• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

فارس آماده میزبانی از گردشگری مذهبی محرم است

  • کد خبر : 68547
  • 28 تیر 1402 - 17:16
فارس آماده میزبانی از گردشگری مذهبی محرم است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: این استان آماده میزبانی گردشگران مذهبی در ماه محرم است.

سید مؤید محسن نژاد چهارشنبه ۲۸ تیرماه به خبرنگاران گفت: تنوع کم‌نظیر آیین‌های عزاداری و محرمی استان فارس سبب شده که در ایام محرم و صفر شاهد مراسم‌ها و مناسک متعددی در استان باشیم که هرکدام ریشه عمیقی در سنت‌ها و باورهای ملی مذهبی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس ادامه داد: آیین‌ها و رسوم فرهنگی و دینی همواره از جذابیت‌های بسیاری به‌ویژه در گردشگری برخوردار بوده است.

محسن نژاد پیرامون قرار داشتن آیین‌های عاشورایی فارس در فهرست آثار ناملموس ایران اظهار کرد: تاکنون آیین چارچوگردانی و چک چکو در استهبان، عمه کبار و تعزیه در خرمبید، خیمه‌های برافراشته و تعزیه در زرقان، تعزیه صحرا رود فسا، مراسم عاشورای روستای دوان کازرون، تعزیه مرودشت، مراسم پرچم سرخ حسینی در فورگ داراب، مراسم عزاداری لار، مراسم سینه‌زنی قطاری در شهر شیراز، چاووش‌خوانی اول محرم در بوانات، تعزیه شیراز و کازرون در زمره آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده‌اند.

او ادامه داد: شناخت و تداوم این رویدادها بر غنای فعالیت‌های مذهبی در فارس افزوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: آیین عزاداری سالار شهیدان برای مردم فارس تنها به سیاه‌بندی تکیه‌ها محدود نمی‌شود بلکه ریشه‌های اعتقادی دیرین و قدیمی ویژه‌ای دارد که آن را متمایز ساخته است.

او در پایان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان گفت: لازم است فعالان عرصه گردشگری به‌ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بسته‌های مناسب سفر را زمینه گردشگری محرم تهیه و اجرا کنند تا گردشگران داخلی و خارجی هرچه بیش‌تر با آیین‌ها و آداب ماه محرم در سایر نقاط استان فارس آشنا شده و شاهد توسعه این نوع گردشگری و از سویی معرفی فرهنگ و سنت استان و کشور عزیزمان باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68547

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.