• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس؛

حضور مردم در مناسبت‌ها تهدیدات را دفع و دشمن را ناامید می‌کند

  • کد خبر : 69465
  • 10 مرداد 1402 - 20:51
حضور مردم در مناسبت‌ها تهدیدات را دفع و دشمن را ناامید می‌کند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به ابعاد مختلف اهمیت برگزاری رویدادهای گوناگون به مناسبت ایام ملی و مذهبی، با حضور گسترده مردم، گفت: تهدیدات با حضور مردم در برنامه‌های عمومی و مناسبت‌های مختلف دفع و دشمن ناامید می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان سه‌شنبه ۱۰ مرداد در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه در دوازدهم مردادماه سال ۵۹ به فرمان امام( ره) شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاسیس و شروع به کار کرد، گفت: نیاز بود که در مناسبت‌های مختلف و حوادث غیرمترقبه که حضور مردم و هماهنگی دستگاه‌ها را می‌طلبید یک نهاد این هماهنگی را بین مردم و دستگاه‌ها انجام دهد.

او عنوان کرد: فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس اساسنامه در حوزه سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، سازمان دهی، نظارت و راهبری در مناسبت‌های ملی مذهبی سیاسی و انقلابی پیش‌بینی شده است.

ملک مکان افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، راهبری و نظارت در برخی از مناسبت‌های مهم همانند روز جمهوری اسلامی، قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، هفته افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، بزرگداشت۱۳ آبان، روز جهانی قدس، جشن‌های نیمه شعبان، دهه ولایت، امامت و دهه فجر مناسبت‌های ملی مذهبی سیاسی را بر عهده دارد.

او با اشاره به اینکه هدف این نهاد، ایجاد بستر مناسبی برای تعمیم باورها و ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی است، یادآور شد: یکی از فلسفه‌های تاسیس شورای هماهنگی، انقلاب اسلامی است.

ملک‌مکان افزود: زنده نگه داشتن انقلاب، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی، برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج کشور، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی، ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهادها و تشکل‌های مردمی برای برگزاری مراسم و مناسبت‌ها و نظارت و عملکرد دستگاه‌های عضو شورا که ۲۰ دستگاه عضو هستند از دیگر ضرورت‌های تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

او با اشاره به نتایج به دست آمده از این وظایف و اهداف گفت: برنامه‌های عمومی همانند راهپیمایی که برگزار می‌شود، موجب کمک به تقویت بنیه دفاعی و نمایش قدرت نرم مردمی می‌شود و جایگاه و اعتبار نظام را در عرصه بین‌المللی بیشتر می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: هدف دیگر از اجرای برنامه‌ها ایجاد و تقویت وفاق ملی، وحدت کلمه و ایجاد ثبات در جامعه است.

ملک مکان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم به دفع تهدیدات دشمن کمک و منجر به ناامیدی آنها می‌شود، بیان کرد: تهدید دشمن با حضور مردم در مناسبات و برنامه‌های عمومی دفع و دشمن ناامید می‌شود.

او افزود: جریان سازی فرهنگی، تقویت نشاط و افزایش سطح آگاهی و اطلاع عمومی جامعه و اعلام مواضع و مطالبات محوری مردم در این مناسبت‌ها مطرح می‌شود.

ملک مکان  عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی جهاد تبیین، اندیشه ولایت فقیه، تبیین شاخص‌های انقلاب و دشمن شناسی و دستاورد نظام جمهوری اسلامی را تبیین می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: سپردن کار به جوانان، استفاده از اندیشه آنها و ایجاد طراوت و تازگی در جامعه از رویکردهای جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69465

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.