• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

امسال ۱۱۵ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی فارس اجرا می‌شود

  • کد خبر : 71418
  • 01 شهریور 1402 - 17:31
امسال ۱۱۵ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی فارس اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این مجموعه پرداخت و گفت: در مجموع امسال اجرای حدود ۱۱۵طرح زیرساختی برای همه شهرک‌های موجود در فارس، برنامه‌ریزی شده است.

سید مصطفی هاشمی چهارشنبه اول شهریور در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از طرح‌های زیرساختی شهرک صنعتی شیراز، گفت: از ابتدای امسال تاکنون عملیات اجرایی ۴۴طرح زیرساختی با اعتبار ۱۴۸میلیارد تومان آغاز و ۲۹پروژه با اعتبار ۱۴۵میلیارد تومان در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار داده شده است.

هاشمی همچنین از برآورد ۴۲پروژه با پیش بینی اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان نیز خبرداد و گفت: این پروژه‌ها نیز در دستور کار اجرایی و انتخاب پیمانکار قرار خواهد گرفت.

او در ادامه از بهره برداری از ۴۷طرح زیرساختی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: شاهد اجرای نهضت طرح‌های عمرانی و زیرساختی و کارگاه بزرگ عمرانی در سطح شهرک‌های صنعتی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با قدردانی از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تخصیص اعتبارات عمرانی برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، گفت: در سال گذشته  اعتباراتی که از محل از منابع داخلی این شرکت برای پروژه‌ها اختصاص یافته، پنج برابر اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استانی بوده است.

هاشمی با اشاره به اجرای برخی طرح‌های شاخص این شرکت طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز را از جمله این طرح‌ها برشمرد و گفت: این طرح که در راستای الزامات زیست محیطی و حفظ پایدار محیط زیست در حال انجام است ظرفیت فعلی تصفیه خانه را به دو برابر افزایش می‌دهد.

او افزود: در قالب طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب که از طرح‌های مصوب دور اول سفر رییس جمهور به استان استف طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل ساز برای مدول های موجود و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک شیراز با اعتبار ۲۳میلیارد تومان از سال گذشته آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی در حال انجام است و طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی جهت تکمیل لاگونهای ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز  نیز با ۶۷میلیارد تومان اعتبار از ۲۰مرداد امسال آغاز شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت تصفیه خانه به ۱۰هزار مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در این بازدید با بیان اینکه حمایت از تولید و اشتغال یکی از مهمترین  تاکیدات رهبرمعظم انقلاب است و مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌ها و هدف گذاری دولت نیز برهمین محور استوار است، گفت: این موضوع در استان فارس نیز باجدیت دنبال می‌شود.

احمدعلی افکاری با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت تولید و اشتغال از وظایف دولت است، گفت: در این زمینه حمایت از توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی جزء برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه راهبرد و محور توسعه استان را برمبنای توسعه صنعتی دیده‌ایم، عنوان کرد: توسعه صنعتی پشتیبان بخش کشاورزی نیز خواهد بود و با ایجاد و توسعه صنایع فراوری و تبدیلی و تکمیلی، مشکلات بخش کشاورزی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از تعدادی پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی، گفت: آگاهی از مسائل و مشکلات و برآورد و بررسی پیشرفت طرح‌ها را از اهداف بازدید است که بصورت میدانی موارد را احصا کنیم.

افکاری با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس ظرفیت خوبی برای تامیین اعتبارات  و تسریع و تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی است، گفت: یکی از اهداف بازدید امروز هم بررسی مشکلات و پیش بینی لازم برای تامین اعتبارات از محل سفر برای طرح‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71418

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.