• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

اجرای طرح بام با هدف جذب آتش‌نشان داوطلب در شیراز

  • کد خبر : 68510
  • 27 تیر 1402 - 16:56
اجرای طرح بام با هدف جذب آتش‌نشان داوطلب در شیراز
با رونمایی از طرح بانوان آتش‌نشان محلات با عنوان اختصاری "بام"، اولین گام عملی برای آموزش و جذب آتش‌نشانان داوطلب در شیراز برداشته شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این جلسه با بیان اینکه می‌توان از شدت و میزان آسیب حوادث مختلف، با آموزش افراد کاست، تاکید کرد که اجرای اقدامات ابتدایی در ساعات اولیه وقوع حادثه، توسط افراد آموزش دیده در کاهش آسیب‌های مالی و جانی حوادث مختلف، اثرگذار است.

به نقل از آتش‌نشانی شیراز، هادی عیدی‌پور با اشاره به وقوع حوادثی نظیر سیل بهار ۹۸ شیراز، زلزله‌های بم و کرمانشاه و … در کشور، گسترش آموزش‌های مرتبط با آتش‌نشانی و امداد و نجات و جذب داوطلبان در این حوزه‌ها را منجر به کاهش آسیب‌ها ذکر کرد.

او با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان آتش نشانی دنیا مربوط به ژاپن با ۴ میلیون نفر جمعیت است، گفت: باید گوش ما به بحران آشنا باشد و برای حوادث آماده باشیم.

عیدی‌پور خطاب به آتش‌نشان داوطلب، بیان کرد: در زمان ابتدایی و طلایی حادثه باید به خانواده‌ها کمک کنید، چرا که ممکن است اولین نفراتی باشید که با حادثه رو به رو شوید و در صورت کنترل دیگر نیاز به حضور آتش‌نشانی و اورژانس نخواهد بود.

او با بیان اینکه بسیاری از آتش سوزی‌ها با یک جرقه یا شمع و … شروع می‌شود، تاکید کرد: در صورت آموزش می‌توان جلوی آتش سوزی‌های بزرگ را گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: فدراسیون جهانی آتش‌نشانان داوطلب با ۱۳۸ عضو در دنیا فعال است و ما هم باید تلاش کنیم که عضو این فدراسیون شویم.

عیدی‌پور با اشاره به وجود ۷۰۴ آتش نشان داوطلب در شیراز تاکید کرد: هر داوطلب باید ۴ نفر را به این گروه اضافه کند.

او با تاکید بر اینکه باید به ازای هر آتش‌نشان، ۵ آتش‌نشان داوطلب داشته باشیم تا بتوانیم جان شهروندان را نجات دهیم، گفت: باید حداقل ۳۵۰۰ آتش‌نشان داوطلب در شیراز داشته باشیم.

عیدی پور همچنین اعلام کرد که بانوان آتش‌نشان داوطلب به عنوان سفیران و مدرسان در محلات معرفی خواهند شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: داوطلبان آتش‌نشان باید تبدیل به یک لشکر شوند تا در این شهر ایمنی کامل برقرار شود.

غلامرضا غلامی، با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی فرصت شیرازی و مرگ سه کودک، عنوان کرد: آموزش می‌توانست جان این کودکان را نجات دهد اما چون آموزش لازم ندیده بودند کودکان را به طبقه بالا برده بودند تا از آتش در امان باشند اما نمی‌دانستند دود به طبقه بالا می‌رود و سبب حادثه تلخ‌تری می‌شود.

غلامی با بیان اینکه گسترش آتش‌نشانان داوطلب سبب نجات جان افراد بیشتری می‌شود، تاکید کرد: در این ایام محرم و حضور در تکیه‌ها می‌توان جلوی خیلی از اتفاقات گرفت و این یک برنامه نمایشی و فرمایشی نیست بلکه یک کار عملیاتی است که با توجه به آنها می‌توان سطح ایمنی جامعه را افزایش داد و از اتفاقات تلخ پیشگیری کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68510

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.