• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر کل تعاون روستایی فارس؛

خرید توافقی ۱۰۰ هزارتن گوجه‌ فرنگی در فارس

  • کد خبر : 71612
  • 03 شهریور 1402 - 17:18
خرید توافقی ۱۰۰ هزارتن گوجه‌ فرنگی در فارس
مدیر کل تعاون روستایی فارس از خرید توافقی ۱۰۰هزار تن از گوجه فرنگی تولید شده کشاورزان این استان از ابتدای سال زراعی تاکنون، خبر داد و اعلام کرد که خرید همچنان ادامه دارد.

سیدکاظم موسوی با بیان اینکه فرآیند خرید توافقی محصولات زراعی در راستای حمایت از تولیدکنندگان در حال انجام است، عنوان کرد: این اقدام با سیاست‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی کشور و شبکه‌های تحت پوشش آن در تمامی نقاط ایران اجرایی و تاکنون چندین میلیون تن محصولات متنوع زراعی و باغی خریداری شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره تعاون روستایی فارس، موسوی با بیان اینکه این برنامه ملی تا پایان ظرفیت برداشت محصول ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: خرید توافقی محصولات زراعی و باغی در بخش کشاورزی با هدف ایجاد تعادل و تنظیم بازار انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی فارس ادامه داد: این اقدام تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح توان کشاورزان و معیشت آن‌ها در پی خواهد داشت که تلاش داریم از طریق عوامل گوناگون با این قشر زحمتکش تولیدکننده همکاری مناسبی داشته باشیم.

موسوی در رابطه با اهمیت بکارگیری مشارکت‌های بخش تعاونی و خصوصی در این برنامه ملی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از چند هفته پیش در شهرستان‌های فارس با همکاری اتحادیه باغبانی کشور و کارخانجات فعال در حوزه صنایع تبدیلی آغاز شده که تاکنون قریب به ۱۰۰هزار تن از محصولات تولیدی با قیمت بالاتر از بازار خرید توافقی انجام گرفته است و این فرآیند تا پایان برداشت ادامه خواه داشت.

مدیرکل تعاون روستایی فارس با اشاره به اینکه به لحاظ تعداد کارخانجات فرآوری گوجه استان دارای وضعیت مطلوبی است اما این کارخانجات در کلیه شهرستان‌های تولیدکننده ایجاد نشده‌اند و توازن لازم در توسعه کارخانجات را نداریم، گفت: تعداد کارخانجاتی که مجهز به خط اسپتیک هستند. بسیار محدود است و متاسفانه این کارخانجات از ارزش افزوده اسپتیک بهره‌ای در بازارهای صادراتی نمی‌برند. بالطبع کشاورزان هم بطور غیرمستقیم بهره‌ای نخواهند برد، لذا توسعه خط اسپتیک در صنایع فرآوری گوجه باید از اولویت‌های استان قرار بگیرد.

موسوی افزود: یکی از راهکارهای توانمندسازی کشاورزان و تولیدکنندگان فارس به موضوع تکمیل زنجیره تولید و زنجیره ارزش ارتباط دارد که در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان و رونق اقتصاد ملی خواهد شد.

این مقام مسئول به اهمیت و ضرورت بازارسازی و بازاریابی محصول گوجه‌فرنگی فارس اشاره کرد و گفت: این محصول تولیدی باید با فرآوری و عرضه مناسب در بازارهای داخلی و خارجی به یک عرصه رقابتی هدفمند در بین کشاورزان و تولیدکنندگان تبدیل شود تا انگیزه فعالیت‌های تولیدی در کشاورزی اقتصادبنیان افزایش پیدا کند و بهینه شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71612

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.