• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
همزمان با گراميداشت هفته دولت؛

افتتاح و کلنگ زنی ۴طرح صنعتی ،تولیدی و زیرساختی در شهرک صنعتی خرامه

  • کد خبر : 72439
  • 08 شهریور 1402 - 13:01
افتتاح و کلنگ زنی ۴طرح صنعتی ،تولیدی و زیرساختی در شهرک صنعتی خرامه
همزمان با گراميداشت هفته دولت 4طرح صنعتي و زيرساختي در شهرك صنعتي خرامه با اعتباري افزون بر  ۱۴۰ميليارد تومان افتتاح يا عمليات اجرايي آنها اغاز شد.

در این مراسم که معاون هماهنگی عمرانی استاندار فارس ،نماینده مردم شهرستان های خرامه،کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی،مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس و فرماندار و مسولان شهرستان خرامه حضور داشتند،طرح های سردخانه ۲ مداره  زیر صفر و بالای صفر با ظرفیت ۴۰۰۰تن  با اشتغال ۱۵نفر و سرمایه گذاری ۹۰میلیارد تومان و واحد تولیدی نوار پلیمری با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان و اشتغال ۱۵نفر افتتاح و کلنگ عملیات اجرایی طرح های زیرساختی  احداث مسیل،جدول گذاری زون کارگاهی و خیابانهای شهرک صنعتی  با اعتبار ۵میلیارد تومان و نیز طرح صنعتی واحد بسته بندی مواد غذایی با ۱۵میلیارد تومان به زمین زده شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این مراسم  با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و تکمیل  زیرساخت ها در شهرک صنعتی خرامه با هدف فراهم کردن شرایط  به منظور جذب سرمایه گذار گفت:تاکنون ۳۶پروژه زیر ساختی در این شهرک صنعتی  اجرا و بستر  توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان محروم خرامه را ایجاد کرده است.

سید مصطفی هاشمی با اشاره به بهره برداری از  طرح های صنعتی و تولیدی که امروز به بهره رسیدند گفت:این موضوع بیانگر این است که روند استقرار و بهره برداری از  واحدهای صنعتی در این شهرک صنعتی شتاب گرفته و شهرستان خرامه در مسیر توسعه صنعتی قرارگرفته است.

وی با اشاره به دو طرحی که در این شهرک صنعتی به بهره برداری رسیدند ، افزود:یکی از این طرح ها که نخستین طرح  سردخانه ای شهرستان خرامه نیز محسوب می شود،ظرفیت نگهداری ۴هزارتن محصولات کشاورزی و  مواد غذایی را در فاز نخست خود ایجاد کرده که می تواند ظرفیت خوبی را برای ذخیره و نگهداشت محصولات کشاورزی شهرستان فراهم کندو با در بخشی دیگری از این مجموعه با راه اندازی خطوط تولید در بخش های بسته بندی خشکبار نظیر پسته و انجیر نیز فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد:در فازهای بعدی این کارخانه نیز فراوری محصولات کشاورزی نظیر انار و نیز تولید انواع ترشیجات و شوریجات راه اندازی می شود.

هاشمی در ادامه به افتتاح طرح تولید نوار  پلیمری اشاره کرد وگفت:این واحد نیز که درمدت زمان ۱۰ماه ساخته شده ،علاوه بر تامین نیازهای استان ، ظرفیت تامین نیاز استان های دیگر نیز خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با اساره به فراهم بودن زیرساخت های تولید در شهرک صنعتی خرامه ،افزود:در بخش اعتبارات  زیرساختی نیز نگاه ویژه ای به این شهرک صنعتی شده است و طرح های مختلفی نظیر  شبکه فاضلاب،روشنایی معابر ،شبکه داخلی گاز و شبکه داخلی آب با اعتبار ۲۰میلیارد تومان در دوسال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی گفت:۳طرح زیرساختی جدید نظیر جدول گذاری ،آسفالت،تکمیل شبکه برق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه سرمایه گذاری در  شهرک صنعتی خرامه با توجه به افق توسعه شهرستان ،توسعه و تکمیل راه های مواصلاتی، استقرار صنایع بزرگ نظیر سیمان و فولاد و فاصله نزدیک با مرکز استان، از آینده مناسب و توجیه فنی و اقتصادی مناسبی برخوردار است گفت:هم اینک بخش زیادی از ظرفیت استقرار واحدها در این  شهرک صنعتی تکمیل شده و تاکنون ۱۲۰قرارداد سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی منعقد شده و ۳۶هکتار زمین صنعتی  نیز واگذار شده است.

وی افزود: درحال حاضر ۹واحد بهره بردار با ۲۰۰نفر اشتغال نیز در مرحله فعالیت است.

مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود:با توجه به افق توسعه صنعتی در شهرستان و بستر سازی برای جذب سرمایه گذاری سرریز مرکز استان،طرح توسعه شهرک صنعتی به مساحت ۳۰۰هکتار نیز درمرحله پیگیری است که باالحاق به مساحت ۹۷ هکتاری ،مجموع مساحت شهرک صنعتی به ۳۹۷هکتار افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از تخصیص ۲۵لیتر بر ثانیه تخصیص آب از خط انتقال درودزن خبر داد و گفت:گام های موثری برای ارتقا و توسعه کمی و کیفی زیرساخت ها برداشته شده است که این روند تداوم دارد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵طرح صنعتی و زیرساختی با اعتبار ۳۴میلیارد تومان در شهرک صنعتی قیروکارزین

همچنین به همین مناسبت وبا حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس ۳طرح صنعتی   و زیرساختی در شهرک صنعتی قیروکارزین   با ۲۸میلیارد و ۷۰۰میلون تومان  افتتاح و عملیات اجرایی دو طرح زیرساختی نیزبا ۵میلبارد و ۳۰۰میلیون تومان   آغازشد.

اعتبار کل  این طرح ها در مجموع  ۳۴میلیارد تومان است.

در این مراسم که معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرکهای صنعتی فارس،نماینده  مردم شهرستانهای فیروزآباد،قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان قیروکارزین حضور داشتند ،طرح های سردخانه ۱۰۰۰تنی و تولید قطعات بتنی جمعا با سرمایه گذاری ۲۲میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند .

با بهره برداری از این دو طرح برای ۱۱نفر اشتغال ایجاد شده است.

همچنین طرح  زیرساختی جدول گذاری،زیرسازی و آسفالت بخشی از شهرک صنعتی نیز با اعتبار ۶میلبارد و ۷۰۰میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در این مراسم عملیات اجرایی طرح های ساختمان آتش نشانی و اداری با ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان اعتبار و خط انتقال فیبر نوری با یک میلیارد تومان نیز آغاز وکلنگ عملیات اجرایی این طرح ها به زمین زده شد.

افتتاح طرح سردخانه و بسته بندی فراورده های خرما در شهرک صنعتی جهرم با سرمایه گذاری ۱۳میلیارد تومان

همچنین همزمان با ایام  هفته دولت وبا حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس طرح سردخانه و بسته بندی فراورده های خرما در شهرک صنعتی جهرم به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که فرماندار و مسولان شهرستان جهرم نیز حضور داشتند ، شرکت بسته بندی و فرآورده‌های خرمایی تکرم و سردخانه بالای صفراین شرکت در شهرک صنعتی جهرم باظرفیت  ۱۶۴۰ تن و با سرمایه اولیه ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

برای احداث و راه اندازی این طرح تولیدی ، ۱۷۸میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که از این میزان ، ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

با راه اندازی این شرکت زمینه اشتغال ۲۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم ایجاد شد.

این طرح در زمینی به مساحت۳۴۰۰متر مربع با زیربنای ۱۶۶۰متر ساخته شده است

همزمان با گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی طرح زیرسازی،جدول و آسفالت بخشی از شهرک صنعتی مهر آغازشد.

در این مراسم که فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان مهر حضور داشتند کلنگ عملیات اجرایی طرح زیرسازی،جدول گذاری و آسفالت  بخشی از خیابان ها و معابر شهرک صنعتی مهر به زمین زده شد.

این طرح با اعتبار ۸.۷میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی فارس انجام می شود.

در این طرح ،۱۴۵۷متر مکعب زیراساس،۱۶۰۰متر مربع  طول جدول گذاری و ۹۷۵۰متر مربع آسفالت انجام می شود.

بهره برداری از طرح تولیدی بتن آماده در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان با سرمایه گذاری ۲۵میلیارد تومان

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس طرح تولیدی بتن آماده در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان به بهره برداری رسید.

در این مراسم که معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس،فرماندار ،امام جمعه و مسولان شهرستان کوهچنار حضور داشتند شرکت بتن آماده کوهچنار با سرمایه گذاری ۲۵میلیارد تومان و اشتغال ۶نفر به بهره برداری رسید.

این واحد در زمینی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع راه اندازی شده است. ناحیه صنعتی کوهچنار دارای ۲۰هکتار مساحت است که تاکنون ۲۹قرارداد سرمایه گذاری در آن منعقد و ۱۲هکتار زمین واگذار شده است.

افتتاح  پروژه های تولیدی و زیرساختی در  ناحیه  صنعتی فراشبند با اعتبار ۱۳میلیارد تومان

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاون سیاسی -امنیتی استاندار فارس واحد تولیدی سبدسازی و نیز آسفالت معابر  در شهرک صنعتی فراشبند به بهره برداری رسید.

