• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان فارس؛

متناسب با راهبردهای رهبری در انتخابات پیش برویم

  • کد خبر : 68357
  • 26 تیر 1402 - 0:44
متناسب با راهبردهای رهبری در انتخابات پیش برویم
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان فارس با اشاره به شبکه بسیار گسترده نظارت شورای نگهبان در سراسر استان، گفت: باید متناسب با راهبردهای اعلامی از سوی مقام معظم رهبری، پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم و با تدبیر و درایت امور را دنبال کنیم.

بهروز پرنیان عصر یکشنبه ٢۵ تیرماه در آیین گردهمایی ناظرین امین در شیراز، از آغاز ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مردادماه در صورت تأیید قانون جدید انتخابات خبر داد و گفت: برابر قانون دو هفته قبل از زمان ثبت نام داوطلبان باید هیئت‌های نظارت تشکیل و روند انتخابات آغاز شود.

او با بیان اینکه مطابق قانون فعلی انتخابات، زمان بررسی صلاحیت‌ها خیلی محدود بود، افزود: در قانون جدید، زمان بیشتری برای بررسی فرآیند صلاحیت‌ها پیش بینی شده است.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان فارس همچنین با بیان اینکه آموزش محققین در سراسر استان به جز شهر شیراز به اتمام رسیده است، افزود: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات مطابق با برنامه زمانبندی را داریم.

پرنیان با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری دو شرط لازم برای پیشبرد موثر اهداف است، عنوان کرد: روند نظارتی شورای نگهبان به عنوان یک تشکیلات ثابت، قوی و چابک محدود به یک روز برگزاری انتخابات نیست و برابر با اصل ٩٩ قانون، تمام مراحل انتخابات را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به شبکه بسیار گسترده نظارت شورای نگهبان در سراسر استان، گفت: باید متناسب با راهبردهای اعلامی از سوی مقام معظم رهبری، پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم و با تدبیر و درایت امور را دنبال کنیم.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان فارس تاکید کرد: تمام تلاش هایمان باید مبتنی بر سرلوحه کار قرار دادن راهبردهای مقام معظم رهبری در بحث مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت و ایجاد فضای رقابت در انتخابات آتی باشد.

پرنیان همچنین تاکید کرد: نقشه راه و سند شبکه نظارت شورای نگهبان باید مبتنی بر اصول هفتگانه رعایت تقوا، برخورداری از نیت و انگیزه الهی، آخرت گرایی، سعه صدر، امانتداری، اخلاق گرایی، قانون گرایی و وظیفه مندی و ارتباط معنوی بسیار والا با خداوند متعال باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در ادامه این گردهمایی با بیان اینکه در دنیای امروز داده‌های اطلاعاتی رمز پیروزی هر کشوری است، گفت: در این فضا هر کشوری که داده‌های اطلاعاتی بیشتری منتشر کند، برنده میدان است.

اسماعیل قزل سفلی ادامه داد: در این بستر انسان با تعارضی رو به رو است که چه چیزی را باید باور کرد و در این بستر جنگ روایت‌ها معنا پیدا می‌کند.به عبارت دیگر هر کس آغازگر روایت باشد، می‌تواند پیروزی میدان را از آن خود کند.

او با تاکید بر اینکه امروز جنگ شناختی با هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان که به قواعد کلاسیک مرسوم پایبند نیستند، شکل گرفته است، عنوان کرد: جوانان و نوجوانان را در این فضای یکطرفه سیاسی نمی‌توان اقناع کرد بلکه با آنها که به شدت دنبال دیده شدن هستند، گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: سرزمین جدید این جنگ، فضای مجازی است و در این فضا با وجود برنامه ریزی‌های متعدد دشمن، باز این ایران اسلامی بود که برنده میدان شد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه دنیای جدید و نظم و نوین جهانی آغاز شده و دشمنان برای نسل جوان، برنامه ریزی زیادی کرده‌اند، گفت: وظیفه شبکه ناظرین شورای نگهبان به عنوان بهترین یاوران انقلاب، تشخیص و ایجاد فضای آرامش است.

او همچنین با بیان اینکه امروز باید مجریان و ناظران با هم عهد و پیمان بسته و در قالب چنین گردهمایی تجدید میثاق کنند، اظهار کرد: برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و امن برابر با راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز نیز در این گردهمایی با تاکید بر اینکه اهمیت کارکرد شورای نگهبان بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: اگر در زمان انقلاب مشروطه، شورای نگهبانی وجود داشت قیام اسلامی مردم به ناکجا آباد کشیده می‌شد.

او با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب در تمام مواضعشان به عنوان ولی‌فقیه به هیچ کجا و به هیچ شخصی اجازه ندادند تا جایگاه شورای نگهبان تضییع شود، افزود: اهمیت انتخابات پیش رو با توجه به فرمایشات رهبرانقلاب در آغاز سال، بسیار مهمتر از همیشه است و ما آمادگی داریم با شور و حرارت و رعایت مشارکت حداکثری انتخابات سالم و رقابتی را برگزار کنیم.

فرماندار شیراز با بیان اینکه امنیت انتخابات با سیستم امنیتی و اجرایی است، گفت: در بحث سلامت انتخابات شبکه نظات شورای نگهبان نقش اول را ایفا می‌کند و از آنجا که رای مردم امانت و حق الناس است، باید همگی از آن حفاظت و نگهداری کنیم.

او همچنین از تاثیر مشارکت حداکثری در سرنوشت نظام اشاره و اظهار کرد: در انتخابات گذشته شاهد مشارکت ۲۶ درصدی بودیم که بسیار غیرقابل انتظار بود، لذا امروز باید با اتخاذ روش، تدبیر و اقدامات لازم این میزان مشارکت را افزایش دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68357

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.