• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بیانیه و پیام مسئولان استان فارس در محکومیت حمله تروریستی در شاهچراغ(ع)

  • کد خبر : 70740
  • 23 مرداد 1402 - 17:44
بیانیه و پیام مسئولان استان فارس در محکومیت حمله تروریستی در شاهچراغ(ع)
مسئولان استان پهناور فارس در پی محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) بیانیه‌هایی جداگانه صادر کردند.

به گزارش سحاب پرس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در پیامی شهادت یک تن از خادمان حرم شاهچراغ (ع) را تسلیت گفت و از مقامات امنیتی، اطلاعاتی، قضایی خواستار اشد مجازات برای مخلان نظم و امنیت شد.

در پی حادثه تروریستی شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در شیراز، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با صدور پیامی شهادت یک تن از خادمان این حرم را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهداء والصدقین

بار دیگر دستان پلید دشمنان این سرزمین مقدس و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی به خون زائران و خادمان مظلوم سومین حرم اهل بین حضرت شاهچراغ (ع) آغشته گشته و چهره پلید خود را نمایان ساخت.

تروریست‌های داعشی نوادگان و دست‌پروردگان استکبار جهانی به رهبری امریکای جنایتکار و صهیونیست خونخوار که دشمنان بشریت، صلح و امنیت هستند تلاش کردند در یک حمله‌ی وحشیانه، امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند اما هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی و حفظ آرامش و انسجام ملت، باعث واکنش قاطعانه به تروریسم شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ضمن محکوم نمودن این اقدام ددمنشانه، در خواست اشد مجازات برای مسببان این اقدام جنایتکارانه که منجر به شهادت مظلومانه خادم مومن و مجروح شدن جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی بارگاه مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) شد را به تمامی مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای این شهید خادم حرم مطهر علو درجات و برای بازماندگان آن صبر جمیل و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند متعال خواستار است.

 


به گزارش سحاب پرس، رئیس مجمع بسیجیان استان فارس در پی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ بیانیه‌ای صادر کرد و از واکنش سریع نیروهای نظامی و امنیتی فارس تشکر کرد.
محسن علیزاده، رئیس مجمع بسیجیان استان فارس و نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی، در پیامی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)، شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و از واکنش سریع نیروهای نظامی و امنیتی فارس قدر دانی کرد.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 حادثه تلخ و دلخراش دیگری را در پی حمله کور تروریست‌های تکفیری به آستان مقدس شاهچراغ( ع) شاهد بودیم که متاسفانه، تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شهید و مجروح شدند.
این اتفاق ناگوار، موجب تألم و تأثر خاطر همه مردم ایران اسلامی شده است، اما دشمنان این ملت سرافراز باید بدانند که با چنین اقدامات رذیلانه، ذره‌ای از انسجام و وحدت ملت کاسته نخواهد شد و بی تردید دستان ناپاک و پلید آمران و مجریان این واقعه دردناک برکنده می‌شود.
ضمن ابراز همدردی وعرض تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدای گرانقدر حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران و همچنین آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه تروریستی، از واکنش سریع نهادهای امنیتی و انتظامی استان فارس که باعث گردید از یک فاجعه بزرگ‌تر جلوگیری شود، تشکر و قدردانی می‌نمایم.
محسن علیزاده ؛رئیس مجمع بسیجیان استان فارس

به گزارش سحاب پرس، جامعه اساتید و مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ ( ع) بیانیه مشترک سر دادند.

در پی حادثه تروریستی امروز ۲۲ شهریور ماه در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) جامعه اساتید و مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ ( ع) بیانیه مشترک سر دادند.

در این بیانیه آمده است:
باسمه تعالی
بار دیگر دست پلید استکبار از آستین تروریست‌های داعشی بیرون آمد و یکی از حرم‌های نورانی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را  مورد جسارت و جنایت قرار داد این کوردلان جاهل می‌پندارند با  این حرکات کور  و خبیثانه ، عشق و دلدادگی محبان اهل بیت علیهم السلام فروکش می‌کند و چراغ‌های هدایت خاموش می‌شود.
 زهی خیال باطل و احمقانه، حضور جمعیت‌های میلیونی در مراسم محرم امسال نشان داد  عشق و محبت مردم ایران بلکه جهان به این خاندان مطهر و مقدس  روز افزون و به کوری چشم بیمار دلان جهان گیر است.
ضمن محکومیت شدید این حرکت سیاه و شیطانی ، از مسئولان محترم امنیتی ، انتظامی و اطلاعاتی می‌خواهیم  با اقدامات سریع ، همه جانبه و قاطع ، مانع از تکرار این گونه حرکات شیطانی شوند.
 والسلام

