• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

بهره برداری از ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با اعتبار ۲۵۱ میلیارد ریال در هفته دولت

  • کد خبر : 72622
  • 10 شهریور 1402 - 13:52
بهره برداری از ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با اعتبار ۲۵۱ میلیارد ریال در هفته دولت
بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب محمدیه با اعتبار ۲۵۱ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت توسط آبفای شیراز؛ و با مجموع هزینه کرد ۲۵۱ میلیارد ریال در ششمین روز از هفته دو لت و با حضور ،فرماندار شیراز و جمعی از مسئولین . مورد بهره برداری قرار گرفت.
در این آئین که به مناسبت هفته دولت با همت مجموعه آبفای شیراز برگزار شده بود، ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با اعتبار ۲۵۱ میلیارد ریال  با هدف آب رسانی به مناطق جنوبی شهر شیراز،  و یکسان سازی کیفیت آب شرب شهر شیراز در مناطق مختلف این شهر به بهره برداری رسید ، مشخصات فنی پروژه  دارای ۷۵ میلیارد ریال تجهیزات الکتریکال و ابزار دقیق، ۳۴  میلیارد ریال تجهیزات مکانیکال و ۱۵۲ میلیارد ریال هزینه مستحدثات و اجرا بوده که در هفته به بهره برداری رسید.
به گزارش سحاب پرس، بهمن بهروزی، امروز در مراسم افتتاحیه ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با اشاره به اینکه این ایستگاه ۲ هزار لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد و ۱۵ هزار مترمکعب آب را ذخیره سازی می کند، گفت: خط اول آبرسانی به شیراز از سد درودزن، حدود یک هزار و یکصد لیتر آب و خط دوم هم یک هزار و ۶۰۰ لیتر در دقیقه وارد شیراز می کند که اگر این ۲ خط با ظرفیت کامل (سه هزار لیتر در دقیقه) مورد استفاده قرار گیرند، برداشت از چاه ها کمتر می شود.

مدیر عامل آبفا شیراز گفت: الان به خاطر کمبودی که وجود دارد نسبت برداشت از چاه ۶۵ درصد و برداشت آب سطحی ۳۵ درصد شده است که آب چاه های منطقه جنوبی شهر کیفیتی آنچنانی ندارد و پس از تکمیل ظرفیت ۲ خط کیفیت آب این مناطق هم بالا می رود.

بهروزی گفت: این پروژه ورود آب از خط دوم را بسیار ساده تر می کند، بعد از اینکه خط دوم وارد شیراز شد برای این باید خط دوم بسته می شد تا خط هد بگیرد اما با این پروژه نیازی بسته شدن و هد گرفتن نیست و مناطق والفجر، شهرک های جنوبی و سیمان از این ایستگاه بهره مند می شوند.

مدیر عامل آبفا شیراز با یادآوری این مطلب که ایستگاه پمپاژ پرتابل هست و قابلیت توسعه و جابجایی هم دارد، گفت: پروژه با اعتبار ۲۵۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در مجموع بیش از ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های هفته دولت در فارس هزینه شده است.

وی در مورد کیفیت آب هم گفت: ماهانه در حدود ۱۸ هزار نمونه گیری انجام می شود که این رقم روزانه ۶۰۰ نمونه است و آب ارائه شده به شهروندان از همه لحاظ مورد بررسی علمی قرار می گیرد که در این رابطه علوم پزشکی شیراز ورود کرده است.

بهروزی با اشاره به عدم حضور وزیر بهداشت که قرار بود این پروژه را به عنوان نماینده هیئت دولت، افتتاح کند، هم گفت: جناب وزیر زمان برای حضور گذاشته بود اما موفق به حضور نشد مهم اینست که نتیجه کار به دست مردم برسد و فرقی ندارد که من یا هر کس دیگری آن را افتتاح کنیم، اما من دوست داشتم که کار زیبای نرم افزاری و سخت افزاری همکارانم در آبفا به دید مسئولین امر برسد.

وی پیرامون آب بلوار اتحاد هم گفت: بحث اصلی بلوار اتحاد تصفیه خانه لوکال است که باید شهرداری آن را بسازد و تا زمانی ساخته نشود، مشکل آب بلوار اتحاد پابرجا خواهد بود.

لطف الله شیبانی، هم گفت: عزیزان آبفا همیشه در همه موقع در میدان هستند و انصافا از آنان تشکر می کنم.

فرماندار شیراز اضافه کرد: این موضوعی هم که پیش آمد و وزیر حضور نیافت اجرتان را بیشتر می کند و نگران نباشید وزیر قرار بود بیاید صحبت های شما را بشنود و یا برنامه کاری شما را ببیند، اجرتان زیادتر است چون قصدتان قربت است و کاری که انجام می دهید برای خلق الله است و ارتباط مستقیم با معیشت و شرب خلق الله دارد و از خداوند بزرگ می خواهم حاصل این زحمات به طور کامل در روز قیامت به شما عنایت کند.

وی افزود: اعتباراتی که شهرستانی است و در اختیار ماست، ما در رتبه اول بحث آب را در دستور کار قرار داده ایم و هر کجا در اختیار کمیته برنامه ریزی شهرستان بوده، بالاترین و بیشتر اعتبار برای آب بوده است و حتی بهداشت و آموزش و پرورش هم در رتبه بعدی هستند و آماده هستم همه همکاری کنم تا تامین اعتبار شکل گیرد و روز به روز وضع آب شهرستان بهتر و بهتر شود.

شیبانی تاکید کرد: در مورد روستاهایی که عملا در اختیار آبفا شیراز نیستند مثل قلات، پیگیری می کنیم تا مجوز آن روستاها هم به آبفا شهرستان تفویض شود.

ایستگاه پمپاژ محمدیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۴۰۲ وارد فاز نهایی بهره برداری شد و با احداث آن شرایط استفاده از فشار موجود خط اصلی، برای انتقال آب به مخازن پایین دست فراهم می کند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72622

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.