• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز شیراز در برگزاری هشتمین مرحله طرح پیوند با کتاب:

ارتقای فرهنگ مطالعه کتاب ضروری است

  • کد خبر : 69791
  • 13 تیر 1402 - 22:27
ارتقای فرهنگ مطالعه کتاب ضروری است
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در برگزاری هشتمین مرحله طرح پیوند کتاب در بوستان سایه و در حاشیه جشن بزرگ خانوادگی بیعت، بر ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه کتاب تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، سید عبدالرضا دستغیب با اشاره به اراده جدی مجمع خیرین در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: در طی برگزاری هشت مرحله طرح پیوند با کتاب ۱۱ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب بین مردم در مناطق مختلف شیراز توزیع شده است که تنها شرط آن در اختیار گذاشتن کتاب پس از مطالعه به دیگر شهروندان است.
وی افزود: امروز نیز به مناسبت دهه ولایت و عید غدیر خم هشتمین مرحله از طرح پیوند با کتاب برگزار گردید که طی برگزاری این جشن تعداد هزار جلد کتاب در بین مردم توزیع گردید.
این مقام مسوول با بیان اینکه سرانه کتابخوانی و مطالعه در وضعیت نامناسبی قرار گرفته، گفت: امیدواریم با کمک مردم و خیرین بتوانیم فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را توسعه بیشتری دهیم.
وی افزود: خیلی از مردم هستند که کتاب‌هایی را مطالعه کردند و در گوشه‌ای از منزل نگهداری می‌کنند که پیشنهاد می‌شود در صورت تمایل این کتاب‌ها را به سرای فرهنگ مهربانی اهدا کنند تا دیگران از مطالعه آنان بهره مند شوند.
دستغیب با بیان اینکه از دولتمردان نیز درخواست دارم همچنان که یارانه ای برای تامین نان، بنزین، آب، برق و گاز تخصیص می‌دهند برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب نیز این یارانه‌ها را نیز لحاظ نمایند، گفت: در شرایط فعلی قیمت کاغذ بسیار گران شده است و ناشران با مشکل مواجه شده اند بنابراین رسیدگی به این حوزه ضروری است.
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با بیان اینکه مطالعه موجب آگاهی و تغییر و تحول در جامعه و ارتقا فرهنگ شهروندی خواهد شد، عنوان نمود: از آنجا که مطالعه و کتاب خوانی ارتباط تنگانگ با فرهنگ جامعه دارد ، باید به عنوان یکی از دستورهای مهم شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.
دستغیب از مردم فهیم شیراز درخواست نمود تا بخشی از هزینه های هنگفت مراسم دفن اموات را صرف احداث کتاب خانه در مدارس نمایند زیرا معتقدیم که فرهنگ مطالعه باید در مدارس و در همان کودکی در فرد نهادینه شود.
وی با بیان اینکه کتاب ستون فرهنگ است و هر چه فرهنگ مطالعه بیشتر باشد، جامعه بهتری خواهیم داشت، گفت: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی کشورها بر اساس میزان سرانه مطالعه است بنابراین امیدواریم که مردم راحت تر به کتاب دسترسی داشته باشند.
دستغیب با بیان اینکه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با رویکرد فرهنگی یکی از رسالت های ارزشمند را به منظور ارتقا فرهنگ شهروندی در پیش گرفته است، عنوان کرد: از طریق کتاب‌هایی که توسط مردم به سراهای فرهنگ مهربانی اهدا می‌شود تا کنون بیش از ۱۰۴۰۰ جلد کتاب به زندان مرکزی اهدا شده است و در بخشی دیگر این کتابها به مساجد ، حسینیه، خیریه و … اهدا شده است.
دستغیب با بیان اینکه ارتقا فرهنگ عمومی با خواندن کتاب محقق می‌شود، ابراز کرد: طرح پیوند با کتاب یک طرح ارزشمند است که شهروندان عزیز بعد از مطالعه، کتاب را در مکان عمومی رها و یا بین دوستان اقوام و خانواده به امانت می‌سپارند‌.
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیرازمعتقد است همانطور که بدن نیاز به غذا دارد روح و مغز انسان می تواند با خواندن کتاب به روز شود و به آرامش برسد.
دستغیب گفت: از مردم تقاضا داریم دقایقی در روز را برای خواندن مطالعه در دستور کار خود بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: از مردم جهت حضور در سراهای فرهنگ مهربانی و سرای یار مهربان به عنوان همیار مهربان دعوت می شود و جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۲۳۴۱۴۳۷ – ۳۲۳۶۰۸۳۷ تماس حاصل نمایید.

 

در ادامه این برنامه همزمان با برگزاری جشن در پارک سایه شهردار منطقه یازده گفت با همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و مشارکت شهرداری منطقه یازده رویداد تحت عنوان طرح پیوند با کتاب با هدف گسترش سرانه مطالعه و دعوت به فرایند نیکوی کتابخوانی اجرایی می شود او این اقدام را به عنوان سرمایه گذاری معنوی یاد کرد و بیان داشت در قالب این طرح همشهریان کتاب هایی که مطالعه کرده اند را به سراهای فرهنگ مهربانی اهدا کرده و آنها با مضمون مختلف دسته بندی به صورت رایگان قرار می گیرد تا چرخه تولید اندیشه و ارتقا فرهنگ عمومی به واسطه کتابخوانی تقویت شود

این مدیر ارشد شهرداری با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه که به گرانی کتاب و کاهش سرانه مطالعه انجامیده است اظهار داشت به واسطه چنین اقدامات مشارکتی می توان روح نشاط و ادب پروری را در جامعه گسترش داد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69791

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.