• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
رئیس مرکز اورژانس جهرم؛

فوت ۲۲ نفر براثر تصادف در شهرستان جهرم طی ۳ ماه نخست سال جاری

  • کد خبر : 69203
  • 07 مرداد 1402 - 19:47
فوت ۲۲ نفر براثر تصادف در شهرستان جهرم طی ۳ ماه نخست سال جاری
رئیس مرکز اورژانس جهرم گفت: طی سه ماه اول امسال، ۲۲ نفر از هموطنان براثر حوادث جاده‌ای و درونشهری در این شهرستان جان خود را از دست دادند.

دکتر خوشرو شنبه هفتم مرداد به خبرنگاران گفت: در سه ماه اول امسال، ۱۱۹۷ فقره تصادف در محورهای درون و برونشهری شهرستان جهرم حادث شده است.

خوشرو توضیح داد: از تعداد کل حوادث رانندگی حادث شده طی فصل بهار در شهرستان جهرم، ۶۶۳ مورد درونشهری و ۵۳۴ مورد برونشهری بوده است.

او با یادآوری اینکه ۲۲ نفر در این حوادث جان باختند، گفت: پنج نفر از جانباختگان حوادث رانندگی مربوط به حوادث درونشهری و ۱۷ نفر نیز مربوط به حوادث برونشهری بوده است.

خوشرو با تاکید براینکه، موتورسیکلت در بسیاری از این حوادث نقشی پررنگ در بروز حادثه و مرگ و میر داشته است، گفت: متاسفانه اکثر راکبان موتورسیکلت و ترک نشینان این وسیله از کلاه ایمنی استفاده نکرده و عمدتا قوانین رانندگی را هم رعایت نمی‌کنند.

او با اشاره به اینکه در بین حوادث رانندگی واژگونی موتورسیکلت هم ثبت شده است، گفت: ضربه به سر، پُرتکرارترین عامل فوت سرنشینان به ویژه در راکبان موتورسیکلت بوده است، حال آنکه اگر این افراد از کلاه ایمنی مناسب استفاده می‌کردند، احتمال مرگ بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

رئیس مرکز اورژانس شهرستان جهرم گفت: بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای در سه ماه اول امسال در محور مواصلاتی جهرم به شیراز حادث شده اما بیشترین تعداد فوتی‌ها مربوط تصادفات واقع شده در محور مواصلاتی جهرم-لار بوده است.

خوشرو گفت: به طور کلی در تمام طول سال محورهای مواصلاتی جهرم به شیراز و جهرم به لار به ترتیب بیشترین آمار تصادفات را دارد که سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و شاخ به شاخ شدن از دلایل مهمی است که منجر به تصادف می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69203

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.