• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رئیس بسیج علمی سپاه فجر فارس؛

رسانه‌ها نگاه ویژه‌تری به موضوعات علمی داشته باشند

  • کد خبر : 70461
  • 21 مرداد 1402 - 17:18
رسانه‌ها نگاه ویژه‌تری به موضوعات علمی داشته باشند
رئیس بسیج علمی سپاه فجر فارس مطرح کرد: خبرنگاران با تحلیل درست شرایط و انعکاس به موقع اخبار بویژه در حوزه علمی و فناوری، گام های بلندی در پویایی و حیات جامعه در ارکان مختلف را سبب می شود.

مجید میکائیلی ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه بر اهمیت ویژه کار رسانه ای تاکید کرد و گفت: خبرنگاران عزیز، زحمت کش و دلسوز استان فارس، حقیقت برخط در تمامی اخبار حضوری فعال دارند و الحمدالله گامی گسترده را در این حوزه بر می دارند و ما حقیقتاً مدیون اصحاب رسانه که در ابعاد مختلف به خبرهای فرهنگی، علمی، هنری ،سیاسی اقتصادی می پردازند هستیم.

وی ابراز داشت: انعکاس خوب رسانه ای از اخبار در بخش های مختلف حوزه جهاد علم و فناوری یکی از توقعات ما در سازمان علمی پژوهشی هست و بایستی در حوزه انعکاس اخبار در حوزه رسانه گامی موثر تر برداریم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس تصریح کرد: انتظار من این است که تمام خبرگزاری های برخط و مکتوب نگاه ویژه تری به این مطلب داشته باشند و ما بتوانیم نیازمندی های حوزه علم و فناوری را احصاء کنیم.

وی در ادامه گفت: خبرنگاران به عنوان موثرترین قشر جهت اعتلای حوزه های علمی و بالا بردن مرجعیت علمی سازمان در فارس و حتی در سطح ملی و کشوری می توانند در حوزه شناسایی، کشف استعدادها، ظرفیت ها، خلأها، خلاقیت ها و ابتکارات نوآوری گام های مثبت و موثری بردارند.

میکائیلی اظهار داشت: توقع من از بزرگواران این است که فرایند اثر بخشی خود در حوزه خبر و انعکاس اخبار در حوزه پاسخگویی و مطالبه گری را نادیده نگیرند و دسته های دیگر را بر خط کنند تا بتوانند اقدامات موثرتری را در حوزه های علمی، پژوهشی و فناوری انجام دهند. ما صد مرکز علمی در استان داریم که روزانه باید حداقل چندین خبر از محافل علمی داشته باشیم.

وی افزود: استان باید در مباحث مختلف خبری فعال و پویا شود و به چالش هایی که در این موضوعات هست بپردازد و حتی به مراکز دانشگاهی مراکز صنعتی، مراکز پزشکی و مراکز گردشگری پرداخته شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: توجه به سازمان های علمی، پژوهشی و فناوری و حتی مراکز دانش بنیان و مراکز رشد موجب می‌شود تا ما آنها را شناسایی کنیم و همچنین آنها ما را بشناسند و بتوانیم در این حوزه قدمی در استان فارس برداریم.

وی همچنین ضمن تاکید مجدد بر نقش موثر اصحاب رسانه گفت: امیدواریم با تلاش شما  در مراکز علمی همه ابعاد پژوهشی، علمی و فناوری فعال تر شود، شما همین اندازه که در میدان باشید می توانید تاثیر و اشرافیت روی زیست بوم  کل استان فارس، ویژه مراکز علمی داشته باشید و انشاالله گامی گسترده را در این حوزه بردارید و با نفسی تازه تر در این حوزه علمی کمک کننده مجموعه علمی پژوهشی بسیج باشید و مجموعه بسیج و بدنه بسیج را در مباحث علمی نخبگانی و شناسایی ظرفیت های مختلفی که در این حوزه هست تقویت کنید.

میکائیلی در پایان افزود: ضریب دهی کار ما با  اصحاب رسانه هست. هر چقدر شما بتوانید اخبار خوبی را در این حوزه ها انعکاس بدهید فرایند اثر بخشی در حوزه های مختلف ما با نگاه اقتدارزایی و استحکام بخشی و اثر بخشی بهتری همراه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70461

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.