• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی،

نقش بی‌نظیر مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی در سال‌جاری

  • کد خبر : 69248
  • 08 مرداد 1402 - 11:44
نقش بی‌نظیر مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی در سال‌جاری
حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی : در سال 1401 با تأمین 3.2 میلیون تن انواع کودهای یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

به گزارش  سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

مهندس حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی از نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال ۱۴۰۱ و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، برنج، چغندرقند و سایر محصولات کشاورزی مواردی را یادآور شدند.

مهندس رسولی در همین ارتباط اشاره نمودند که در سال ۱۴۰۱ با تأمین ۳٫۲ میلیون تن انواع کودهای یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد. در ادامه ایشان به این نکته مهم تأکید داشتند که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵۰ هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان عزیز مصرف شده است. در ادامه مهندس رسولی به افزایش ۳۰ درصدی محصول گندم در سال‌جاری نسبت به سال قبل اشاره نمودند و تأکید داشتند که علی‌رغم کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی در بسیاری از مناطق کشور، خوشبختانه با تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش ۳۰ درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل و همچنین رشد ۸۲ درصدی نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ می‌باشیم.

ایشان یکی از مهمترین ابزار و سهل‌الوصول‌ترین روشهای نیل به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی برشمردند و در پایان مصاحبه اعلام امیدواری نمودند که در سال ۱۴۰۲ با تخصیص منابع مالی مناسب بتوانیم نیاز کشور به کودهای کشاورزی را تأمین نموده و در آینده نزدیک با افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شاهد خودکفایی کشور در تولید کلیه محصولات اساسی باشیم.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69248

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.