• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس؛

رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال براساس بازار کار تنظیم شده است

  • کد خبر : 68931
  • 04 مرداد 1402 - 19:21
رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال براساس بازار کار تنظیم شده است
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه رویکرد این نهاد در حوزه اشتغال براساس بازار کار تنظیم شده و مهارت، آموزش صحیح و کاربردی را مدنظر قرار می‌دهد، گفت: ورود و نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی به عرصه اشتغال کمک شایان و مضاعفی به کاهش معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت.

دکتر صدیقه البرزی، امروز چهارشنبه ۴ مردادماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس این نهاد، به خبرنگاران گفت: همان­گونه که در اساسنامه جهاد دانشگاهی آمده این نهاد، پلی میان دانشگاه و جامعه است تا ارتباط میان عرصه علمی و دانشگاهی را با صنعت و کسب و کار در جامعه، تسهیل و تقویت کند.

وی افزود: این پیوند، به قدری ضرورت دارد که یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی است، به­گونه‌ای که توسعه جوامع به شدت به کیفیت و چگونگی این ارتباط، وابسته است. از همین‌رو بینش و رویکرد علمی یکی از ویژگی­های محوری و مهم جهاد دانشگاهی به شمار می­آید.

البرزی گفت: جهاد دانشگاهی در جهت نیل به چشم­انداز خود مسئولیت­های کلانی در حوزه­های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برای خود بنا نهاده و بر همین مبناست که گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها، انجام تحقیقات کاربردی و توسعه­ای، ارائه خدمات علمی- فنی، حمایت از دانشجویان و پژوهشگران، فعالیت­های فرهنگی، ارائه آموزش­های رسمی علمی – کاربردی و دوره­های کوتاه مدت را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: عرصه پزشکی و درمان، علوم انسانی و کشاورزی، سه رکن مهم و کلیدی در جهاد دانشگاهی بوده و تاکنون دستاوردهای قابل تقدیری در این زمینه‌­ها به همراه داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال و رفع بیکاری در جامعه، این نهاد علمی در تولید دانش­بنیان بر اساس توان ملی و آموزش‌های تخصصی در بسترسازی و توسعه اشتغال جوانان، نقش ارزنده­ای ایفا کرده است.

البرزی گفت:‌ رویکرد این نهاد در حوزه اشتغال براساس بازار کار تنظیم شده و مهارت، آموزش صحیح و کاربردی را مدنظر قرار می‌دهد، لذا ورود و نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی به عرصه اشتغال کمک شایان و مضاعفی به کاهش معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: همچنین جهاد دانشگاهی با بهره­مندی از استعداد جوانان نخبه در بدنه علمی و پژوهشی در تولید علم نیز دارای اعتبار شایان توجهی است.

البرزی خاطرنشان کرد: ظرفیت جهاددانشگاهی، یک سرمایه ملی است که توانسته با اتکا به مبانی خود، بسط خلاقیت و حمایت از ایده­های به­روز و علمی در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود و در تبدیل علم به ثروت، گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68931

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.