• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیرکل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس؛

برای ایجاد سینمای تخصصی کودک در فارس تلاش می‌کنیم

  • کد خبر : 68914
  • 04 مرداد 1402 - 15:32
برای ایجاد سینمای تخصصی کودک در فارس تلاش می‌کنیم
مدیرکل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از تلاش برای راه‌اندازی سینما تخصصی کودک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل کنونی سالن تئاتر کودک خبر داد.

علی‌خواجه‌نژادیان با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت این کانون در فارس و تعدد مناطق روستایی و عشایری، گفت: راه اندازی ۱۲ ناوگان سیار مورد نیاز کانون در دومین سفر رئیس جمهور به استان به عنوان پیشنهاد مطرح و پیگیری می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان غارس، او افزود: در زمان حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ۸ ناوگان سیار دارد که پنج مورد آن در سفر رهبر معظم انقلاب به شیراز تصویب و تامین شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اضافه کرد: به هر یک از آنها روزانه به سه روستا و منطقه عشایری خدمات‌رسانی می‌کند.

خواجه‌نژادیان ادامه داد: با توجه به نیاز استان باید ۱۲ ناوگان جدید به این ظرفیت افزوده شود که تامین و تجهیز آنها دست‌کم نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

او با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از نظر زیرساختی دچار ضعف است، گفت: هم اکنون شش شهر جدید این استان از مرکز کانون بی‌بهره‌اند و شش مرکز شهر شیراز نیز پاسخگوی نیاز کودکان همه نقاط این کلانشهر نیست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: اکنون اولویت ایجاد مرکز در شیراز شمال غربی و منطقه ولیعصر(عج) است.
وی یادآور شد:

خواجه‌نژادیان با اشاره به تخریب مرکز میدان ولیعصر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز برای احداث پل کابلی، گفت: شهرداری موظف به واگذاری زمین و مشارکت ۴۰ درصدی در ساخت مرکزی در همان محدوده است که تا کنون به تعهد خود در این زمینه عمل نکرده است.

او با بیان اینکه این پرونده در بازرسی استانداری فارس در دست رسیدگی است، اعلام کرد: به گفته استانداری ساخت این مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز تا ۱۵ روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از تلاش برای راه‌اندازی سینما تخصصی کودک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل کنونی سالن تئاتر کودک خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این سینمای تخصصی از سوی مردم به خوبی مورد استقبال قرار گیرد.

خواجه‌نژادیان استفاده از ظرفیت تشکل‌های و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان و استفاده از ایده‌های اعضای مراکز کانون استان را از مهمترین سیاست های جدید این نهاد فرهنگی عنوان کرد.

او گفت: نشستی با ۱۷ سازمان و تشکل مردمی فعال برگزار و ایده‌ها و پروژه‌هایی برای استفاده از سمن های فعال در حوزه کودکان کار و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی مطرح شد.

او اضافه کرد: تشکیل حلقه‌های مشورتی با کودکان و نوجوانان عضو کانون سوری نیست بلکه برای بررسی و اجرایی شدن ایده‌های کاربردی آنها تلاش می‌شود.

سوگواره عاشورایی کانون فارس به ۲ زبان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از فراخوان نوزدهمین دوره سوگواره عاشورایی در این استان خبر داد و گفت: این دوره از سوگواره در پنج بخش ادبی، هنری، فرهنگی، پژوهشی و تلفیقی برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۲۵ مرداد فرصت دارند آثار خود را به مراکز کانون تحویل دهند.

او عنوان کرد: منبع این دوره از سوگواره کتاب “راه تهی” نوشته دکتر محمدرضا سنگری است.

خواجه نژادیان گفت: امسال با همکاری کانون‌های زبان ایران این سوگواره در تولید محتوا به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شود که در صورت موفق بودن برای بین‌المللی شدن این رویداد در دوره‌های آینده برنامه ریزی می‌شود.

او عنوان کرد: تصویر سازی کتاب و تهیه روزنامه دیواری در بخش هنری، شعر و داستان در بخش ادبی، تهیه یک پژوهش یک صفحه‌ای یا تهیه روزنامه دیواری در بخش پژوهش، خوانش و تصویرگری همزمان در بخش تلفیقی و مداحی پسران و معرفی خلاق کتاب در بخش فرهنگی از بخش‌های مختلف نوزدهمین دوره سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه این سوگواره غیر رقابتی است، اعلام کرد: اختتامیه رویداد اوایل شهریورماه با حضور همه شرکت کنندگان برگزار می‌شود و آثار برگزیده انتخاب و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68914

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.