• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت آبفای شیراز؛

تمهیدات آبفا برای پایداری تامین آب مشترکان در شیراز

  • کد خبر : 70245
  • 18 مرداد 1402 - 17:10
تمهیدات آبفا برای پایداری تامین آب مشترکان در شیراز
مدیرعامل شرکت آبفای شیراز، از احداث یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در شمالغرب این کلانشهر و بهره‌برداری از یک حلقه چاه جدید در محدوده روستاهای جنوب شرق شهرستان با هدف کمک به پایداری هرچه بیشتر آب مشترکان، خبر داد.

بهمن بهروزی چهارشنبه ۱۸ مرداد به خبرنگاران گفت: مخزن گلدشت حافظ به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب باهدف ایجاد تعادل بین ورودی و خروجی آب و جبران نوسانات مصرف و تأمین فشار آب در محدوده‌ای از شمالغرب شیراز مراحل ساخت را طی می‌کند.

بهروزی افزود: این مخزن قرار است که جمعیتی بالغ بر چهل هزار نفر که در شهرک‌های گلدشت حافظ، شهید بهشتی و اراضی استانداری و برنامه‌وبودجه و برف فروشان ساکن هستند را پوشش دهد.

او با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۲ درصد است، گفت: قرارداد ساخت این مخزن ۲۴ ماهه بوده و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

بهروزی گفت: این مخزن روی تپه‌های جنوبی شهرک گلدشت حافظ، با ایجاد ۱۲۰۰ متر جاده دسترسی، در حال ساخت است و احداث آن ۳۶۰۰ متر مکعب بتن سازه‌ای، ۳۵۰ تن آرماتور و ۷۵۰۰ مترمربع قالب بندی نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز همچنین گفت: چاه شماره چهار کفری، با عمق ۳۰۰ متر در سازند سخت حفاری و وارد مدار بهره برداری شده است.

بهروزی ادامه داد: این چاه، واقع در جنوب روستای کفری و جمال آباد قرار گرفته و حدود ۳۵ لیتر در ثانیه آبدهی دارد و با وارد مدار شدن آن وضعیت آبرسانی به ۱۵هزار ساکن روستاهای کفری، جمال آباد، خاتونک، کرونی، سلطان آباد، حسن آباد و محمودآباد پایدار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70245

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.