• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
فرماندار ویژه کازرون؛

بحران کم‌آبی شهرستان‌های غرب فارس را تهدید می‌کند

  • کد خبر : 69642
  • 12 مرداد 1402 - 15:53
بحران کم‌آبی شهرستان‌های غرب فارس را تهدید می‌کند
فرماندار ویژه کازرون، با اشاره به کاهش منابع آبی این شهرستان و دیگر شهرستان‌های غربی فارس گفت: اگر شرایط به همین شکل پیش برود باید منتظر تشدید این وضعیت و بحران کم‌آبی در این مناطق باشیم.

محمد علی بخرد در نشست مدیریت جهاد آبخوانداری شهرستان‌های غرب فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۷ روستای کازرون از جمله بخش جره و بالاده با بحران بی‌آبی مواجه بودند و آب مورد نیاز آنها از طریق تانکر تامین می‌شد که امسال تلاش شد به سمت کاهش این مشکل گام برداریم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی شهرستان کازرون، او ادامه داد: میزان آب چشمه ساسان ‌سراب اردشیر رودخانه شاپور که در تابستان هزار لیتر در ثانیه بود و بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی استان بوشهر را تامین می‌کرد، امروز به ۱۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته که یعنی نه تنها انتقال آب به استان بوشهر بلکه تامین آب مناطق شهری و روستایی اطراف آن نیز میسر نیست.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کازرون افزود: در شهرستان کازرون توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و هم‌چنین توسط مردم اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و اجرای این طرح‌ها، آب‌های حاصل از بارش باران و سیلاب‌ها مدیریت و جذب زمین می‌شود و هر چقدر آب را به زیرزمین منتقل کنیم، سفره‌های زیرزمینی تقویت می‌شود و در حفظ منابع آب و فرو نشست موفق‌تر خواهیم بود.

بخرد اظهار کرد: یکی از راهکارهای تقویت سفره‌های زیرزمینی، اجرای موفق طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری است و اجرای این قبیل طرح‌ها می‌تواند در ذخیره سازی آب نقش بسیار موثری داشتنه باشد.

فرماندار ویژه کازرون گفت: در ۲۵ درصد از مساحت ۴۰۰ هکتاری این شهرستان مطالعات آبخیزداری انجام شده و انجام مطالعه در بخش باقیمانده نیز بسیار هزینه بر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69642

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.