• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرامه؛

رفع تصرف از ۱۳ هزار مترمربع اراضی ملی شهرستان “خرامه”

  • کد خبر : 69266
  • 08 مرداد 1402 - 20:31
رفع تصرف از ۱۳ هزار مترمربع اراضی ملی شهرستان “خرامه”
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرامه گفت: با حکم قضایی، بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع اراضی ملی این شهرستان در ناحیه‌ای مشهور به "پل تخت" رفع تصرف شد.

لیلا نبی‌زاده یکشنبه هشتم مرداد به خبرنگاران گفت: اراضی رفع تصرف شده در محدوده پناهگاه حیات وحش بختگان قرار داشته و با توجه به حکم قضایی، نهال‌های کاشته در آن نیز قلع و قمع شده است.

وی با بیان اینکه تجاوز به عرصه‌های محیط زیست از سوی سودجویان لطمه و آسیب جدی به این مناطق می‌زند، گفت: محدوده‌های محیط زیست برای نگهداری و حفاظت از حیات وحش و حفظ گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری است و دست اندازی به آن آسیب‌هایی جبران ناپذیر ایجاد می‌کند به‌طوریکه شاهد تغییر در بافت طبیعی و اقلیم منطقه می‌شود.

نبی‌زاده ضمن اشاره به اینکه محیط زیست و منابع ملی زیربنای توسعه‌ پایدار جامعه بوده و رشد سایر بخش‌های جامعه به‌کارکرد صحیح و استفاده‌ درست از این منابع وابسته است، گفت: هرگونه تجاوز به منابع ملی و تخریب محیط زیست باعث آسیب به منابع یک جامعه می‌شود و آینده‌ اقتصادی آن جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه با بیان اینکه هرگونه تجاوز به منابع ملی و آسیب و تخریب محیط زیست شامل مجازات است، خواستار فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی اجتماعی در این زمینه شد و گفت: منابع ملی شامل جنگل‌ها، مراتع، دریا، ساحل، تالاب‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش به عنوان سرمایه جامعه به حساب می‌آید و هرگونه آسیب و تجاوز به منابع ملی باعث کاهش سرمایه‌های سرزمینی می‌شود.

نبی‌زاده به اهمیت عرصه‌های مجاور با تالاب بختگان اشاره و خاطرنشان کرد: تالاب بختگان و محیط پیرامون آن از نظر زیست گیاهی و جانوری اهمیت بسزایی دارد و هر نوع دخل نصرف در آن موجب اختلال در چرخه زیستی خواهد شد.

پارک ملی بختگان بخشی از منطقه حفاظت شده شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان است. این پارک بخشی از شمال دریاچه بختگان و طشک را در بر می‌گیرد و شامل دو بخش مجزا به نام پناهگاه حیات وحش بختگان و پارک ملی بختگان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69266

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.