• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
به مناسبت هفته دولت؛

دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر حوزه بین الملل اعلام شد

  • کد خبر : 7040
  • 03 شهریور 1399 - 19:57
دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر حوزه بین الملل اعلام شد
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت، مهمترین دستاوردهای دانشگاه در عرصه های بین المللی را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «نصراله عرفانی» با بیان اینکه معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهمن سال ۹۳ تشکیل شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز جزو پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور است که دارای معاونت بین الملل بوده و نخستین دانشگاه پس از تهران است که در این حوزه فعالیت دارد.

او هدف از تشکیل این معاونت را تحقق سیاست بین الملل سازی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ارتقای هر چه بیشتر جایگاه دانشگاه در میان دانشگاه های سراسر دنیا عنوان کرد و افزود: پیش از این ارتباطات بین المللی دانشگاه از طریق واحد ارتباطات بین المللی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه پیگیری می شد.

معاون بین المللی دانشگاه در معرفی فعالیت های این واحد به جذب و آموزش دانشجویان خارجی در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی، توسعه ارتباطات بین المللی با دانشگاه های مختلف جهان، گسترش فعالیت های پژوهشی و آموزشی بین المللی مشترک و توسعه توریسم درمانی با هماهنگی معاونت درمان اشاره کرد.

تدوین سیاست های بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در معاونت بین الملل

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهمترین ماموریت های معاونت بین الملل به تدوین سیاست های بین الملل سازی دانشگاه، تشکیل و پیگیری مصوبه های شورای عالی روابط بین الملل، توسعه همکاری های علمی بین المللی و تدوین برنامه های همکاری و تفاهم نامه با دانشگاه های دیگر کشورها، پذیرش، آموزش و ارایه خدمت به دانشجویان خارجی در قالب برنامه آموزش بین الملل، با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه و همکاری با معاونت درمان دانشگاه در خصوص توریسم درمانی اختصاص دارد.

دکتر عرفانی برنامه ریزی و ارایه خدمات موردنیاز برای سفر هیات های رسمی دانشگاه به خارج از کشور و هیات ها و مهمانان خارجی دانشگاه با همکاری دانشکده ها و گروه های آموزشی و پژوهشی و همچنین همکاری با معاونت تحقیقات و فناوری در برگزاری تمامی گردهمایی های علمی بین المللی از جمله کنگره، سمینار، همایش، سمپوزیوم و دیگر نشست های علمی و برنامه ریزی برای شناساندن دانشگاه در سطح بین المللی را از دیگر ماموریت های مهم معاونت بین الملل دانشگاه برشمرد.

او همچنین اجرای سیاست های بین الملل سازی دانشگاه با همکاری حوزه ریاست و معاونان دانشگاه، پیگیری راه اندازی ساختار سازمانی معاونت بین الملل با استفاده از تجربه های دانشگاه های دیگر و سیاست کلی وزارت بهداشت را از دیگر ماموریت های مهم معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی کرد.

جذب و پذیرش ۵ دوره دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون بین الملل دانشگاه اظهار کرد: جذب و پذیرش پنج دوره دانشجوی خارجی در مقطع دکترای عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فلوشیپ تخصص، فوق تخصص و بورسیه طی سال های ۹۴ تا ۹۸ و همچنین پذیرش ۲۸۸ دانشجو از میان بیش از پنج هزار دانشجوی داوطلب از ۴۲ کشور دنیا، از جمله دستاوردهای مهم معاونت بین الملل دانشگاه است.

دکتر عرفانی با معرفی دستاوردهای بین المللی دانشگاه در طول سال های اخیر، از استخراج سنجه های رتبه بندی نزدیک به تمام سازمان های رتبه بندی بین المللی، برنامه ریزی برای نمایش داشته های دانشگاه در این خصوص در سایت انگلیسی دانشگاه، تبلیغات بین المللی برای معرفی بهتر دانشگاه و نیز هدف قرار دادن این سنجه ها در برنامه ریزی های معاونت های مختلف دانشگاه و برنامه عملیاتی در چارچوب برنامه عملیاتی وزارت بهداشت خبر داد.

توسعه تعامل بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در قالب ۲۳ تفاهمنامه همکاری

او برگزاری برنامه های مختلف آموزشی و پژوهشی با حضور اساتید بین الملل به صورت حضوری و مجازی و عقد بیش از ۲۳ تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها و موسسات بین المللی معتبر از کشورهای مختلف را از دیگر تلاش های معاونت بین الملل دانشگاه در توسعه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

دکتر عرفانی در ادامه توضیح داد: عقد قرارداد و جلب همکاری بیش از ۴۰ دانشمند ایرانی مقیم خارج از کشور در قالب طرح همکاری با دانشمندان و متخصصان ایرانی غیرمقیم در قالب اساتید مدعو، محققان پسادکتری، مدرسان کارگاه های آموزشی و کارآفرینان شرکت های دانش بنیان نیز، از جمله اقدامات حوزه بین الملل این دانشگاه بوده است.

تداوم تعاملات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام کرونا/ ثبت سالانه ۳۰۰ مقاله تحقیقاتی مشترک با دانشمندان خارجی

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا و با توجه به محدودیت های رفت و آمد بین الملل، استفاده از حضور اساتید و دانشمندان به صورت وبینار بین المللی در حال انجام است، گفت: برگزاری این وبینارها با هدف اشتراک تجربیات علمی به ویژه در مسایل مرتبط با کروناویروس، با حضور دانشمندان بین المللی از کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه و ایران در بستر فضای مجازی بوده است.

او با اشاره به اینکه استرالیا، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، هلند، مالزی، تاجیکستان، عراق، اوکراین، برزیل و بلژیک از جمله کشورهایی هستند که با دانشگاه علوم پزشکی شیراز تفاهم نامه همکاری دارند، اعلام کرد: این دانشگاه سالانه نزدیک به ۳۰۰ مقاله تحقیقاتی با دانشمندان خارجی به صورت مشترک به ثبت می رساند.

دکتر عرفانی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز سالانه فراخوان جذب دانشجوی خارجی در بیش از ۲۲۰ رشته و در مقاطع تحصیلی را اعلام می کند، افزود: بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۶ هزار دانشجو علاقمندی خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده و در پنجمین دوره پذیرش دانشجو در سال گذشته، ۴۵ دانشجو پذیرش شدند و طی پنج سال گذشته، حدود ۵ مورد فارغ التحصیل خارجی در دوره های تخصص و فوق تخصص داشته ایم.

انتقال دانش پیوند اعضای فارس به کشورهای منطقه

او دو کشور لبنان و تاجیکستان را از جمله کشورهایی برشمرد که با آموزش و نظارت اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه پیوند، نخستین عمل پیوند کبد را انجام داده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه پیگیری انجام مراحل اولیه راه اندازی کلینیک تخصصی و مرکز توریسم سلامت در کشور عمان را از دیگر ماموریت های مهم در حال پیگیری این معاونت عنوان کرد و افزود: تلاش می شود تا این مرکز با سرمایه گذار عمانی و با همکاری اساتید و پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رشته های جراحی، چشم، سرطان و پوست و زیبایی به ارایه خدمات درمانی به مردم عمان در شیراز بپردازد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7040

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.