• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به مثابه اقدام انقلابی است

  • کد خبر : 72534
  • 10 شهریور 1402 - 12:08
اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به مثابه اقدام انقلابی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز، روز کار جهادی و تلاش شبانه روزی است، گفت: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به مثابه اقدام انقلابی است.

دکتر بهرام عین‌اللهی پنج‌شنبه ٩ شهریور در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو شهدای عادل آباد شیراز، از مسئولان استان فارس بابت همت و تلاش شبانه روزی تقدیر و بیان کرد: حضور نماینده دولت در استانها تنها یک پیام دارد و آن هم تقدیر از تلاش مدیران است.

او با بیان اینکه امروز، روز کار جهادی و تلاش شبانه روزی است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به مثابه اقدام انقلابی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همه مسئولان پرتلاش موجب سربلندی دولت هستند، گفت: بر همه مسئولان واجب است که در شرایط تحریم اقتصادی، جهادی کار کنند و این جهادی کار کردن تنها مختص مدیر و مسئول نیست که وظیفه همگانی است.

عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه تصور می‌کنند که تنها وزارت بهداشت باید عامل ایجاد سلامت باشد در حالی که عوامل مختلفی در این مهم نقش دارند و پروژه‌های شهرداری شیراز که در این مراسم تشریح شد نیز در راستای سلامت آفرینی بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ساخت جاده و اتوبان مطلوب، حمل و نقل عمومی و …در ایجاد سلامت اثرگذار است.

او با بیان اینکه خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت ایجاد شده است، گفت: افزایش امید به زندگی، کنترل بیماری‌های واگیردار، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان و…در سایه انقلاب اسلامی ایجاد شد.

عین‌اللهی اضافه کرد: در حوزه درمان نیز با توجه به افزایش سه برابری جمعیت اما در تمام رشته گ‌های تخصصی دارای متخصص هستیم و امکان درمان تمام بیماری‌ها در خود کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه اگر امروز خارج از ایران سفر کنیم، عظمت این کشور بیشتر درک می‌شود، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند و توانمند با نیروهای انسانی متعهد و متخصص است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تصریح بر این نکته که امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران از قدرت سخت آن بیشتر است، افزود: در کربلا دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی کرده‌ایم و اساتید ما در آن مرکز مشغول امر آموزش و درمان هستند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای مجازی با سخن باطل و نکات کاذب سعی در انعکاس و تبلیغات منفی موفقیت ‌های جمهوری اسلامی دارد که امید است با تبلیغات وسیع رسانه‌های داخلی، شاهد انعکاس فعالیت‌ها و قدرت عظیم کشور باشیم.

او تصریح کرد: امروز در فعالیت‌های پژوهشی رتبه علمی ایران از ۱۶ به ١۵ افزایش یافته، ٧٠ درصد در دانش بنیان رشد داشته‌ایم، حدود ٩٩ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، ۶۷ دانشگاه و دانشکده، ٢٢ هزار عضو هیئت علمی،٢٧٠ هزار دانشجو و ٨۵٠ مرکز تحقیقاتی فعال داریم که همه اینها جزو دستاوردهای انقلاب است

وزیر بهداشت گفت: در راستای افزایش علاقمندی به توانمندی بیشتر اساتید و دانشمندان نیز بحث تمام وقتی آنها را به شکل عملی پشتیبانی کرده‌ایم.تعرفه پزشکی اساتید تمام وقت با بخش خصوصی یکسان شده نیز مالیات‌ها کاهش یافته و سقف پرداخت کم شده است.

عین‌اللهی در خاتمه تصریح کرد: استعداد در فارس زیاد است، چرا که فارس و شهر شیراز خود یک ستان و شهر ملی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72534

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.