• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
رئیس جهاددانشگاهی فارس؛

جهاددانشگاهی براساس نیازهای علمی کشور نقش آفرین بوده است

  • کد خبر : 68795
  • 02 مرداد 1402 - 1:16
جهاددانشگاهی براساس نیازهای علمی کشور نقش آفرین بوده است
رئیس جهاددانشگاهی فارس، با یادآوری اینکه این نهاد انقلابی برخاسته از متن و مولود انقلاب است، تاکید کرد که جهاددانشگاهی در کشور متناسب با نیازها و در گلوگاه‌های علمی کشور نقش‌آفرین بوده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از جهاد دانشگاهی فارس، امیرحسین استقلال، در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در شیراز، با اشاره به در پیش بودن ۱۶ مرداد، چهل و سومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، ایام سوگواری سیدالشهداء را گرامی‌داشت و گفت: جهاددانشگاهی و خبرگزاری فارس همسو با یکدیگر به دنبال ارزش‌های انقلاب اسلامی‌اند، از این‌رو امیدواریم با همکاری مشترک در فضای رسانه‌ای و جنگ ترکیبی با دشمن اقدامات موثری صورت گیرد.

وی گفت: در سال ۱۳۵۹ با وقوع انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی به عنوان بازوی اجرایی کمیته وقت برای پایش دانشگاه‌ها تشکیل شد و در دوره‌های مختلف با توجه به نیازها و گلوگاه‌های جامعه علمی کشور نقش‌آفرینی کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: امروزه این نهاد انقلابی با راه‌اندازی مرکز ملی ذخایر ژنتیک ایران و ۸۳ واحد پژوهشی و مؤسسه در نظام اسلامی به مردم شریف ایران خدمت می‌کند.

استقلال با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب و مردم از عملکرد جهاددانشگاهی، منویات مقام معظم رهبری را هدایتگر  مسیر حرکت این نهاد دانست و تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از علم و تقوا به عنوان دو بال پیشرفت در راستای پیشرفت جامعه و اعتلای نظام مقدس اسلامی گام‌های موثری برداریم.

وی افزود:  جهاددانشگاهی در استان فارس نیز از ابتدای انقلاب اسلامی تشکیل شد و اکنون با ۳ گروه پژوهشی، مجموعه درمانگاه، مرکز مشاوره و دانشگاه و مرکز فناوری سلامت، مرکز ارزیابی تاثیر، مرکز افکارسنجی و به همراه خبرگزاری‌های ایسنا، سینا، ایکنا و بازارکار به عنوان ۴ رسانه برخط خدمات گسترده‌ای را در بخش‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به جامعه ارائه می‌دهد.

استقلال با بیان اینکه ۱۷ مرکز آموزش تخصصی در سراسر استان فارس مشغول تربیت نیروهای متخصص و ماهر هستند، گفت: به دلیل وجود انسجام بین واحدهای جهاددانشگاهی، از ظرفیت‌ها و تجارب برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان فارس به‌کارگیری می‌شود.

تدارک جهاددانشگاهی برای بزرگداشت سالگرد شهدای حادثه حرم شاهچراغ(ع)

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین گفت: پس از حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، جهاد دانشگاهی فارس به دستور ریاست جهاددانشگاهی کشور فعالیت گسترده‌ای در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده‌ نگه‌داشتن این رخداد مهم آغاز کرده است که این مسیر با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین ریاست جهاددانشگاهی کشور و تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) هموارتر شد.

وی با بیان اینکه دو جشنواره ملی در حوزه ادبی، قرآن و هنر در آستانه سالگرد حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد، گفت: از سه کتاب فاخر در رابطه با این حادثه عاشورایی حرم مطهر  رونمایی می‌شود و در کنار تولیدات رسانه‌ای توسط خبرگزاری‌های وابسته به جهاددانشگاهی، سه عنوان کتاب و نمایش‌نامه در حوزه کودک با موضوع حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حال تدوین است.

استقلال بر لزوم استفاده از هنر به عنوان زبان گویای احساسات و عواطف انسان در زنده نگه‌داشتن مظلومیت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر تأکید کرد و افزود: در همین راستا فراخوان طراحی قبور شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) اعلام شده تا با دعوت از صاحبنظران حوزه طراحی و گرافیک در این طراحی سازه‌های مطابق با ساختار معماری ایرانی اسلامی بتوانیم آثاری فاخر در شان این شهدا تولید کنیم.

وی پیرامون دیگر اقدامات جهاددانشگاهی فارس اضافه کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان جهاددانشگاهی و مجموعه‌های صنعتی منعقد شد و همچنین تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای برای راه‌اندازی پژوهشکده جامع مطالعات شهری منعقد شده است تا تصمیمات مدیران شهری در تمامی شهرهای استان مبنای علمی بهتری پیدا کند.

بنابه گفته استقلال، جهاددانشگاهی فارس در حوزه آموزش‌های تخصصی با اخذ مجوزهای لازم دوره‌های خوبی را با رویکرد اشتغالزایی با توجه به نیاز جامعه برگزار کرده که با استقبال آحاد جامعه به خصوص جوانان مواجه شده است؛ یکی‌ از حوزه‌های عملکردی جهاددانشگاهی اشتغال و کارآفرینی بوده است به طوری که در دوره گذشته بیش از ۳ هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی پس از آموزش در این نهاد، به بازار کار متصل شدند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس سیاست کلی این نهاد انقلابی و دانش‌بنیان را در حوزه پژوهش، سلامت و فناوری پزشکی اعلام کرد و  ادامه داد: در فناوری نانو به دنبال پروژه‌های پزشکی هستیم و اقدامات مهمی در حوزه سرطان روده بزرگ رقم خواهد خورد.

استقلال یکی از مجموعه های ارزشمند حوزه اشتغال را تاسیس شعبه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان فارس دانست و افزود: در هفته گذشته شعبه پارک در استان فارس به پردیس تبدیل شد تا حمایت از ایده مجموعه‌های فرهنگی ـ اجتماعی و هنری به نحو احسن انجام شود.

ابراهیم کمالی، سرپرست خبرگزاری فارس استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جهاددانشگاهی، خواستار استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها شد و گفت: جهاددانشگاهی و خبرگزاری فارس قطعاً می‌توانند در عرصه رسانه‌ای همکاری‌های خوبی داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68795

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.