• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس؛

فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تولیدمحور در شهرکهای صنعتی فارس شتاب می گیرد

  • کد خبر : 70888
  • 24 مرداد 1402 - 17:49
فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تولیدمحور در شهرکهای صنعتی فارس شتاب می گیرد
همزمان با گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک،نشست هم اندیشی شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرك هاي صنعتي برگزار و از ۲۴ واحدصنعتی و تولیدی که در یک سال اخیر موفق به اخذ یا تمدید گواهینامه دانش بنیانی شده اند ،تجلیل شد.

به گزارش سحاب پرس، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این مراسم از فعالیت ۳۰۷شرکت دانش بنیان در استان فارس خبر داد وگفت:از این تعداد ۱۰۴ شرکت در یک سال گذشته موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شده اند که این حاکی از فعالیتهای انجام شده در حوزه توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در استان فارس است.
سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه ۴۰ واحد دانش بنیان تولید محور در شهرک های صنعتی فارس به فعالیت و تولیدمی پردازند گفت:از این تعداد ۲۳واحد تولیدی از سال گذشته تا کنون دانش بنیان شده اند که حاکی از جهش قابل توجه در فعالیت های دانش بنیان تولیدی است.
وی با اشاره به حمایت های ویژه استاندار فارس از شرکت های دانش بنیان تولیدی افزود:در سال گذشته و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از دانش بنیان ها ،شاهد عظم همگانی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان بودیم که رشد آمارهای فعالیت دانش بنیان ها حاکی از این موضوع است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با اشاره به واگذاری اراضی شهرک های صنعتی فارس به شرکت های دانش بنیان تولید محور گفت:در این زمینه سال گذشته به ۳۱واحد دانش بنیان تولیدی حدود ۶هکتار زمین بدون مزایده وتنها با پرداخت ۱۰% از مبلغ قرارداد به عنوان پیش پرداخت وشرایط پرداخت اقساط با ۶ماه تنفس واگذارشد که معادل ۳۳درصد از کل اراضی واگذار شده در سال گذشته در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به شرکت های دانش بنیان واگذار شده است.
هاشمی با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی فارس حمایت از واحد های فناور و دانش بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریایت جمهوری ، پارک علم و فناوری و مراکز رشد را نیز در دستورکار خود قرارداده است گفت:بخش عمده ای از این حمایت ها از طریق فن بازار منطقه ای فارس انجام می شود .
وی حمایت از حضور ۳۰واحد فناور و دانش بنیان در نمایشگاه های اینوتکس و آگروفود،ارائه خدمات آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی جهت ۳۰شرکت دانش بنیان و فناور،برگزاری ۶رویداد استارتاپی جهت بازاریابی و فروش محصولات ۰شرکت های دانش بنیان و فناور را از برنامه های حمایتی این شرکت در یک سال اخیر اعلام کرد.
رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در این نشست با بیان اینکه بخش های مختلف در زیست بوم فناوری و نوآوری و دانش بنیان نقش دارند گفت:در این زمینه چرخه فناوری و دانش بنیان از دانشگاه بعنوان محل زایش فناوری آغاز و در پارک های علم و فناوری و پردیس های دانش بنیان رشد و توسعه می یابند و در شهرک های صنعتی و مراکز تولیدی و صنعتی به بلوغ می رسد.
دکترامین رضا ذوالقدر افزود:واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری باید نگاه توسعه ای داشته باشند و این موضوع با حضور آنها در شهرک های صنعتی و محیط های تولیدی میسر می شود تا بتوانند محصولات خود را تجاری سازی و تولید صنعتی و انبوه برسانند.
وی با قدردانی از حمایت های شرکت شهرک های صنعتی فارس برای تسهیل در استقرارواحدهای دانش بنیان تولید محور در شهرک های صنعتی گفت:در یک سال گذشته فعالیت ها موثر و خوبی در این زمینه انجام شد که امیدواریم این واحد ها درکوتاهترین زمان بتوانند فرآیند تولید خود را آغاز کنند.
رئیس پردیس شرکت های دانش بنیان استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه اکوسیستم نوآوری و زیرساخت های علمی و فناوری و نگاه ویژه به اقتصاد دانش بنیان گفت:در این زمینه توجه به حوزه صنعتی سازی و تولید محصولات دانش بنیان توجه ویژه شده است.
دکتر مظفر والی با بیان اینکه در سال گذشته و به دلیل ماهیت و مدل فعالیت شرکت های دانش بنیان مستقر در پردیس شرکت های دانش بنیان فارس که تولید محور هستند ،این شرکت ها۱۰۰۰ قرارداد با صنایع استانی و ملی منعقد کرده اند گفت:این قراردادها منجر به رفع مشکلات ، کمبودها و نیازهای این واحدها شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته واگذاری اراضی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به شرکت های دانش بنیان و با شرایط ویژه انجام شد گفت:در این زمینه شاهد اتفاقی بی سابقه بودیم که می تواند منجر به گسترش و توسعه صنایع دانش بنیان شود.
در این مراسم که معاون صنایع اداره کل صنعت،معدن و تجارت فارس و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز نیز حضور داشتند از شرکت های دانش بنیانی که در یک سال اخیر موفق به اخذ یا تمدید گواهینامه دانش بنیانی شده اند ،تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70888

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.