• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
تولیت آستان احمدبن موسی (ع)؛

آماده سازی فضا برای شعله‌ور کردن سالگرد اغتشاشات از اهداف حمله به حرم شاهچراغ بوده است

  • کد خبر : 71100
  • 27 مرداد 1402 - 18:00
آماده سازی فضا برای شعله‌ور کردن سالگرد اغتشاشات از اهداف حمله به حرم شاهچراغ بوده است
تولیت آستان احمدبن موسی (ع) گفت: آماده‌سازی فضا برای شعله‌ور کردن آتش فتنه سالگرد اغتشاشات سال قبل یکی از اهداف حمله تروریستی به این حرم مطهر بوده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری شامگاه ۲۶ مرداد در سلسله جلسات جهاد تبیین بیان کرد: حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ه) نقشه عظیمی بود که به لطف خدا و ایثار و جانبازی خادمان و نیروهای مدافع حرم مطهر در نطفه خفه شد.

به نقل از روابط عمومی آستان شاهچراغ(ع)، او با بیان اینکه به دلیل زنده دستگیر شدن تروریست، اعترافات وی منتشر می‌شود، افزود: این عنصر تروریستی با خود بیش از ۲۴۰ گلوله و مواد اشتعالزا داشت و برخلاف تروریستی که جنایت ۴آبان ۱۴۰۱ را رقم زد، این بار قصد آتش زدن هم در میان بوده است.

کلانتری ادامه داد: احتمال این است که هدف این تروریست در ابتدا، به شهادت رساندن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر و یک قتل عام به معنای واقعی و سپس به آتش کشیدن مضجع شریف بوده است که قبل از تحرک جدی زمینگیر و دستگیر شد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) یادآور شد: در کل ۱۱ تیر از سوی این تکفیری شلیک شده که غالب آن، بی‌هدف بوده است، ۲ نفر که تیر به قسمت‌های حساس بدن آنها اصابت کرده بود، شهید و شش نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم شدند که یک نفر آنها با شنیدن صدای تیر از بیرون بدحال می‌شود و یک نفر زیر دست و پا آسیب می‌بیند.

او اضافه کرد: از آن ۱۱ تیر شلیک شده، هشت گلوله سمت اشخاص شلیک شده و مابقی بی‌هدف بوده است.

کلانتری اظهار کرد: بر اساس دوربین‌های مداربسته، غیر از یکی ۲ تیر اول که شلیک شده، دیگر تیراندازی‎‌ها در حالت انفعال و فرار و سردرگمی است و اگر تروریست ابتکار عمل داشت به سمت حرم اصلی حرکت می‌کرد و اجتماع مردم در جلو ایوان و یا حرم مطهر را هدف قرار می‌داد.

تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) ادامه داد: فرار او به سمت دیگر بدین معنی است که او در وضعیت بی‌هدف قرار گرفته و کنترل خود را از دست داده و به همین دلیل غافلگیر شد و در غیر این صورت امکان اینکه فردی با دست خالی بتواند او را زمین‌گیر کند، وجود نداشت.

او عنوان کرد: نیروهای امنیتی او را دنبال کرده و پنج گلوله از طرف نیروهای امنیتی شلیک کردند و هنگامی که نقشه‌ تروریست به هم خورد گرفتار انفعال شد و زمینه خلع سلاح و دستگیری او فراهم شد.

کلانتری درباره اقدام قهرمانانه «فرزاد بادپا» از نیروهای خدماتی حرم مطهر که تروریست را خلع سلاح کرد، گفت: او از نیروهای بسیجی پایگاه مقاومت مسجد الرقیه (س) است و تلاشی که او انجام داده بخشی به خاطر روحیه ایثار و مقابله با یک جریان وحشی و بخش دیگر به دلیل حضور نیروهای امنیتی در حرم مطهر بوده است.

او اظهار کرد: برخی که راحت، نیروهای سپاه و نیروهای یگان امنیتی را تضعیف می‌کنند، متوجه باشند که حضور آن نیروها و واکنش سریع آنها باعث می‌شود که یک خادم جرأت کند که او را زمین‌گیر کند. اگر نیروهای امنیتی و واکنش سریع و تعقیب‌های جدی وجود نداشت، دستگیری یک فرد مسلحِ یاغیِ وحشی به این راحتی نبود.

کلانتری با یادآوری حمله سال گذشته در حرم شاهچراغ توضیح داد: کسی‌که وارد حرم می‌شود یک عنصر انتحاری است که راه برگشتی ندارد و با کار اطلاعاتی گسترده‌ای که در آن زمان انجام شده، بسیاری از اعضای این شبکه دستگیر و برخی اعدام شدند و برخی در زندان‌های بلند مدت و دربند هستند.

او خاطرنشان کرد: انتقام گرفتن، مسأله‌ای بود که رسماً اعلام کرده بودند و اتفاق می‌افتاد از این رو نیروهای یگان امنیتی نیز در آماده‌باش بودند و بی‌خبر نبودند و در این ارتباط چند نفر را دستگیر کرده بودند ولی یک رخنه‌ای شکل می‌گیرد که از دست اینها خارج می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه هدف دشمن از این اقدام تروریستی شکستن امنیت پایدار کشور است، گفت: مرزهای جمهوری اسلامی، ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر است، مرز زمینی، دریایی و همسایگی با ۱۵ کشور مهم که برخی از این کشورها هیچ‌گونه امنیتی بر آنها حاکم نیست و با این حال امنیت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جنوب غرب آسیا بی‌نظیر است و همه دنیا به آن اعتراف می‌کنند.

او ادامه داد: برای شکستن آن، بهترین مکان، حرم‌های امن اهل بیت(ع) است که محل حضور میلیون‌ها زائر در طول سال است چرا که این حرم سالانه به‌صورت میانگین در طول سال، ۱۰ تا ۱۲ میلیون زائر داخلی و دیگر کشورهای مسلمان و توریست‌های غیرمسلمان دارد و اینها بر پایه امنیت قرار دارد.

کلانتری گفت: این مسئله مطلوب دشمن نیست و شکستن آن به هر شکل ممکن بخشی از پروژه‌های گسترده شیطانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آماده‌سازی فضا برای شعله‌ور کردن آتش فتنه سالگرد اغتشاشات سال قبل را هدف دیگر این حمله تروریستی دانست.

کلانتری گفت: تحت الشعاع قرار دادن برخی موفقیت‌های امروز نظام از دیگر اهداف اینگونه حمله‌ها است؛ دولت موفق شده است بیش از ۱۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور را آزاد کند و این موفقیت بزرگی است و دشمن تلاش می‌کند موفقیت در معادلات سیاسی داخلی کشور دیده نشود.

کلانتری گفت: این نقشه‌ها استمرار پیدا می‌کند، رنگ‌ها تغییر می‌کند، زمینه که فراهم باشد غفلت نکرده و نقشه خود را عملیاتی می‌کنند و آن چیزی که اهمیت ویژه دارد آگاهی، شناخت دقیق دشمن، زمان‌شناسی، شناخت نقاط قوت خودمان و شناخت نقاط ضعف و برطرف کردن آن است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71100

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.