 

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام حسین ملک مکان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در پیامی در پی حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ بیان کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
قال الله تعالی: وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ
بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی توسط گروهک تکفیری داعش این فرقه گمراه و ساخته دست آمریکا در اقدامی کور و ناجوانمردانه باعث به شهادت رسیدن یکی از هموطنان عزیز و یادگار سالهای دفاع مقدس و مجروح شدن تعدادی دیگر از زائرین بی گناه حرم حضرت احمدابن موسی، شاهچراغ(ع) و داغدار کردن مردم استان فارس و ایران اسلامی شد. حمله وحشیانه گروه‌ تروریستی داعش به حرم حضرت شاهچراغ(ع) نشان‌دهنده خوی وحشی گری این جربان تکفیری و نشانه درماندگی در میدان نبرد و کینه شکست در مقابل جبهه مقاومت است، گروهی که قتل انسان‌های بی‌گناه و زنان و کودکان را جایز می‌شمارد و استکبار جهانی با حمایت از آنان ضمن ایجاد اختلاف مذهبی در بین مسلمانان، چهره اسلام را در جهان به عنوان دینی خشن و غیر انسانی معرفی می نماید تا بلکه بتواند از گرایش روز افزون به اسلام جلوگیری نماید.
تلاش دشمنان از سال‌های اولیه انقلاب ایجاد ناامنی در کشور بوده است و اینگونه اقدامات که با هدایت عوامل استکبار جهانی دشمن صورت گرفته هیچ هدفی به جز ناامن کردن کشور ندارد، این جریان تکفیری‌ قصد دارد شکست‌های پی در پی خود در مواجهه با جبهه مقاومت را جبران کند و انتقام اعدام عوامل تروریستی قبلی خود را از مردان و زنان بی دفاع بگیرد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ضمن محکوم کردن جنایت جریان تکفیری در حمله به زائران حرم حضرت شاهچراغ (ع) به کشورهای حامی این جنایتکاران هشدار می‌دهد که در صورت ادامه اینگونه جنایات و تلاش در جهت ناامن کردن ایران بخصوص حرم سوّم اهل بیت(ع) منتظر پاسخ و انتقام سخت باشند. این حادثه غم انگیز را به حضرت ولیعصر(عج) مقام معظّم رهبری، امّت شهید پرور فارس و شیراز تسلیت عرض می‌نمایم. برای شهید عزیز این حادثه دردناک علو درجات و رحمت واسعه الهی، برای مجروحین آرزوی سلامتی و بهبودی و برای بازماندگان این شهید سعید صبر و اجر مسئلت می نمایم.
حسین ملک مکان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس

 


 

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام در پیامی، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی عوامل تکفیری به حرم مطهر، این حادثه را به پیشگاه حضرت ولی عصر(ارواحنا له‌الفداء)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و عموم مردم ایران به ویژه مردم فارس تسلیت گفت.

متن پیام ایشان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شامگاه بیست و دوم مرداد ماه، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) شاهچراغ بار دیگر شاهد حمله کور تروریستی یکی از عوامل مسخ شده تکفیری بود که ناجوانمردانه زائران خداجوی سومین حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) را آماج گلوله های جهل و عصبیت قرار داد و خون پاک جمعی از فرزندان ناب میهن عزیزمان را بر زمین جاری ساخت.

تعرض بزدلانه به سومین حرم اهل‌بیت عصمت در ایران اسلامی و زائران آن در حالی که در شهادت مظلومانه سرور جوانان بهشت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران با وفایش همچنان لباس ماتم بر تن دارند، گواه صادقی است بر حقانیت راه و مرام ملت بزرگ ایران و شکست خفت بار دشمنان زبون و خون خوار این مرز و بوم کهن.

کوردلان تکفیری و بازیچه های فریب خورده و مزدور استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل که اکنون در حضیض ذلت و خشم مقدس میلیون‌ها انسان حق‌طلب و پاکباخته در سراسر جهان گرفتار آمده‌اند، آرزوی خام و شیطانی خود را در کوتاه آمدن مردم رشید، زنان و مردان و جوانان خداجوی ایران اسلامی از آرمان های الهی و ارزش های انسانی و استقلال گران‌سنگ خود به گور خواهند برد. هیهات که این‌گونه حرکات ذلیلانه بتواند در عزم و پایمردی این مرز و بوم در نیل به اهداف بلند انقلاب اسلامی و ارتقاء میهن به قله های رفیع عزت و افتخار خللی ایجاد نماید.

