• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

صنعتگران فارس از ظرفیت مراکز مشاوره صنعتی استفاده کنند

  • کد خبر : 70226
  • 18 مرداد 1402 - 16:56
صنعتگران فارس از ظرفیت مراکز مشاوره صنعتی استفاده کنند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: صنعتگران و فعالان عرصه تولید در این استان می‌توانند از ظرفیت ایجاده شده توسط مراکز مشاوره صنعتی برای دریافت خدمات مشاوره‌ای، در راستای بهبود و ارتقاء توان خود استفاده کنند.

سید مصطفی هاشمی چهارشنبه ۱۸ مرداد در نشست هم‌اندیشی مشاوران فعال کسب و کار در شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره صنعتی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی می‌تواند در زمینه افزایش توانمندسازی و بهره‌وری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش موثری ایفا کند.

او افزود: مراکز مشاوره با استفاده از ظرفیت مشاوران صنعتی می‌تواند اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد که این امر بسیاری از مشکلات موجود را از سر راه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان درشهرک ها و نواحی صنعتی بر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: سرمایه‌گذاران برای این‌که بتوانند در مسیر تولید موفق باشند و واحدهای تولیدی خود را با موفقیت هدایت کنند، باید در همه حوزه‌ها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند، بنابراین حتما نیاز به مشاوره با متخصصان دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه حضور مشاوران در کنار واحدهای صنعتی بسیار مهم و ضروری است، افزود: مشاوره در همه زمینه‌ها یکی از موارد مهم و مورد نیاز سرمایه‌گذاران است و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی هم در چارچوب برنامه‌ها حمایت خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به اقدامات اثربخش مشاوران صنعتی و کسب وکار در زمینه رفع مشکلات بخش صنعت استان اظهار کرد: این اقدامات می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه صنعت استان به ویژه مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را برطرف کند و گامی تاثیرگذار در راستای توسعه صنعتی استان باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، یکی از خدمات مشاوران را عارضه یابی و ارائه راهکارهای بهبود برای ارتقای تولید واحدای صنعتی برشمرد و با اشاره به اهمیت عارضه‌یابی و مشاوره در زمینه کاهش مخاطرات و مشکلات و همچنین دستیابی واحدهای صنعتی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در قالب پروژه‌های عارضه یابی و بهبود حمایت‌های یارانه‌ای انجام داده و بخشی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند که در سال گذشته ۴۸پروژه عارضه یابی و ۲۷پروژه بهبود در واحدهای صنعتی از طریق مشاوران انجام شده است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی و حمایت از کلینیک صنعت است گفت: در این زمینه نیز مشاوران نقش اصلی را برعهده دارند و ما بزودی انتخابات هیات مدیره کلینیک صنعت استان را برگزار و هیات مدیره جدید تشکیل خواهد شد.

او افزود:در حال حاضر ۹۷مشاور ذیصلاح با این شرکت همکاری می‌کنند و در درگاه خدمات الکترونیک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و کلینیک کسب وکار نیز مشخصات این مشاوران ثبت شده و استان فارس در این زمینه عنوان نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز خدمات کسب وکار در شهرک‌های فناوری شیراز، لار و آباده گفت: ۴۱مشاور در دفاتر این مراکز مستقر هستند.

هاشمی همچنین از همکاری مشاوران برای شناسایی واحدهای مستعد دانش بنیان شدن خبر داد و گفت: تاکنون ۷۱ واحد مستعد دانش بنیان شدن در سطح شهرک‌های صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۴واحد نیز دانش‌بنیان شده‌اند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه مشاوران بازوی اجرایی این شرکت برای ارائه خدمات به واحدهای صنعتی هستند، گفت: شبکه‌سازی بین مشاوران با هدف ایجاد تعامل و همکاری برای ارائه خدمات مطلوب، در دستور کار قرار دارد.

سید محمود قیومی بر بهره‌گیری از توان مشاوران برای راه‌اندازی واحدهای راکد و ارتقای ظرفیت واحدها تاکید و تصریح کرد: تقویت کلینیک صنعت نیز در برنامه این شرکت قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70226

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.