• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فارس؛

پذیرش دانشجو با تضمین اشتغال در دانشگاه علمی‌کاربردی

  • کد خبر : 71649
  • 04 شهریور 1402 - 16:42
پذیرش دانشجو با تضمین اشتغال در دانشگاه علمی‌کاربردی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فارس گفت: برای نخستین‌بار پذیرش متقاضیان تحصیل در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه، با تضمین اشتغال انجام می‌شود.

دکتر محمدحسین شفیعی شنبه ۴ شهریور به خبرنگاران گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به بر ضرورت آمایش دقیق رشته‌های تحصیلی و پذیرش دانشجو متناسب به نیازهای کشور و البته سیاست‌های کلان توسعه اشتغال، تسهیل دستیابی جوانان تحصیلکرده به اشتغال اثربخش و تبدیل این موضوع به یک پروژه ملی را دنبال کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فارس خاطرنشان کرد: ایجاد تحول در آموزش‌عالی نیازمند تغییر نگرش در برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای است که اشتغال پایدار دانشجویان و دانش آموختگان تضمین شود.

شفیعی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان پیشران این تغییر نگرش مطابق با سند چشم انداز توسعه و براساس تحلیل تخصصی وضعیت فعلی آموزش عالی، طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمند اجرای دوره های علمی کاربردی را اجرا کرده است.

او اضافه کرد: این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از وی‍‍‍‍‍‍‍ژگی منحصر به فرد ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار، بر پذیرش دانشجو مطابق اولویت‌های کشور و نیاز محور کردن رشته‌های تحصیلی متمرکز شده و با بهره‌گیری از تجارب پیشگامی در آموزش‌های شغلی، با برنامه‌ریزی شغلی برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی از طریق بکارگیری مستقیم یا غیرمسقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال‌آفرینی نسبت به مشارکت در تسهیل اشتغال اقدام می‌کند.

شفیعی افزود: در پذیرش مهرماه امسال دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با رویکرد جدید تعهد اشتغال دانشجویان توسط واحدهای متقاضی اجرای دوره در حین یا پس از فراغت از تحصیل و باتوجه به سیاست‌های اشتغال استان، برای پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف، اقدام به ایجاد ۳۴ ظرفیت تعهد اشتغال در ۴ کدرشته محل در مقطع کاردانی و پنج کدرشته‌محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در یک مرکز آموزشی کرده است.

او خاطرنشان کرد که ثبت‌نام از داوطلبان ورود به دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای پذیرش مهرماه امسال از ۵ شهریورماه آغاز شده است و تا ۱۱ شهریورماه ادامه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان فارس گفت: ثبت نام دوره ‌ای کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه نیز از ۷ شهریورماه آغاز خواهد شد و تا ۱۳ شهریورماه ادامه می یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71649

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.