• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
خزعلی:

دولت مسائل حقوقی بنیان خانواده را پیگیری می‌کند

  • کد خبر : 73837
  • 06 مهر 1402 - 17:25
دولت مسائل حقوقی بنیان خانواده را پیگیری می‌کند
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله درباره حقوق بشر آمریکایی جنایاتی است که علیه خانواده‌ها صورت می‌گیرد، افزود: باید در مقابل این جنایات بایستیم و دولت وظیفه دارد در حوزه حقوقی این مسائل را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار سحاب پرس، انسیه خزعلی امروز، ۶ مهرماه در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی که با موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله درباره حقوق بشر آمریکایی جنایاتی است که علیه خانواده‌ها صورت می‌گیرد، افزود: ما وظیفه داریم در مقابل جنایت‌هایی که صورت می‌گیرد بایستیم و برای روشنگری این مسائل از ظرفیت سمن‌ها و گروه‌های مردمی استفاده کنیم. ضمن اینکه دولت هم وظیفه دارد در حوزه حقوقی این مسائل را پیگیری کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در این عرصه در حوزه فضای مجازی و رسانه‌ای باید قوی عمل کنیم زیرا هنوز نتوانستیم صدای خود را به خوبی به دنیا برسانیم، افزود: غربی‌ها توانمندی و قدرت زن را به خوبی منعکس نکردند و متأسفانه به گونه‌ای وارونه زن ایرانی و ظرفیت‌هایش را معرفی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید وضعیت نابسامان آمریکا در عرصه خانواده و همچنین افول خانواده در غرب را به دنیا معرفی کنیم، گفت: بروز بسیاری از بارداری‌های دختران در سن پایین بدون اینکه ازدواج کرده باشند، یکی از مشکلات بسیار بزرگ در غرب است.

خزعلی با بیان اینکه یک سوم زندانیان آمریکا، زن هستند، گفت: غربی‌ها دوست ندارند زن ایرانی از خشونت و آزار در محیط اجتماعی پیشگیری کنند و در مقابل عفاف و حجاب بانوان ایرانی می‌ایستند.

وی با تصریح اینکه آمریکا در مسئله تروریسم رسوا است و همه دنیا، آمریکا را با عنوان تروریست و صهیونیست می‌شناسند، افزود: مردم آمریکا در کشورشان از تروریسم در امان نیستند به طور مثال مشاهده می‌کنیم که سالانه ۱۳۰۰ کودک زیر ۱۷ سال در این کشور کشته و ۵۸۰۰ کودک زخمی می‌شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سالانه ۵۰۰ کودک در عراق به واسطه تحریم‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

خزعلی با بیان اینکه جنایات آمریکا بسیار متعدد و در بخش‌های مختلف نظامی، قضایی، جنسیتی و … است، گفت: در آمریکا روزانه جنایت‌های جنسیتی متعددی به خصوص علیه کودکان انجام می‌شود اما از نظر والدین پنهان می‌مانند. همچنین در این کشور کودکان را ترغیب به اینکه جنسیتی متفاوت داشته و ارتباط جنس همسان خود داشته باشند، انجام می‌شود.

وی با تصریح اینکه هر ساله ۱۰۰۰ کودک در این کشور مورد آزارهای جنسی قرار می‌گیرند، اضافه کرد:۶۰ درصد زنان آمریکایی مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند. همچنین ۸۹ درصد زنان این کشور مهم‌ترین معضل خود را آزار جنسیتی می‌دانند.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73837

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.