تعرض به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) را به پیشگاه صاحب اصلی‌اش حضرت ولی عصر(عج)، رهبرفرزانه انقلاب اسلامی و عموم مردم ایران به ویژه مردم فارس تسلیت می‌گویم، برای شهید والامقام این حادثه علو درجات و حشر با شهیدان کربلا و برای مجروحان و مصدومان صحت و عافیت از پیشگاه خداوند کریم مسئلت می‌نمایم.

خادم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام
ابراهیم کلانتری

 


 

به گزارش سحاب پرس، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در پی حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز، ضمن تسلیت، این حمله جنایتکارانه را محکوم و خواستار همبستگی و اتحاد ملت بزرگ ایران در برابر توطئه دشمنان گردید.

متن این بیانیه بدین شرح است؛

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.(آل عمران ۱۶۹)

فاجعه تأسف بار و غم‌انگیز حمله تروریستی به حرم شریف احمد بن موسی الکاظم علیه‌السلام شیراز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از انسان‌های بی گناه هموطن گردید، بار دیگر عمق دشمنی استکبار جهانی و مزدوران بدسرشت آنان با ایران اسلامی را نمایان ساخت.

این اقدام که اوج دشمنی استکبار علیه مقدسات اسلامی را نشان داد، برگ سیاه دیگری بر کارنامه ننگین آنان افزود و بدون شک ملت شریف ایران با حفظ همبستگی و اتحاد که خود از بزرگترین معروفات است، این توطئه را نیز خنثی خواهند کرد.

دشمنان انقلاب اسلامی بدانند، ایجاد ناامنی و ناآرامی در ایران عزیز و این گونه حرکت‌های کور و ذلیلانه هیچ گونه خللی در اقتدار و اراده جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند و برعکس، تقویت و تثبیت مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران را به دنبال دارد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور این حادثه ناجوانمردانه، که نشان از عصبانیت دشمن از اقتدار ملت ایران اسلامی است را محکوم کرده و این مصیبت عظمی را به رهبر معظم انقلاب و مردم ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه مردم شریف شیراز تسلیت می‌گوید و برای شهدای این حادثه تأسف بار آرزوی غفران الهی داشته و به بازماندگان و امت شهید پرور شیراز و به همه ملت ایران تسلیت عرض می‌نماید.

 


 

به گزارش سحاب پرس، شهردار کلان‌شهر شیراز حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) را که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنانمان شد، محکوم کرد.

محمدحسن اسدی حمله دوم تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) را که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنانمان شد، محکوم کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز با ابراز تسلیت و تاسف از شهادت و مجروحیت جمعی از همشهریان و هم‌وطنان عزیزمان در پی حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، اظهار کرد: بار دیگر دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی ماهیت خبیث خود را نشان داده و به حریم حرمت امامزاده عظیم‌الشأن سیدالسادات الاعاظم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه‌السلام و زائران بی‌دفاع این مکان مقدس حمله‌ور شدند.

او با ابراز انزجار از این حمله تروریستی در حرم امن الهی اضافه کرد: عامل تروریستی این حمله، جمعی از هم‌وطنان عزیزمان را پس از شهادت و مجروح کردن حمله اول تروریستی سال قبل که هنوز به سالگرد آن واقعه تلخ نرسیده‌ایم به شهادت رسانده یا مجروح کردند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه این‌گونه اعمال ددمنشانه و غیرانسانی در هیچ مسلک و آیینی به‌جز آیین کفر و شیطان دیده نمی‌شود، گفت: خداوند خود انتقام گیرنده خون‌های پاک بی‌گناهان خواهد بود.

اسدی با محکومیت این اقدام تروریستی و ابراز انزجار از عوامل مزدور چنین حرکات کور و مذبوحانه، اظهار کرد: علو درجات بهشتی برای شهید این حادثه و آرزوی بهبودی سریع برای مجروحان را خواستاریم.

او ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای خدوم اطلاعاتی و امنیتی که به سرعت عامل این حمله را دستگیر کردند، گفت: قطعا با افشای دست‌های پشت‌پرده و شناسایی و معرفی آمرین این اقدام تروریستی چهره پلید دشمنان مردم بیش از پیش نمایان خواهد شد، خواستار اشد مجازات برای عاملین این حمله از دستگاه قضایی استان شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین شهادت غلامعباس عباسی از خادمان حرم امن الهی و از نیروهای مخلص، مؤمن و انقلابی که در بخش‌ اجرایی با شهرداری شیراز همکاری داشت را به خانواده این شهید عزیز و همشهریان گران‌قدر تسلیت گفت.

