• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1
امام جمعه ارسنجان تاکید کرد:

امیدبخشی در جامعه از مهمترین وظایف خبرنگاران است

  • کد خبر : 69998
  • 16 مرداد 1402 - 20:00
امیدبخشی در جامعه از مهمترین وظایف خبرنگاران است
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی روز و هفته خبرنگار را به عموم خبرنگاران استان و فعالان رسانه ای فارس تبریک گفت.

به گزارش سحاب پرس، وی در یک گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما اظهار داشت: رسالت اصلی یک خبرنگار تهیه خبر و انتقال درست آن به مخاطب است. اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کند مبادله خبری اطلاعات،آزاد و حق اساسی تلقی شده و اخبار و اطلاعاتی که در اختیار عموم گذاشته می‌شود، صحیح،دقیق و معتبر باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارسنجان گفت:اعتماد عمومی مردم و اجتناب از هم نوا شدن با دشمن در کار خبرنگاری بسیار اهمیت دارد.
یعنی هر مطلب حتی راست و واقعی را در صورتی که ایجاد فضا برای سوء استفاده دشمن، نگوییم!
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: روشنگری و آگاهی بخشی از مطالب مهم کارخبرنگاری است.امیدبخشی از مهمترین وظایف خبرنگاران است زیرا طبق گفتار مقام معظم رهبری، هرکه به جامعه القاء ناامیدی کند به سود دشمن و در جهت تکمیل نقشه و پازل کار کرده است.
امام جمعه ارسنجان بیان داشت:نقد دلسوزانه و خوشبینانه و به دور از مچ‌گیری و انتقام جویی از وظایف مهم خبرنگاران است.خبرنگاران حلقه وصل مطالبات مردم به مسئولان باشند و دلسوزانه صدای حقیقی مردم را به گوش مسئولان برسانند.
پژوهشگر حوزه دین در ادامه تصریح کرد:امانت‌داری در انتشار اخبار و اجتناب از کم و زیاد کردن و تحریف و تقطیع سخنان و انتخاب تیترهای حاشیه ساز و … در کار خبرنگاری بسیار مهم است.اصحاب رسانه خط مقدم جهاد تبیین هستند.
حجت الاسلام و مسلمین بهرامی خاطر نشان کرد:اهالی رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که نکات برجسته و ظرفیت‌ها را به معنای واقعی برای امیدبخشی بیان می‌کنند و نقاط ضعف را با شفافیت می‌گویند و مدیران نیز مکلف به رفع این نقاط ضعف هستند.تولید سریع و بادقت خبر جامع، صحیح و شفاف از مهمترین ویژگی‌های کار خبرنگاری است.
وی در پایان تاکید نمود:دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه تلاش می‌کند و اصحاب رسانه باید با ایجاد اعتماد و امید آفرینی و تقویت ایمان و باورهای دینی این تلاش دشمن زبون را خنثی کنند.مسئولان نیز باید با سعه صدر حرف‌ها و انتقادات خبرنگاران را بشنوند و نقدهای خیرخواهانه را بپذیرند و همچنین مشکلات معیشتی و خواسته های به حق آنان را در نظر داشته باشند.
لازم به یاد آوریست که به بهانه روز و هفته خبرنگار با حضور امام جمعه ارسنجان و تنی چند از مسئولان این شهرستان از خبرنگاران صدا و سیما، روزنامه ها و کلیه انعکاس دهندگان اخبار و اصحاب رسانه ارسنجان به ویژه از پیشکسوت عرصه رسانه جناب آقای استاد داور یزدانی و آقای ابراهیم اسکندری خبرنگار آزاد صدا و سیمای شهرستان و سرکار خانم صبری که در بازگو کردن برنامه ها و مراسمات و … شهرستان تلاش کرده و میکنند، قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69998

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.