• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
با حضور وزیر بهداشت؛

۶۶ پروژه سلامت فارس افتتاح شد

  • کد خبر : 72528
  • 10 شهریور 1402 - 12:01
۶۶ پروژه سلامت فارس افتتاح شد
۶۶ پروژه سلامت استان فارس با اعتبار ٣٥٧ میلیارد تومان در سرفصل‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و ...با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سحاب پرس،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر پنج‌شنبه ۹ شهریور در آیین افتتاح همزمان ۶۶ پروژه سلامت محور استان فارس که در بیمارستان نمازی شیراز برگزار شد، گفت: رهبرمعظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت در روز گذشته دو کلیدواژه مطرح کردند که موجب پبشرفت است؛ همان دو کلید واژه‌ای شهیدان رجایی و باهنر به عمق آن پی بردند.

دکتر بهرام عین‌اللهی خاطرنشان کرد که این کلیدواژه‌ها شامل کار برای رضایت خداوند و دیگری مردمی بودن است.

او با بیان اینکه بهره وری از اقدامات در حوزه سلامت برای ما بسیار اهمیت دارد و باید بیش از ٩٠ درصد باشد، عنوان کرد: به عنوان مثال؛ با توجه به پراکندگی بیمارستان نمازی، بهره وری کافی از آن وجود ندارد که با اجرای طرح مگاهاسپیتال با زیرساخت‌های مطلوب در بخش سلامت در آینده مواجه خواهیم شد.

وزیر بهداشت به طرح جدید سلامت خانواده هم اشاره و با بیان اینکه معتقدیم سلامت جامعه با سلامت خانواده امکان پذیر است، گفت: پرونده سلامت با توجه به کد ملی برای افراد در این طرح تشکیل داده می‌شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه در ٩١ شهرستان این طرح اجرایی شده است، از پزشکان طرح پزشکان خانواده در شیراز نیز قدردانی کرد.

استاندار فارس نیز در این مراسم بیان کرد: در سفر وزیر محترم بهداشت به شیراز با اختصاص ٢٠٠ میلیارد تومان به بیمارستان نمازی موافقت شد.

محمدهادی ایمانیه ادامه داد: همچنین در این سفر مقرر شد که ساخت بیمارستان پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) نیز در این سفر بررسی و قول مساعد تامین اعتبار آنها گرفته شد.

او خاطرنشان کرد: بنا به اعلام وزیر بهداشت مقرر شده رایزن سلامت در سفارت‌های جمهوری اسلامی مستقر شود که امید است گردشگری سلامت فارس به جد مدنظر باشد.

استاندار فارس اضافه کرد: در بخش مطالبات اساتید تمام وقت تحولات جدی رخ داده و امید است در سال آینده هم برای خدمات سرپایی هم یک تحول جدی اتفاق بیفتد.

ایمانیه با بیان اینکه فارس پیشتاز اجرای طرح پزشک خانواده است، خواستار رفع موانع اجرای کامل این طرح در بخش مراقبین سلامت شد.

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: خوشبختانه هم در حوزه نرم افزاری و هم سخت افزاری شاهد اقدامات مطلوب در حوزه سلامت فارس هستیم.

او با بیان اینکه دغدغه اصلی اساتید دانشگاه علوم پزشکی با درایت وزیر محترم با کاهش مالیات، تغییر تعرفه، سقف پرداخت‌ها ‌و …رفع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در شیراز در زمین ۵٧ هکتاری بزرگراه مهندسین پیش‌بینی شده است، گفت: به دلیل نیاز شیراز دو بیمارستان حضرت محمد(ص) و حضور رقیه(س) نیز با تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

حسینی با اشاره به ظرفیت درمانی فارس خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ ١٩٩١ عمل طی یکماه گذشته در بیمارستان نمازی شیراز انجام شده که سابقه نداشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72528

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.