• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

یازدهمین دوره مسابقات «آماده» در شیراز آغاز شد

  • کد خبر : 72973
  • 18 شهریور 1402 - 22:48
یازدهمین دوره مسابقات «آماده» در شیراز آغاز شد
شیراز میهمان نواز، شهر فرهنگ و ادب پارسی، از صبح امروز شنبه از سراسر کشور میزبان دانش آموزان پر شور و نشاط در یازدهمین دوره مسابقات «آماده» است.

به گزارش سحاب پرس، رژه مرحله کشوری یازدهمین دوره مسابقات المپیاد «آماده» صبح امروز با حضور دانش آموزان پسر سراسر کشور در شهر شیراز آغاز شد.

شیراز میهمان نواز، شهر فرهنگ و ادب پارسی، از صبح امروز شنبه از سراسر کشور میزبان دانش آموزان پر شور و نشاط در یازدهمین دوره مسابقات «آماده» است.

مسابقات «آماده»، یکی از برنامه ‏های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که به منظور ارتقاء ابعاد روانی- اجتماعی و همچنین توانمند سازی جسمانی و مهارت افزایی دانش آموزان طراحی شده است و در آن دانش آموزان ۸ آیتم امدادی شامل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی وکنترل علائم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی CPR، آسیب های بافت نرم، آسیب های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی و اسکان اضطراری (چادر زنی) را فرا می گیرند و با تشکیل تیم های ۱۴ نفره در مدارس، کارگروهی و باهم بودن را تمرین می کنند.

این مسابقات برای رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو سازمان جوانان هلال احمر، طرح ریزی و اجرا ‏می‏ شود.

حضور داوران توانمند و دارای مهارت امدادی در یازدهمین دوره مسابقات کشوری آماده هلال احمر

در مرحله کشوری، انتخاب کادر داوری از میان اعضای توانمند سازمان جوانان مهم ترین ویژگی المپیاد آماده هلال احمر است، مسابقات «آماده» از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری به میزبانی استان فارس با حضور دانش آموزان عضو کانون های دانش آموزی در حال برگزاری است.

تیم های برتر مرحله استانی از سراسر کشور در ۸ آیتم امدادی به رقابت می پردازند و بیش از یک هزار دانش‌ آموز که در طرح ملی «دادرس» آموزش دیده و آمادگی لازم را کسب کرده اند، شرکت دارند.

 

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72973

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.