• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس؛

طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در فارس اجرا می‌شود

  • کد خبر : 71659
  • 04 شهریور 1402 - 20:15
طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در فارس اجرا می‌شود
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که طرحی با عنوان شتاب‌بخشی به سوادآموزی در این استان اجرایی خواهد شد.

مجید احمدی در کارگروه بازماندگان از تحصیل فارس گفت: در طرح جدیدی که در دستور کار داریم در یک دوره چهار ساله طرح شتاب بخشی سوادآموزی را اجرا و افراد ذینفع شش سال به بالا را تحت پوشش قرار می دهیم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از آموزش و پرورش فارس، احمدی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح آمار بیسوادی به صورت مطلوبی در استان کاهش یابد و گفت: اجرای این طرح با مشارکت سایر دستگاه ها خواهد بود و تفکیک حوزه عمل بخش های مختلف روند تحقق اهداف را کند خواهد کرد.

احمدی همچنین گفت: این کارگروه با هدف بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های دولتی، غیردولتی، مردمی،خیریه ها و نیروهای بسیجی و جهادی در جهت شتاب بخشی به سوادآموزی تشکیل شده است.

وی افزود: شناسایی، جذب و آموزش بیسوادان، کم سوادان و کودکان بازمانده از تحصیل، از برنامه های اصلی آموزش و پرورش است که با محوریت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و مشارکت سایر بخش‌ها اجرایی خواهد شد.

احمدی ضمن تاکید براینکه بر اساس قانون پوشش کامل کودکان شش سال و بالاتر بر عهده آموزش و پرورش است، ادامه داد: اگر فردی موفق به دریافت این آموزش ها نشود و بی سواد باقی ماند؛ نهضت سوادآموزی، پوشش در قالب آموزش پایه سواد آن افراد بی سواد و کم سواد ۱۰ سال و بالاتر را از ماموریت‌های خود می داند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس مدعی شد که نرم میانگین درصد با سوادی فارس از میانگین کشوری حدود دو درصد بالاتر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71659

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.