• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

جزئیات حمله تروریستی ۲۲ مرداد به حرم مطهر شاهچراغ(ع)

  • کد خبر : 70633
  • 23 مرداد 1402 - 1:53
جزئیات حمله تروریستی ۲۲ مرداد به حرم مطهر شاهچراغ(ع)
حرم مطهر شاهچراغ (ع) غروب امروز حوالی ساعت ۱۹ بار دیگر مورد حمله تروریستی یک تکفیری قرار گرفت، شش نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و 2 نفر مصدوم شدند و یک خادم ۶۹ سال این آستان مقدس هم به شهادت رسید.

این تکفیری جنایتکار با سلاح گرم از باب المهدی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) وارد شد و بلافاصله شروع به تیر اندازی به سمت گیت ماموران امنیتی، زائران و خدام این آستان مقدس کرد.

این تروریست اما با آمادگی مامورین مواجه شد و به گفته اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

عامل حمله تروریستی که هشت خشاب پر همراه خود داشته پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

به گفته قزل سفلی این تکفیری در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

مجروحان و مصدومان این حادثه تروریستی شامل ۲ زن و ۶ مرد به بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین شیراز منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

ساعتی بعد معاون استاندار فارس اسامی و مشخصات شهید و مصدومان و مجروحان این حمله تروریستی را اعلام کرد که بر اساس آن شهادت خادم شاهچراغ‌(ع) غلامعباس عباسی ۶۹ ساله که از ناحیه قفسه سینه تیر خورده بود تایید شد.

علی کاظمی کرمعلی ۶۲ ساله مجروح و زهرا جاوید ۲۳ ساله بیهوش و سکته کرد که به بیمارستان مسلمین شیراز منتقل شدند، محمدحسین مقدس ۲۵ ساله نیز براثر آسیب به کمر و قفسه سینه مصدوم، عیسی قدرتی ۴۱ ساله براثر اصابت تیر به پای چپ، محمد جهانگیری ۲۹ ساله براثر اصابت تیر به قفسه سینه، امین زارع ۲۳ ساله بر اثر اصابت تیر به صورت و مریم دادی ۵۹ ساله براثر اصابت تیر به قفسه سینه مجروح و به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند.

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله نیز در این حادثه از ناحیه کتف راست مجروح و به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70633

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.