در این مراسم که نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد،قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار و جمعی از مسولان شهرستان فراشبند حضور داشتند واحد تولید سبد پلاستیکی به بهره برداری رسید .

این واحد صنعتی با سرمایه گذاری  بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ نفر در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع احداث شده است .

همچنین طرح زیرساختی آسفالت معابر با ۴هزارمتر مربع مساحت و اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

این ناحیه صنعتی دارای ۹۰ هکتار مساحت است که از این میزان،   ۶۳هکتار  آن را اراضی صنعتی تشکیل می دهد و در حال حاضر ۲۲  قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد و در قالب این قراردادها ۸هکتار زمین واگذار شده است.

شهرستان فراشبند در جنوب غربی استان فارس قرار دارد و ناحیه صنعتی این شهرستان با ۹۰ هکتار مساحت، ظرفیتی برای استقرار ۳۰۰ واحد صنعتی ایجاد کرده است.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸طرح تولیدی،صنعتی و زیرساختی در شهرک صنعتی فیروزآباد بااعتبار ۶۷.۵میلیارد تومان

همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۸طرح صنعتی ،تولیدی و زیرساختی در شهرک صنعتی فیروزآباد افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

در این مراسم که نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد،قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی،معاون امور گردشگری و زیارتی استاندار فارس،فرماندار و جمعی از مسولان شهرستان فیروزآباد حضور داشتند طرح های سردخانه ۱۲۰۰تنی ،واحد تولید کودهای کشاورزی و طرح های زیرساختی توسعه شبکه  آب و زیرسازی بخشی از شهرک صنعتی افتتاح و عملیات اجرایی طرح های تکمیل شبکه داخلی آب،تکمیل شبکه فاضلاب،روسازی و جدول گذاری معابر و خیابان ها نیز آغاز شد.

واحد سردخانه ۱۲۰۰تنی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰متر مربع با زیربنای ۱۳۰۰متر مربع وبا سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان ساخته و با بهره برداری از آن برای ۱۵نفر اشتغال ایجاد شده است.

واحد صنعتی تولید انواع کود های کشاورزی نیز در زمینی به مساحت ۱۷۰۰مترمربع با زیربنای ۶۴۰متر و سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان ساخته و با بهره‌برداری از آن برای ۱۵ نفر شغل ایجاد شده است.

همچنین طرح های زیرساختی زیرسازی و توسعه شبکه آب نیز در مجموع با اعتبار ۳.۵میلبارد تومان به بهره برداری رسیدند و عملیات اجرایی طرح های تکمیل شبکه های  داخلی آب، فاضلاب ،روسازی ،زیرسازی و جدول گذاری نیز  در مجموع با ۴میلیارد تومان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه فشار متوسط داخلی برق شهرک صنعتی ارسنجان

همزمان با گرامیداشت ایام هفته دولت و با حضور معاون عمرانی استاندار فارس عملیات اجرایی طرح احداث شبکه فشار متوسط برق شهرک صنعتی ارسنجان آغاز شد.

در این مراسم که معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ارسنجان حضور داشتند عملیات اجرایی پروژه شبکه فشار متوسط داخلی برق به طول ۷۰۰ کیلومتر آغاز شد .

این طرح با اعتبار ۱٫۳میلیارد تومان  از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و در مدت ۳ ماه اجرا خواهد شد .

با بهره‌برداری از این طرح بستر مناسبی برای تامین پایدار برق در جهت واحدهای مستقر در شهرک صنعتی ارسنجان فراهم می شود.

همه زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی فراهم شده و شهرک صنعتی ارسنجان با۶۶هکتار مساحت  دارای امکانات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب است .

در شهرک صنعتی ارسنجان ظرفیت ایجاد و استقرار ۱۶۴واحد صنعتی  با پیش بینی ۸۵۰ نفر اشتغال و نیز جذب سرمایه‌گذاران فراهم‌شده است.

هم اکنون ۹۵ قرارداد با سرمایه گذاران برای ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی منعقدشده که از این تعداد ۴ واحد با اشتغال زایی ۷۰نفر در مرحله بهره برداری است.

آغازعملیات اجرایی طرح زیرسازی،جدول و آسفالت بخشی از شهرک صنعتی مهر

همزمان با گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی طرح زیرسازی،جدول و آسفالت بخشی از شهرک صنعتی مهر آغازشد.

در این مراسم که فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان مهر حضور داشتند کلنگ عملیات اجرایی طرح زیرسازی،جدول گذاری و آسفالت  بخشی از خیابان ها و معابر شهرک صنعتی مهر به زمین زده شد.

این طرح با اعتبار ۸.۷میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی فارس انجام می شود.

در این طرح ،۱۴۵۷متر مکعب زیراساس،۱۶۰۰متر مربع  طول جدول گذاری و ۹۷۵۰متر مربع آسفالت انجام می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72439

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.