارس، فرماندار شهرستان شیراز و جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی (ع) همراه بود که از سند جامع محرومیت‌زدایی و نقشه ژئو دیتای GIP با امضا شورا، شهرداری شیراز، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر و فرماندار شهرستان شیراز رونمایی شد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز در این مراسم با اشاره به اینکه اگر سنگ بنای جامعه عدالت و اخلاق باشد همتراز با رویکردها و شعار انقلاب اسلامی حرکت کرده‌ایم، گفت: رکن اصلی انقلاب اسلامی دفع دغدغه از مردم به‌عنوان ولی نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

سیده ابراهیم حسینی با تأکید بر اینکه هدف محرومیت‌زدایی برقراری عدالت اجتماعی و عدالت در ارائه خدمات به مردم است، اظهار کرد: برقراری عدالت در ارائه خدمات از خواسته‌های مدیران انقلاب اسلامی است.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد شورا و شهرداری به عنوان بنیان‌گذار رفع محرومیت از محلات شیراز در راستای تکلیف در مدیریت شهری و شورا افزود: شهردار و مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز عملکرد خود را با تفکر محرومیت‌زدایی آغاز کرده که با رسیدن به فهم مشترک، سند محرومیت‌زدایی برای ۴۰ محله شهر شیراز تدوین شده است.

حسینی تصریح کرد: بخشی از محرومیت در بدنه شهرها به دلیل غفلت از این موضوع در عملکرد سالیان قبل مدیریت‌های شهری بوده که بخشی از وجود محرومیت به دلیل نوع کارکرد که محروم از ارائه خدمات براساس عدالت محوری بوده است.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه امکانات شهری به‌صورت متوازن نیست،‌ اضافه کرد: شورای شهر به دنبال عدالت‌محوری و توسعه متوازن شهر است که به دنبال شناخت الگوی محرومیت‌زدایی هستیم و در این مسیر با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی سپاه فجر استان پیگیری و دنبال می‌شود.

او در این باره گفت: با توجه به رویکرد شورای ششم درباره ماموریت در خصوص محرومیت‌زدایی و ایجاد یک کمیسیون به این نام در سال اول شروع به کار شورا، شناسایی و مطالعات و برنامه‌ریزی برای پروژه‌ها صورت گرفته است و در سال ۱۴۰۱شاهد کلنگ‌زنی بسیاری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری بودیم.

حسینی افزود: مقرر شد شهرداری دستورالعمل سند محرومیت‌زدایی را آماده کند تا هفته آینده با تصویب در شورای شهر، تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۲ بین شورا، شهرداری، سپاه فجر و قرارگاه احمدبن موسی(ع) و فرمانداری شیراز به امضا برسد.

فرماندر شیراز هم در این مراسم گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در خصوص محرمیت‌زدایی قدم‌های موثر و بدیعی برداشته است و خوشبختانه در دو سال آینده و بر اساس افق‌های پیش‌رو امیدواریم چهره محرومیت از تمامی محلات برطرف شود.

لطف‌الله شیبانی با اشاره به اینکه نیروهای سپاه در مسیر اجرای برنامه‌ها منشأ اثر خواهد بود، اضافه کرد: تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بین شورای شهر،‌ شهرداری شیراز و ادارات مختلف منعقد شد که امیدواریم پیگیری‌های لازم هم انجام شود تا به حصول نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه کارهای انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی دو سال اخیر بی نظیر بوده است، بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد تیمی که در محرومیت‌زدایی پای کار است، موثر و راهگشا هستند.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه مشکل تامین فضا برای دانش‌آموزان شهر شیراز وجود دارد، افزود: در راستای محرومیت‌زدایی از ظرفیت قرارگاه و همکاری دستگاه‌های مرتبط برای این موضوع نیز راهکار مناسب تأمین شود.

در ادامه شهردار شیراز نیز با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان فارس گفت: در سفر استانی رئیس، جمهور به شیراز حداقل ۲۰هزار میلیارد تومان پروژه شهرداری کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

محمدحسن اسدی با اشاره به برخی فعالیت‌های شهرداری در حوزه محرومیت‌زدایی، گفت: کار محرومیت‌زدایی کاری فرح‌بخش است، البته همه کارها در این حوزه صرفا دست شهرداری نیست و  برخی موارد مثل مدرسه و خانه بهداشت و سایر موارد دیگر دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند.

وی با تقدیر از ابتکار مناسب در  کمیسیون و سپس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز گفت: در این راستا امسال سه درصد بودجه عمرانی به حوزه محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است.

اسدی با اشاره به افزوده شدن فرمانداری به تفاهم‌نامه سه جانبه سال قبل شورا، شهرداری و سپاه در خصوص محرومیت‌زدایی و رونمایی از سند جامع محرومیت‌زدایی به منظور تسریع در اجرای این نوع پروژه‌ها گفت: در همین راستا سال قبل تعدادی پروژه محرومیت‌زدایی تعریف و آغاز شد که در فاز نخست همین چند هفته قبل ۲۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح شد و امسال هم ۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است، علاوه بر این ساماندهی، بازسازی و نوسازی ۵۰۰ واحد مسکونی محرومین نیز با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به شهرداری واگذار شده که در دست اجرا است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74162

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.