 


 

به گزارش سحاب پرس، در پی تکرار جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس با صدور پیامی ضمن محکوم کردن این حادثه غمبار، خواستار اشد مجازات برای مسببان این عمل شنیع شد.

در این پیام آمده است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
بار دیگر آستان مقدس فرزند امام هفتم (ع)؛ حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مورد هجوم ددمنشانه یزیدیان زمان و دشمنان قسم خورده گشت و جنایتی رقم خورد که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از خادمان و زائران این آستان مقدس شد.
بی گمان این حرکت های شوم و غیرانسانی از سوی داعش و ایادی آن کور، بی نتیجه و محکوم است و این حرم مطهر همچنان و تا همیشه مامن، ملجا و پناهگاهی امن برای خسته دلان، دلسوختگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.
ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همراه و همگام با امت آزاده و محب اهل بیت (ع) ایران اسلامی ضمن محکوم کردن و اعلام انزجار از این اقدام تروریستی و تسلیت این حادثه غمبار، از درگاه خداوند متعال برای خادم شهید این حادثه علو درجات و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد و خواستار اشد مجازات برای مسببان و عاملان این اقدام جنایتکارانه است.

 


 

به گزارش سحاب پرس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان در یک پیام مشترک ضمن محکومیت حمله تروریستی به خادمان و زُوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) با بازماندگان و مجروحان این حادثه ابراز همدردی و آرزوی شفای عاجل کردند.

متن پیام صادر شده از سوی مجتبی دهقان پور و سید محسن قائمی به شرح زیر است.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ؛ باری دیگر دست‌های آلوده‌ی کفر و نفاق و تکفیر از آستین عُمال جریانات خبیث بیرون آمد و با حمله ی دوباره به خادمان و زُوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) موجب شهادت و زخمی شدن تعدادی از همشهریان و هموطنان عزیزمان شد.
این اقدام ناجوانمردانه، موجی از غم و اندوه را در قلوب ملت مسلمان و مومن ایران اسلامی جاری کرده و بی‌گمان نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در تقابل با انقلاب اسلامی دارد. بی شک ملت شریف ما همچون گذشته، با ایستادگی و دفاع از آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه‌ی راه خود در مسیر ایثار و شهادت پایمردی خواهند کرد.
اینجانبان ضمن محکوم‌کردن این حمله‌ی تروریستی و درود به روان مطهر شهید گرانقدر این حادثه، تسلیت و تأسف و همدردی خود را با بازماندگان و مجروحان ابراز می‌داریم و شفای عاجل و کامل تمامی آسیب دیدگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم.

مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
سید محسن قائمی  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس

 


 

به گزارش سحاب پرس، مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز طی پیامی اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را محکوم کرد و خواستار اقدام سریع و دقیق نیروهای مسئول علیه دشمنان نفوذی و خائنین به مردم و ملت شریف ایران شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق طی پیامی اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را محکوم کرد.
در این پیام آمده است؛
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
بسم الله الرحمن الرحیم حادثه ی جنایت تروریستی در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع)، که منجر به شهادت مظلومانه ی یکی از خادمین آن بارگاه نورانی و جراحت جمعی از مردم متدین و معتقد در سومین حرم اهل بیت(ع) شد ، روح و جان مردم شریعتمدار خطه فارس را بار دیگر به درد آورد و قلب مردم ایران و همه ی مسلمانان را آکنده از غم و اندوه نمود.
اینجانب این مصیبت را به ساحت مقدس مولانا صاحب الزمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و بازماندگان شهید عزیز و ملت شهیدپرور و آزاده ی ایران تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان، آرزوی صبر و شفای قلوب دردمندشان دارم، همچنین ضمن آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه ی هولناک، دعای خیر همگان را برای شفای عاجل این عزیزان خواستارم.
ضمن درخواست برای بررسی ریشه های این فاجعه که اقدام بی پروای دشمنان دین و میهن، علیه دیانت و ملت غیرتمند ایران بود، خواستار اقدام سریع و دقیق نیروهای مسئول علیه دشمنان نفوذی و خائنین به مردم و ملت شریف ایران هستم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
علیرضا حدائق
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز

 


 

به گزارش سحاب پرس، مجمع نمایندگان استان فارس در بیانیه‌ای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را محکوم کرد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه (۲۳مرداد)مجلس شورای اسلامی،گفت: نمایندگان بیانیه‌ای تهیه کردند در اعلام انزجار و تنفر از اقدامات شیطانی تفاله‌های نظام استکبار و دست آموختگان انگلیس مکار و صهیونیسم جهانی که جمع زیادی از مردم عزیزمان را به خاک و خون کشیدند.

محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس متن بیانیه مجمع نمایندگان استان فارس در محکومیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را به شرح زیر قرائت کرد:
«دیگر بار حریم امن سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت بارگاه منور حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، شاهد اقدام تروریستی و جنایتکارانه ناشی از افکار پلید ناایمن سازی مکان‌های مقدس بود.
مجمع نمایندگان استان فارس ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه و طلب شفای عاجل برای مجروحین، به روح خادم شهید عروج‌یافته درود می‌فرستد و برخورد قاطعانه مسئولان ذی‌ربط با مسببین این اقدام غیرانسانی را از مسئولان مربوطه انتظار دارد.»
بعد از اتمام قرائت بیانیه، مجددا ذوالنور گفت: اگرچه این بیانیه را مجمع نمایندگان استان فارس تهیه کرده‌اند اما در حقیقت حرف دل همه نمایندگان مجلس است.

 


به گزارش سحاب پرس، سازمان بسیج هنرمندان فارس طی بیانیه‌ای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را محکوم کرد.

در پی حمله تروریستی شب گذشته حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم (ع) سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس در بیانیه‌ای این حرکت تروریستی را محکوم کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اِنّا لِلّه وَ اِنا اِلَیه راجِعون

چه دردآور و جانگداز است که دوباره حرم را غرق خون ببینی و اشک بریزی .

دوباره در حریم مهربانانه شاهچراغ(ع)، نظاره‌گر آماج تیر خصم باشی و بغض‌های در گلو مانده را هویداسازی.

دستان پلید استکبار دون، این بار نیز در محّرم الحرام ،حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم ،حضرت شاهچراغ(ع) را مورد اهانت قرار داده و جمعی از زائرین و خادمین این بقعه متبرکه را به خاک و خون کشاندند.

به‌راستی که چراغ‌های این مضجع مطهر چشمان این کوردلان را آزار می‌دهد و وجودشان را به آتش کشانده است.

اینان هرگز نخواهند فهمید، ما با این خون‌ها بیدارتر و زنده‌تر خواهیم شد و بدون تردید دل‌هایمان را در پناه این خاندان باکرامت، آذین بسته‌ایم.

جامعه هنرمندان و سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس، در پیِ اقدام تروریستی و به خاک و خون کشاندن جمعی از بهترین بندگان خدا ، آن هم در حریم معرفت الهی، ضمن تبریک و تسلیت به ساحت مقدس امام عصر(عج)، مقام عظمای ولایت(دامت‌برکاته)، ملت امام‌حسینی و عاشورایی ایران اسلامی، علی‌الخصوص مردمان پاک‌نهاد استان فارس، اقدام شنیع و غیرانسانی جماعتی کوردل که در واقع عاملین استکبار پلیدند را محکوم دانسته و خواستار مجازات عاملین و آمرین این اقدام ناجوانمردانه است.

 


 

پیام مدیر عامل گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو در پی حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) به شرح ذیل است:

و لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ‌ (آل عمران ؛١۶٩)

وقوع دوباره حادثه تلخ تروریستیِ حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) علاوه بر هتک حرمت سومین حرم اهل‌بیت که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی دیگر از مردم بیگناه گردید بسیار موجب تاثر و تالم عمیق قلبی شد.

این ترور کور و بزدلانه از سوی جریان تکفیری و داعشی نشان از عجز و ناتوانی دشمنان برای درهم شکستن صف اتحاد ملت همیشه سربلند دارد و بار دیگر حقانیت مردم ایران و رذالت و پستی دشمنان را به دنیا اثبات کرد.

اینجانب با قلبی آکنده از اندوه، شهادت خادم افتخاری حرم شاهچراغ (ع) و مجروح شدن تعدادی دیگر از محافظان و زائران این حرم مطهر را به پیشگاه حضرت بقیهالله‌الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، رهبر جانباز انقلاب، مردم بصیر و صبار ایران اسلامی به ویژه اهالی استان فارس تسلیت عرض می‌کنم.

دکتر حمید مقامی
مدیر عامل گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو

 


 

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70740

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.