• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

امکان استفاده فرهنگیان از مرکز اسناد فارس فراهم می‌شود

  • کد خبر : 71349
  • 31 مرداد 1402 - 17:47
امکان استفاده فرهنگیان از مرکز اسناد فارس فراهم می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش فارس و مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور، طی دیداری بر لزوم فراهم شدن بستری برای استفاده فرهنگیان این استان از امکانات مرکز اسناد، تاکید کردند.

محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با روح‌الله منوچهری مدیر مرکز اسناد جنوب کشور، گفت: در استان فارس بیش از ۶۲ هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند که از این آمار، ۴۷۰ نفر دارای مدرک دکتری و حدود ۱۵ هزار نفر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

به نقل از آموزش و پرورش فارس، او با بیان اینکه در راستای تعامل بیشتر با سازمان اسناد و کتابخانه ملی برنامه هایی را در دستور کار قرار خواهیم داد، افزود: تلاش داریم ساز و کاری فراهم کنیم تا علاوه بر معلمان دانش آموزان نیز از کتابخانه ملی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با مشاهده و مطالعه اسناد ملی به هویت ملی خود افتخار خواهند کرد لذا این امر به تقویت هویت ملی و مذهبی دانش آموزان کمک خواهد کرد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور نیز با اشاره به ماموریت‌های سازمان متبوع خود، گفت: هر کتابی که درباره کشور منتشر می شود ابتدا یک نسخه از آن در کتابخانه ملی نگهداری و بایگانی خواهد شد تا پژوهشگران از آن بهره مند شوند.

روح‌الله منوچهری افزود: مرکز اسناد جنوب کشور بزرگترین مدیریت بعد از سازمان اسناد ملی کشور است که بایگانی اسناد جاری و اسناد تاریخی  دو ماموریت اصلی این مرکز است.

وی ادامه داد: در مرکز اسناد و کتابخانه ملی، علاوه بر اسناد تاریخی، اسناد راکد ادارات که وجودشان ضروری است را پس از ارزیابی، فهرست‌ نگاریی و دیجیتال سازی، بایگانی و نگهداری می کنیم.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور، گفت: تمامی اوراقی که تحویل ادارات می شود باید در مرکز اسناد، بایگانی و نگهداری شود تمامی اسناد کاغذی ادارات حتی آرای دادگاه نیز باید در این مرکز نگهداری شود البته دسترسی به این اسناد دارای شرایط و مدت زمان است مثلا دسترسی به آرای دادگاه بعد از ۶۰ سال امکان پذیر است.

وی افزود: کلیه اسناد در این مرکز در دمای مناسب نگهداری می شوند و این فرآیند روزانه کنترل می شود تا آسیبی به اسناد نرسد و عمر اسناد طولانی تر شود.

منوچهری بر تلاش بیشتر برای توسعه تعاملات با آموزش و پرورش تاکید و اضافه کرد: شرایط استفاده از کتابخانه ملی، مانند سایر کتابخانه‌ها نیست، داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر، تالیف یا اختراع، از شرایط این برخورداری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71349

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.