• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا

پیش بینی تولید ۲۵۰۰ تن گوشت مرغ در بیضا

  • کد خبر : 69235
  • 08 مرداد 1402 - 8:44
پیش بینی تولید ۲۵۰۰ تن گوشت مرغ در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار از اواسط خرداد ماه تا بیست و چهارم تیرماه سال جاری یک میلیون و 318 هزار و 440 قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی بیضا انجام شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۶۳ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال وجود دارد افزود: ظرفیت سالانه تولید گوشت مرغ در این واحدهای پرورش مرغ بالغ بر ۱۷ هزار تن است.

وی پیش‌بینی کرد: در این دوره جوجه ریزی، تا اوایل شهریور ماه بالغ بر ۲۵۰۰ تن گوشت سفید در شهرستان تولید و با قیمت مصوب به بازار مصرف عرضه شود.

مویدی اظهار کرد: ترویج روش‌های بهینه تغذیه، بهداشت و جایگاه نگهداری، اصول پرورش و واکسیناسیون انواع طیور، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه و بهبود تولید محصولات طیور در اولویت برنامه‌های این مدیریت و اداره دامپزشکی بیضا قرار دارد.

به گفته وی: جوجه ریزی‌های انجام‌ شده در خردادماه امسال از نژاد آرین، راس و کاپ می باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: بیضا با دارا بودن رتبه دوم استانی در تولید مرغ نقش مهمی در تأمین محصولات دام و طیور استان ایفا می کند و واحدهای پرورش طیور گوشتی این شهرستان علاوه بر تأمین مرغ مورد نیاز این استان بخشی از نیاز بازار استان‌های هم‌جوار را نیز تأمین می‌کنند.

او تاکید کرد: عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب، گران‌فروشی محسوب می‌شود و بازرسان جهادکشاورزی با پایش های مستمر با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69235

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.