• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

آغاز همکاری شهرک‌های صنعتی و دانشگاه علمی کاربردی فارس

  • کد خبر : 68058
  • 21 تیر 1402 - 20:08
آغاز همکاری شهرک‌های صنعتی و دانشگاه علمی کاربردی فارس
طی جلسه‌ای، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس، تفاهمنامه همکاری امضا و مبادله کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس چهارشنبه ۲۱ تیرماه در آیین مبادله تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، بیان کرد: برای تقویت و گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت وارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموختگان دانشگاهی و متقاضیان اشتغال در واحدهای صنعتی، تفاهم نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منعقد شد.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه تحقق عینی و عملی ارتباط بین صنعت و دانشگاه در راستای توانمند سازی بخش صنعت و رفع مشکلات این بخش از راهبردهای اصلی این شرکت است، گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فارس، به دنبال دستیابی این هدف مهم هستیم.

هاشمی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات و پیگیری‌های استاندار فارس، بستر مناسبی برای تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه در فارس فراهم شده و مجموعه شهرک‌های صنعتی استان نیز خود را مکلف می‌داند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، شرایط لازم برای تحقق این هدف فراهم سازد.

او خاطرنشان کرد: نگاه ما به همکاری با دانشگاه‌ها تعاملی، کاربردی و عملیاتی است و هدف اصلی از این تعاملات، همکاری با دانشگاه‌ها برای توسعه، پیشرفت و ارتقای جایگاه صنعت استان و حل مشکلات این حوزه است.

هاشمی گفت: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی برای جذب نیرو، کمبود افراد ماهر است و نیاز امروز صنعت وجود فارغ التحصیلان دارای مهارت است که با همکاری با دانشگاه فنی جامع علمی کاربردی به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

او به ظرفیت‌های ویژه دانشگاه فنی جامع علمی کاربردی استان در زمینه مهارت آموزی به فارغ التحصیلان و برگزاری دوره های تخصصی اشاره و عنوان کرد: قطعا در قالب اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه و مراکز وابسته، برای کمک به ارتقای سطح مهارتی واحدهای صنعتی و کمک به تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده برای واحدهای صنعتی استفاده می‌کنیم و افزایش سطح همکاری‌ها از برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر همکاری به منظور شناسایی فرصت‌های شغلی مورد نیاز واحدهای صنعتی به دفاتر کاریابی تخصصی مراکز علمی و کاربردی استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه شرایطی فراهم خواهد شد تا واحدهای صنعتی نیازهای خود به نیروهای ماهر را به این دانشگاه اعلام و در دانشگاه نیز از طریق مراکز وابسته نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفی نیروهای ماهر اقدام کند.

او همچنین از دیگر موارد همکاری مشترک با دانشگاه جامع علمی کاربردی را برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مورد نیاز واحدهای صنعتی در قالب پودمان‌های تخصصی، جمع آوری و اعلام نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی به دانشگاه برای تعریف در قالب رویدادهای استارتاپی، همکاری بین دفاتر فناوری شهرک‌های صنعتی و مراکز علمی کاربردی و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و کاربردی دانشگاه جامع برای اجرای طرح صلاحیت حرفه‌ای در واحدهای صنعتی تحت پوشش اعلام کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس نیز ضمن تاکید بر همکاری مشترک بر اجرایی کردن این تفاهم‌نامه تاکید کرد.

محمدحسین شفیعی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متفاوت است و هدف اصلی ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف اشتغالزایی است، گفت: ملاک و میزان موفقیت دانشگاه نیز میزان اشتغالزایی است.

او با بیان اینکه این دانشگاه برای نخستین بار دانشجو را با تضمین اشتغال جذب می‌کند، گفت: هدف‌گذاری امسال جذب ۱۱هزار دانشجو است که در مهر ماه انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس با بیان اینکه دانشگاه حلقه واسطی بین صنایع و متقاضیان اشتغال است، گفت: هدف ما ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز صنایع است تا واحدهای صنعتی بدون دغدغه نیروی ماهر را جذب کنند.

شفیعی با بیان اینکه پیش بینی ما براین است که در آینده صنایع دچار بحران کمبود نیروی ماهر خواهند شد گفت:هدف ما انجام اقدام پیش دستانه برای مقابله با این بحران است و در این زمینه طرح‌آباد (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها) از برنامه‌های مهم برای همکاری در رفع معضل ضعف مهارت دانش‌آموختگان و بیکاری است و براساس این طرح، دانش آموختگان با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را به دست خواهند آورد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68058

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.