• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس؛

راه‌اندازی ۹ سامانه برق خورشیدی در فارس طی سال جاری

  • کد خبر : 70448
  • 21 مرداد 1402 - 20:54
راه‌اندازی ۹ سامانه برق خورشیدی در فارس طی سال جاری
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۹۰کیلو وات و سرمایه گذاری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نصب و راه‌اندازی شده است.

حمیدرضا جلایر شنبه ۲۱ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: از سال ۹۵ تاکنون، ۹۱۵ سامانه خورشیدی با ظرفیت ۶هزار کیلو وات در شهرستان‌های تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نصب شده و به بهره برداری رسیده‌ است.

او ادامه داد: استان فارس در سطح ایران و حتی جهان از نظر تابش خورشید دارای شرایط بسیار خوبی دارد و می‌توان به ازای هر مترمربع معادل ۲۲۰۰ کیلووات ساعت برق خورشیدی در این استان تولید کرد.

جلایر با بیان اینکه وزارت نیرو، در قالب قراردادهای تضمینی ۲۰ ساله برق تولیدی سامانه‌های خورشیدی را خریداری می‌کند؛ دسترسی آسان، نداشتن آلودگی صوتی و زیست محیطی، حمایت از سمت دولت و … را از مزایای سرمایه‌گذاری در این زمینه دانست.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس افزود: طول عمر مفید پنل‌های خورشیدی، ۲۰ سال برآورد می‌شود و کاربران با نگهداری مناسب می‌توانند بازدهی آن را در حد مطلوبی حفظ کنند.

جلایر گفت: برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها، متقاضیان می‌توانند به نشانی اینترنتی http://www.satba.gov.irو برای ثبت تقاضا به سایت شرکت توزیع نیروی برق فارس، مراجعه کنند.

به گفته این مقام مسئول؛ داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، شرط لازم برای ثبت تقاضا است و امکان صدور مجوز برای تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق، وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70448

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.