• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
در یازدهمین گام از جهش عمرانی شهر:

جهش آسفالت در شیراز آغاز شد

  • کد خبر : 70001
  • 16 مرداد 1402 - 20:27
جهش آسفالت در شیراز آغاز شد
یازدهمین گام از جهش عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در شهر شیراز آغاز شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، یازدهمین گام از جهش عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در شهر شیراز آغاز شد.

در این آیین که با حضور شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران مجموعه مدیریت شهری برگزار شد، شهردار شیراز با اشاره به اینکه این گام بر اساس نیازسنجی‌های اساسی شهر و بنا به درخواست شهروندان اجرا می‌شود، گفت: با کارشناسی‌های انجام شده توسط متخصصان شهرداری، تمام معابر خاکی و با عرض کم، خیابان‌هایی که نیاز به آسفالت جدید یا تراش و ترمیم داشتند، استخراج شدند که در یک برنامه زمان‌‌بندی، از مرداد ماه سال جاری تا تیر ماه سال ۱۴۰۳ عملیات آسفالت آنها اجرا می‌شود.

محمدحسن اسدی در ادامه اظهار کرد: اعتباری که برای این مرحله عمرانی شهر در نظر گرفته شده، ۱۲ هزار میلیارد ریال است و طبق برنامه ۷۰۰ هزار تن آسفالت در مساحتی به میزان ۶ میلیون متر مربع از معابر و خیابان‌های شهر اجرا خواهد شد.

افزایش ۱۰۰۰درصدی قسمت آسفالت طی ۲ سال گذشته

او با اشاره به این نکته که قیمت آسفالت طی دو سال گذشته، ۱۰۰۰ درصد افزایش بها داشته است، گفت: تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این است که به جهت مهندسی ارزش، معابری آسفالت شوند که ساخت حداقل ۷۰ درصد منازل شکل گرفته یا پروانه ساخت آن صادر شده و حفاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده باشد تا کار بهینه‌ای صورت بگیرد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز متخصصین بسیار خوبی در حوزه آسفالت در مجموعه شهرداری و سازمان عمران مشغول به فعالیت هستند.

اسدی با اشاره به ظرفیت اجرایی شهرداری شیراز اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری دارای ۲ کارخانه شن و ماسه و ۲ کارخانه تولید آسفالت است، اما مهم‌ترین مشکل پیش رو، بحث تامین قیر است که باید بهای آن به صورت نقدی پرداخت شود.

بهره‌برداری از ۱۰هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری

او در ادامه اظهار کرد: در ماه آینده، همزمان با هفته دولت، پروژه‌هایی به ارزش حداقل ۲ هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری خواهیم رساند و تا پایان سال نیز این میزان به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

خدمات آسفالت گران است

اسدی با بیان اینکه خدمات آسفالت یک خدمات گران هست، تصریح کرد: شهرداری از محل عوارض شهروندان و بخس عمده‌ای هم از سایر درآمدها در این حوزه هزینه می‌‌کند.

انتهای رپورتاژ آگهی/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70001

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.