• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رییس اتاق بازرگانی فارس؛

نیاز امروز حوزه اقتصاد، امنیت اقتصادی است

  • کد خبر : 68781
  • 01 مرداد 1402 - 16:24
نیاز امروز حوزه اقتصاد، امنیت اقتصادی است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: نیاز امروز حوزه اقتصاد، امنیت اقتصادی است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس محمدصادق حمیدیان در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با ارائه گزارشی پیرامون معضلات بخش تولید، صنعت و بازرگانی خارجی استان بیان کرد: امروز بخش تولید، بازرگانی و صادرات و واردات ما با مشکلات متعدد روبرو است که برای حفظ و بقای خود نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی نیاز است همه متولیان اعم از بخش دولتی و خصوصی برای حفظ و رونق تولید و اقتصاد کشور و استان قدمی موثر بردارند و ما در پارلمان بخش خصوصی استان در این زمینه آماده همکاری با تمام دلسوزان اقتصاد هستیم.
حمیدیان با قدردانی از فعالیت های دادستانی استان از فعالیت های اقتصادی سالم و فعالان اقتصادی استان در قالب کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت های اقتصادی استان که هر هفته در اتاق بازرگانی فارس برگزار می شود اظهارداشت: اقدامات انجام شده در این کارگروه در کشور منحصر به فرد است و ما به صورت هر هفته شاهد اتفاق های مثبت و نگاه حمایتی دستگاه قضایی از فعالیت اقتصادی وتسهیل فضای کسب و کار در استان هستیم که این اتفاق مثبت و مبارکی است.
در ادامه این جلسه سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: عمده فعالیت های دادستانی در حوزه اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرایم و پیگیری حقوق عامه است که جنبه های مثبت و حمایتی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از بخش تولید، اقتصاد و معیشت مردم از حوزه های مهم ما است ادامه داد: حمایت از تولید و رونق اقتصاد را به عنوان مطالبه عمومی وظیفه خود می دانیم و تمرکز ما بر حمایت از اقتصاد سالم و پویا است.
متاسفانه بخش تولید درگیر مشکلات متعدد داخلی و خارجی است که رویکرد حمایتی ما پرهیز از نگاه سلیقه ی و اجحاف به این بخش است.
بحرینی با بیان اینکه در مباحث حوزه حمایت از سرمایه گذار واقعی و تولید و اقتصاد باید برای صنایع کوچک و متوسط از قانون به عنوان راهگشا استفاده کرد اضافه کرد: قانون در تمام زمینه ها فصل الخطاب است اما در حوزه اقتصاد باید از قوانین برای حل و فصل مشکلات و تسهیل فضای کسب و کار و رونق اقتصادی استفاده شود.
وی اظهارداشت: در این شرایط همه دستگاه ها باید به تولید کمک کنند و نگاه حمایتی دادستانی می تواند ابزار قانونی در این زمینه باشد.
در این جلسه سایر اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68781

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.