• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
معاون علوم پزشکی شیراز؛

شناسایی حدود ۲۴ هزار زوج نابارور در فارس

  • کد خبر : 68271
  • 25 تیر 1402 - 13:11
شناسایی حدود ۲۴ هزار زوج نابارور در فارس
معاون علوم پزشکی شیراز با اشاره به اجرای ۹۰ درصدی مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت، از شناسایی بیش از ۲۴ هزار زوج نابارور در فارس و تلاش برای درمان آنان خبرداد.

دکتر عباس رضاییان زاده یکشنبه ۲۶ تیر ضمن تاکید بر اهمیت حمایت تمام حوزه های مختلف دانشگاه ها و دستگاه های مرتبط از اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به تشریح دستاوردهای حوزه بهداشت در اجرای این برنامه ملی در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

به نقل از علوم پزشکی شیراز، رضائیان زاده گفت: پس از تصویب و ابلاغ قانون جوانی جمعیت، ۲۷ قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت با تصویب  ۲۶۲ مصوبه در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و با پیگیری های انجام شده، بیش از ۹۰ درصد این مصوبات اجرایی شدند.

او افزود: علاوه بر قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت، ۲۳۰ کمیته تخصصی جوانی جمعیت با هزار و ۲۲۰ مصوبه نیز در سال گذشته برگزار شد که از این تعداد هزار و ۲۰۸ مصوبه اجرایی شد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: شناسایی ۲۴ هزار و ۵۹۲ زوج نابارور و پیگیری ۲۲ هزار و ۲۶۴ زوج برای دریافت خدمات از بیمه سلامت و تعیین فرآیند چگونگی ارایه خدمات به زوجین نابارور با همکاری اساتید زنان در سطوح یک، دو و سه از دیگر اقدامات معاونت بهداشت در موضوع جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه ضمن تاکید بر اهمیت ارائه خدمات تخصصی در دسترس و ارزان به گروه های هدف برنامه ملی جوانی جمعیت، راه اندازی کلینیک تخصصی جوانی جمعیت و باروری در درمانگاه امام رضا (ع) با همکاری اساتید و اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری مامایی حضرت فاطمه (س) را گامی موثر در دستیابی به این هدف برشمرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، همکاری با بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) برای پیشگیری از سقط های غیرضرور، اجرای طرح های پژوهشی با موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری، طراحی داشبورد مدیریتی ثبت شاخص های مرتبط با فرزندآوری و طراحی و اجرای صفحه اطلاع رسانی قوانین حمایت از خانواده و فرزندآوری با همکاری مدیریت روابط عمومی دانشگاه، دیگر دستاوردهای این حوزه در سال ۱۴۰۱ بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68271

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.