• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

حدود۹۰ درصد صنایع فارس کوچک است

  • کد خبر : 70497
  • 22 مرداد 1402 - 11:39
حدود۹۰ درصد صنایع فارس کوچک است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سهم بیش از ۹۰ درصدی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار، رشد تولید و توسعه صنعتی دارند.

سید مصطفی هاشمی بیان کرد: اهمیت صنایع کوچک در رشد و توسعه اقتصادی و لزوم توجه همگانی به این صنایع، سبب شد تا ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به نام روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، او افزود: صنایع کوچک ومتوسط آن هم باتوجه به مزایایی که دارند، محرک اصلی اشتغال و رشد اقتصادی هستند.

هاشمی با بیان اینکه صنایع کوچک به علت میزان سرمایه گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره برداری و اشتغال می‌رسند و با نوسانات اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند، گفت: از این منظر، حمایت از آنها بعنوان اولویت مهم مطرح است و سیاست‌های حمایتی دولت و وزارت صمت نیز برهمین محور استوار است تا صنایع کوچک بتوانند در عرصه‌های تولیدی و صنعتی نقش مهم خود را ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک محسوب می‌شوند از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه گذار در ۶۳شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر ۸۴۰۰قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۳۳۳۲واحد با اشتغالزایی افزون بر۳۹۷۰۰نفر در مرحله بهره برداری قرار گرفته‌اند.

هاشمی با بیان اینکه بیش از ۲۹۰۰ طرح صنعتی کوچک و متوسط در استان در مراجل مختلف ساخت و ساز قراردارد گفت: از این تعداد ۵۴۴ طرح دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد و نصب ماشین آلات است که بخش زیادی از آن تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد: امسال با رویکرد مهار تورم و رشد تولید برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک در مرحله اجرا داریم که هدف اصلی رفع چالش‌ها و مشکلات و کمک به بهره برداری طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70497

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.